فرماندار تهران با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در بافت های فرسوده بی تفاوت هستند گفت: ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 13 July 2019

به گزارش تابناک تهران، عیسی فرهادی، صبح شنبه در دومین جلسه ستاد بازآفرینی و نوسازی شهر تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما در تهران، بالغ بر ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و رسیدگی به این حوزه، می‌طلبد که شهرداری تهران به مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود مدنظر قرار دهد.

وی افزود: کار در حوزه بافت فرسوده، مجموعه اقدامات بسیار دشواری بوده و همکاری و همراهی مردم، شرط اول آن است‌. در شرط دوم نیز، عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظیر آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های اینچنینی باید خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند که البته این مهم نیز، کمتر اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار تهران، خاطرنشان کرد: مسئول این حوزه در پایتخت، شهرداری تهران است و در سایر شهرستان‌های استان نیز، فرمانداران مسئولیت ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده را بر عهده دارند.

فرماندار ویژه شهرستان تهران، یادآور شد: در صورت اجرای این اقدامات در کنار تولید بیشتر مسکن، می‌توانیم شاهد مقاوم‌سازی منازل مسکونی در حوزه ایمنی بلایای طبیعی بوده و مسکن بهتری را برای همشهریان در این مناطق داشت. به عنوان نمونه در یک زلزله، حدوداً ۵ ریشتری در مسجدسلیمان، شاهد تخریب بیمارستان‌ها بودیم و در صورت اتفاقات مشابه در پایتخت با وضعیت بافت‌های فرسوده، تخریب‌های گسترده‌ای در این مناطق خواهیم داشت.

فرهادی، عنوان داشت: بر اساس قانون، باید هرساله به میزان ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده را احیا کنیم و قاعدتاً باید، طی ۱۰ سال آینده تمام این بافت‌ها مورد رسیدگی و احیا قرار بگیرد. البته با روند کنونی، کار سختی در پیش خواهد بود و این اقدامات، باید با هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و شهروندان فهیم تهرانی صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار