مدیرکل اداره اوقاف استان تهران با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مدیران اوقاف و آستان مقدس امامزادگان ضمن تکریم مردم باید تلاش کنند مشکلات مردم را حل کنند.
کد خبر: ۷۶۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 09 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مجتبی عبداللهی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باید تلاش کنیم ارزش‌افزوده به وقف داده و با سرمایه‌گذاری در موقوفات آنجا را احیا کنند.

وی با بیان اینکه باید با سرمایه‌گذاری و ارزش‌افزوده، موقوفات را احیا کرد، افزود: با آنکه۸۰۰ نوع وقت داریم ولی تعدادی از این موقوفات از شرایط و ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و تأثیرگذاری بیشتری دارند که می‌توان به رسیدگی به موقوفاتی درباره ارائه خدمات به کودکان و ایتام و سرپرستان خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و هر چه به موقوفات توجه کنیم در حقیقت به مباحث دینی و احکامی و قرآنی توجه ویژه کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف استان تهران تأکید کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی‌ها و فرمایشات سال ۱۳۴۳ و پیش از انقلاب که در صحیفه نور آمده است توجه ویژه‌ای به اوقاف داشته و اعلام کرده‌اند می‌توان مشکلات محرومان و فقرا و مستضعفان را در جامعه حل کرد. 

عبداللهی تصریح کرد: باید تلاش بیشتری در خصوص وقف کرده و بدانیم این موضوع سرمایه عظیمی است در راستای دین، قرآن و احکام شرعی در دستان ما قرارگرفته و باید به‌درستی عمل کرده و بر اساس نیات امینانه واقف عمل کنیم لذا نیاز است در کنار یکدیگر اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی ادامه داد: خواسته مقام معظم رهبری از ادارات اوقاف به‌عنوان خادمین نظام و انقلاب اسلامی اجرای منویات ایشان است که می‌فرمایند امامزادگان باید قطب فرهنگی شوند لذا ما باید در راستای اجرای رهبر انقلاب تمام همت خود را به کار بسته و آستان مقدس امامزادگان را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

مدیرکل اوقاف استان تهران بیان کرد: باید به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به محرومان، یتیمان، بانوان سرپرست خانوار بیماران که اهمیت فراوانی دارند رسیدگی کرد.

عبداللهی افزود: مطالبه رهبر انقلاب از مسئولان کشور در حوزه اجتماعی فراهم کردن فضای مناسب برای کاهش آسیب‌هاست که در همین راستا نباید حتی در اطراف امامزاده مشکلاتی بوده و نیازمند، فقیر، بیمار و محروم وجود داشته باشد.

وی گفت: نور و تشعشع امامزادگان باید به اطراف آن تابیده شود و اگر این اقدام صورت گیرد در جامعه تأثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه اجرای مراسم‌های مختلف و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در آستانه مقدس امامزادگان ملموس باشد ضمن اینکه مردم باید حضور پرمعنای امامزادگان را در زندگی‌شان ببینند.

مدیرکل اوقاف استان تهران تصریح کرد: باید از ظرفیت امامزادگانی که در دستان مسئولین و مدیران اوقاف است استفاده حداکثری کرده و در خدمت مردم بود امامزادگان و مسئولین ادارات اوقاف باید در راستای افزایش نقش امامزادگان در زندگی مردم و رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

عبداللهی اضافه کرد: تکریم و احترام مردم و حل مشکلات آنان باید در دستور کار مدیران ادارات اوقاف و آستان‌‌های مقدس امامزادگان باشد، ضمن اینکه بایستی همه بخش‌های اوقاف در خدمت مردم بوده و تکریم آنان در دستور کار باشد. 

وی تصریح کرد: در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های وقت باید توجه کرده و تلاش خود را برای شناسایی بیش‌ازپیش جامعه با آن به کار ببندیم. این در حالی است که وقتی مردم با وقف آشنا شدند در مسیر این حکم الهی گام بر خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امامزادگان می‌تواند به‌عنوان دانشگاه عمل کرده و تأثیرگذار باشند و مردم می‌توانند آموزش‌های خود را از مراکز وابسته به بقاع متبرکه فراگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار