رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری گفت: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای طرح هادی روستاهای ری هزینه شده است.
کد خبر: ۷۶۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 10 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ طرح هادی روستایی در سال ۷۸ تصویب شد که در قالب آن بافت موجود روستاها ساماندهی و اصلاح و برای امور دیگر همچون گسترش بعدی بافت و چگونگی استفاده از زمین و کاربردهای مختلف آن تعیین تکلیف می شود.

بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ری ۱۲۴ روستا وجود دارد که در ۹۴ روستا طرح هادی اجرایی شده است.

بهروز مرادی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار از اعتبار در سطح روستاهای قلعه نو خالصه، محمودآباد خالصه، دوتویه سفلی و توتک اجرا شد.

وی تصریح کرد: کلیات اجرایی این طرح ها از ابتدای امسال کلید خورد و در قالب آن عملیات جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت و پیاده رو سازی توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

مرادی اضافه کرد: با اجرای این طرح ٤٠٠ تن قیر رایگان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در بین دهیاری های توزیع و ۳۱ هزار و ۲۸۰ متر مربع از معابر روستاهای شهرستان ری آسفالت شده است.

وی در ادامه به تسهیلات مقاوم سازی روستایی نیز اشاره کرد و افزود: سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۲۵۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و محدودیت اعتباری برای ارایه تسهیلات در طرح ویژه مسکن روستایی وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات به اداره بنیاد مسکن ری مراجعه کنند.

رئیس بنیاد مسکن ری یادآور شد: تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار