موضوع تعیین نرخ جدید برای شهریه‌های مهدهای کودک تهران متناسب با افزایش تعرفه ها در این استان و کیفیت خدمات عرضه شده، بحثی بود که بیشترین زمان نشست ستاد تنظیم بازار این استان را درگیر خود کرد و در نهایت تصمیم گیری نهایی برای اعمال تعرفه های درست به ستاد تنظیم بازار کشور واگذار شد.
کد خبر: ۷۶۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 09 July 2019

به گزارش تابناک تهران، شهریه مهدهای کودک در شهر تهران سال گذشته به ۴۳۲ هزار تومان و شهرستان های این استان به ۱۳۷ هزار تومان می رسید که بنا به پیشنهاد اداره کل بهزیستی استان تهران، امسال شهریه ۵۵۹ هزار تومانی برای پایتخت و ۱۷۷ هزار تومانی برای شهرستان ها با ۲۹ درصد افزایش در همسنجی با سال گذشته در جلسه مطرح و مصوب شد.

موضوعی که منجر به کش و قوس یافتن بحث شهریه های جدید شد، افزایش تعرفه ها و به دنبال آن کاهش دستمزد نیروهای مهدهای کودک به علت به صرفه نبودن شهریه های مصوب بود.

سید محمد اتابک نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران روز سه شنبه در همین زمینه اعلام کرد: مدیران مهدهای کودک برای کسب سود مورد نظر خود با دریافت همان شهریه مصوب، از حقوق مربیان و کارکنان کسر می‌کنند در نهایت کیفیت خدمات ارائه شده در مهدهای کودک کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: تمامی تعرفه ها افزایش یافته، طبیعی است هزینه غذا در مهدهای کودک نیز باید افزایش یابد، چگونه می‌توان انتظار داشت که این مهدها با همان تعرفه‌های قبلی بتوانند کار کنند در حالی که دولت حتی کمک هزینه‌ای برای تامین و تولید غذای آنها نیز پرداخت نمی‌کند.

نماینده مهدکودک داران استان تهران نیز در این جلسه قیمت تمام شده نگهداری هر کودک در مهدهای کودک پایتخت را یک میلیون و ۷۱ هزار تومان و در شهرستان ها ۷۴۹ هزار تومان اعلام کرد و خواستار بازنگری در تعرفه‌های تعیین شده شد.

طرح همین موضوع هم موجب شد تا یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکید کند: ما به عنوان ستاد تنظیم بازار استان مجاز به افزایش قیمت بیش از ۲۹ درصد نسبت به تعرفه قبلی نیستیم، مگر آنکه موضوع در ستاد ملی تنظیم بازار مطرح شود.

یکی از حاضران در جلسه نیز که خود را افشاری نماینده سازمان جهاد کشاورزی معرفی کرد، گفت: اکنون هزینه تمام شده‌ای که برای نگهداری کودکم در مهد کودک می‌پردازم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، چون مدیران مهد هزینه‌های متعددی به بهانه برگزاری برنامه‌های مختلف علاوه بر شهریه دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در پایان این بحث گفت: قیمت تمام شده نگهداری هر کودک برای مهدهای کودک با مبلغ اعلام شده متفاوت است و وضعیت تهران در این زمینه با شهرستان ها فرق دارد.

محمد امامی امین افزود: نرخ یک میلیون و ۷۱ هزار تومان برای پایتخت و ۷۴۹ هزار تومان برای شهرستان ها در صورتی که ۳۸ کودک را پذیرش کنند، عدد منطقی ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک عملاً همین رقم را از والدین دریافت می‌کنند اما با عناوین مختلف، تاکید کرد: هیچ شخصی پول مازادی ندارد که صرف نگهداری فرزندان دیگران کند و باید هزینه مدیریت و ارائه خدمات به صرفه باشد.

امامی امین تصریح کرد: نمی‌توانیم تخلف را از جایی بپذیریم که بناست فرزندان ما در آنجا صداقت را بیاموزند اما عملاً متولیان آن خلاف قانون عمل می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سقف اختیارات این جلسه برای افزایش تعرفه ها را ۲۹ درصد خواند و گفت: این تعرفه ها باید در این استان واقعی‌تر دیده شود از همین رو این موضوع طی نامه‌ای به اطلاع ستاد تنظیم بازار کشور ارسال می‌شود.

وی اظهارداشت: عمده مشتریان مهدهای کودک زنان کارمند هستند و تا سقف خاصی برای پرداخت شهریه توان دارند و هزینه کمک دولت به آنان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان می‌رسد.

امامی امین خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برای شهریه مهدهای کودک تصمیم گرفت که از سویی شاهد انباشت هزینه‌ها برای این مراکز نباشیم و از سوی دیگر ارقام غیر واقعی نیز دریافت نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به تصویب افزایش ۲۹ درصدی نرخ شهریه مهدهای کودک اشاره کرد و ادامه داد: با این تعرفه ها، برای سر به سر شدن هزینه‌ها، متولیان این مراکز فشار را به مربیان و کارکنان وارد می‌کنند و در نهایت تبعات این تصمیم عاید کودکانی می‌شود که بناست آینده این کشور را بسازند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار