مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: چهار هزار و ۴۱۳ دستگاه ماینر(استخراج پول مجازی) از ۸۱ مرکز تولید بیت کوین (رمز ارزها) در این استان کشف شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 13 July 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، حاجی رضا تیموری در این باره اظهار داشت: در شهرهای استان تهران از جمله ورامین، قرچک، کهریزک و پاکدشت به استثنای تهران بزرگ، ۸۱ واحد تولید بیت کوین شناسایی و ضمن قطع برق آنها از ادامه فعالیتشان جلوگیری و بهای انرژی مصرفی آن‌ها با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت شده است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هاییمخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.
وی با اشاره به خلأ قانونی برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال و مشخص نبودن نوع تعرفه برق مصرفی آنها گفت: این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشورمان به سرعت در حال توسعه است ولی با توجه به عدم وجود قانونی مشخص در خصوص بهای تعرفه برق تولیدکنندگان بیت کوین، در اماکنی مثل مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، تولید کنندگان ارزهای دیجیتال مجاز به فعالیت نیستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: تولید هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می کند؛ یعنی اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به دو هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگیبرابری می کند.
تیموری به پیگیری‌ها برای مرتفع شدن این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: طرحی در هیئت دولت در دست بررسی است تا پس از بررسی‌های لازم توسط کمیسیون‌های تخصصی، بهای برق مصرفی تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مشخص شده و به وزارت نیرو ابلاغ شود و پس از رفع خلأهای قانونی، تولیدکنندگان رمزارزها می توانند به مانند سایر متقاضیان درخواست انشعاب برق کنند و به عنوان مشترک از انرژی برق با تعرفه مشخص شده استفاده کنند.
وی با اشاره به دوره اوج مصرف برق در تابستان گفت: بی تردید در صورت قانونی شدن این موضوع رعایت الگوی مصرف برق همچون سایر مشترکان برای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال ضروری است زیرا تأمین برق مردم در دوره اوج مصرف نباید با مخاطره مواجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار