با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح سه‌شنبه ۱۰ ایستگاه با ۳۰۰ دوچرخه هوشمند اشتراکی در محدوده خیابان ستارخان منطقه ۲ پایتخت بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۷۶۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 09 July 2019

 حناچی و آذری‌جهرمی ۱۰ ایستگاه دوچرخه را در پایتخت افتتاح کردند/ شهردار تهران: سرمایه‌گذاران بخش مسکن به دنبال سود هستند/ وزیر ارتباطات: نباید دست روی دست گذاشت تا کسب و کار جوانان ایرانی آسیب ببیندبه گزارش تابناک تهران، این مراسم با دوچرخه سواری مسافتی توسط این دو مقام مسئول همراه بود؛ حناچی از زمان فعالیت به عنوان شهردار تهران به پویش سه‌شنبه های بدون خودرو پیوسته و هرهفته در این روز با استفاده از دوچرخه یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت تردد می‌کند.

شهردار منطقه ۲ تهران گفت که این افتتاحیه شامل فاز دوم سرویس دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در این محدوده است.

رسول کشت‌پور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا توضیح داد: با توجه به تقاضای بالای شهروندان ساکن در محدوده ستارخان به استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ نسبت به جانمایی ۱۰ ایستگاه حد فاصل فلکه دوم صادقیه در امتداد خیابان ستارخان به سمت شرق تا میدان توحید و قراردادن ۳۰۰ دوچرخه در این ایستگاه‌ها اقدام کرد.

وی ایجاد زیرساخت مناسب استفاده از دوچرخه و سایر وسایط حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار کاهش آلودگی دانست و گفت: گسترش روحیه شادابی، امیدواری و اعتماد اجتماعی ارتباط زیادی با افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از نحوه مدیریت شهر دارد.

دوچرخه سواری حناچی با جوان‌ترین وزیر دولت

در پایان این مراسم افتتاحیه، حناچی و جوان‌ترین وزیر دولت پابه رکاب شدند و از میدان توحید تا پارک لاله در خیابان کارگر شمالی دوچرخه سواری کردند.

پس از آن آذری جهرمی به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به سمت میدان امام خمینی (ره) با دوچرخه حرکت کردند و شهردار تهران نیز برای بازدید از مراحل فعالیت‌های عمرانی برداشتن پل گیشا به این محل حرکت کرد.

شهردار تهران: سرمایه‌گذاران بخش مسکن به دنبال سود هستند

پیروز حناچی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته این موضوع از جنس و ذات ساختمان‌سازی نیست بلکه یک موضوع کاملاً اقتصادی است و با اقتصاد مردم سر و کار دارد که امیدواریم دولت در آینده نزدیک بتواند راهکار مناسبی برای آن بیندیشد.

شهردار تهران گفت: در تهران چند صد هزار خانه خالی از سکنه وجود دارد؛ در دنیا این موضوع را با مالیات بر املاک تعدیل کرده‌اند اما در این خصوص خلاءهایی در قوانین موجود در کشور داریم.

وی در پاسخ به سوالی که «گفته بودید سرمایه‌های مردم در خانه‌های خالی تهران محبوس و بلوکه شده است و آیا شما برنامه‌ای برای این رهایی از محبوس شدن پول‌ها دارید؟» افزود: این موضوع در دولت هم مطرح شد.

حناچی اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود که البته در خصوص اینکه شهرداری تهران می‌تواند در این خصوص کاری کند یا خیر، به نتیجه نرسیده ایم زیرا این موضوع چند وجهی است.

به گفته شهردار پایتخت، در شهری مثل تهران مسکن تولید کرده‌ایم آن هم به اندازه نیاز اما تقاضای مؤثر را جواب نداده یعنی مسکن در جهت دیگری تولید شده است.

وی افزود: در خصوص تعداد واحدهای خالی هنوز اتفاق نظر واحدی وجود ندارد اما حتماً چند صد هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد.

حناچی ادامه داد: در خصوص واحد اول و دوم مالیات حداقلی وجود دارد اما برای کسی که واحدهای بیشتری دارد مالیات حداکثری در نظر می‌گیرند و کسی هم حق ندارند دارایی‌های عمومی را بلوکه کند.

شهردار تهران تصریح کرد: در این شرایط هزینه اجاره‌بها افزایش پیدا کرده است و همین امر باعث شده افراد اجاره نشین از دولت توقع آن را داشته باشند که برای آنها کاری کنند.

افزایش معابر دوچرخه‌سواری

شهردار تهران در ادامه از افزایش معابر دوچرخه سواری در پایتخت طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: در خیابان‌های طالقانی، حافظ، کریمخان، بلوار کشاورز و … مسیرهای دوچرخه ایجادشده و حتماً توسعه بیشتری خواهیم داشت.

حناچی پیرامون برگزاری مراسم سه شنبه‌های بدون خودرو نیز اظهار داشت: مراسم روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رکاب زنی با دوچرخه یک اقدام نمادین است و از سه‌شنبه‌ها شروع شده که امیدوارم همه روزهای ما روز بدون خودرو باشد.

وی تاکید کرد: کاستن از استفاده از خودروهای شخصی امری مهم و ضروری برای شهر تهران محسوب می‌شود و حضور مسؤولان بویژه مسئولان دولتی در این مراسم در کمک به شکل گیری روزهای بدون خودرویی نقش بسزایی دارد.

شهردار تهران درخصوص دعوت از محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در این مراسم گفت: به آقای وزیر به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه گفتم که خوب است شما در این مراسم حضور داشته باشید که ایشان هم استقبال کردند و تشریف آوردند که البته روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو حتماً به معنای استفاده کردن از دوچرخه نیست و مسؤولان می‌توانند پیاده یا با استفاده از مترو و اتوبوس خود را به سر کار برسانند و مهم این است که از خودرو شخصی استفاده نکنند.

وزیر ارتباطات:‌ سیستم عامل طراحی شده موبایل کاملا ایرانی است

محمدجواد آذری‌جهرمی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این سیستم عامل نه تنها چیزی کم ندارد بلکه یک افزونه دارد و با استقلال بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های عامل اجازه نمی‌دهد طرف ثالثی در آن دخالت و اختلال ایجاد کند.
وی توضیح داد: از سال گذشته تعدادی از نرم‌افزارهای ایرانی از روی گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت‌های آمریکایی به بهانه‌های مختلف حذف شد که این اقدام ضربه بزرگی به کسب‌و کارهای ایرانی وارد کرد.

آذری جهرمی اظهارداشت: این اقدام از شرکت اپل شروع شد و به گوگل نیز تسری پیدا کرد و موجب شد کسب و کار جوانان در فضای مجازی دچار مشکل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نباید دست روی دست گذاشت تا کسب و کار جوانان ایرانی آسیب ببیند خاطرنشان کرد: یک فرد یا گروهی در خارج از کشور به بهانه‌های مختلف نسبت به حذف این اپلیکیشن‌ها از گوشی‌های تلفن همراه اقدام کردند و آنها از فهرست مشتریان حذف شد.

وی تاکید کرد: در این مدت از ظرفیت جوانان ایرانی استفاده شد و سیستم عامل ایرانی موبایل را راه اندازی کردیم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی نباید در این زمینه بی‌تفاوت بود و به همین منظور ۱۰ تا ۱۲ سرویس پایه که مورد استفاده است و توسط آمریکا تحریم شد مانند اپلیکیشن ابر و نقشه که بارها مورد تحریم وارد شد را به صورت نمونه ایرانی راه‌اندازی کردیم.

حذف دسترسی آمریکایی‌ها برای حذف اپلیکیشن‌ های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم عامل محدودیتی برای کاربران به منظور نصب و فعالیت با اپلیکشین های ایرانی و خارجی ایجاد نمی‌کند فقط با این تفاوت که دسترسی شرکت‌های آمریکایی برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از روی گوشی‌های موبایل حذف شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار