رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به سطح بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها گفت: به ازای هر هکتار ۳۲ تن در اراضی کشاورزی استان تهران محصول برداشت می‌شود در حالی که این رقم در سطح کشور ۸ تن است.
کد خبر: ۷۶۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 08 July 2019

به گزارش تابناک تهران، کریم ذوالفقاری صبح امروز در همایش حافظان و پایداران حوزه زمین ویژه شهرستان‌های غرب استان تهران با بیان اینکه زمین بزرگترین معضل در استان تهران است اظهار داشت: ارزشی که زمین در استان تهران دارد بدون شک در هیچ استانی وجود ندارد امری که سبب شده متأسفانه احساس تغییر کاربری اراضی کشاورزی به نیازی واقعی برای برخی افراد تبدیل شود.

وی بیان کرد: باید موضوع تغییر کاربری در استان تهران یک بار برای همیشه به صورت ریشه‌ای برطرف شود باید تدابیر مناسبی اندیشید تا بتوان به این نیاز پاسخ داد ما به عنوان متولیان زمین متأسفانه در سال 97 شاهد تخریب 2500 واحد مسکونی مردم بودیم که آماری بسیار دردناک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: استان تهران جزو نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن در بالاترین سطح قرار دارد آن هم در شرایطی که از یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی که در استان تهران وجود دارد تنها 187 هزار هکتار به عنوان اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به سطح بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها تصریح کرد: به ازای هر هکتار 32 تن در اراضی کشاورزی استان تهران محصول برداشت می‌شود در حالی که این رقم در سطح کشور به صورت میانگین 8 تن است و این نشان می‌دهد که بهره‌وری از اراضی کشاورزی استان تهران 4 برابر میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: استان تهران در برداشت بیش از 10 محصول در کشور در رتبه نخست و دوم قرار دارد، آماری وجود دارد که نشان می‌دهد تولیدات کشاورزی استان تهران 800 هزار تن بیش از محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی و 500 هزار تن بیش از استان آذربایجان غربی است در حالی که اراضی کشاورزی آ‌ن‌ها چندین برابر اراضی کشاورزی استان تهران است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: اراضی کشاورزی استان تهران در تولید، توزیع و امنیت غذایی بسیار دارای اهمیت است بنابراین باید سیستم را رها کرده و اجازه ندهیم با تغییر کاربری و احداث بناهای غیرمجاز این روند را دچار اختلال کنیم و در نهایت نیز تخریب شوند.

ذوالفقاری در پایان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی استان تهران است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل استان تهران تغییر کاربری اراضی است در حالی که به لحاظ تولید، عرضه و تأمین مواد غذایی استان تهران در رتبه‌های نخست قرار دارد و 50 درصد محصولات استان تهران فرآوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار