توسط یک عضو شورای شهر تهران مطرح شد؛
شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بوستان‌ها به دلیل گرمای هوا در روز زیاد قابل استفاده نیستند اما در شب برای شهروندان قابلیت استفاده دارند، نسبت به تعطیلی زودهنگام بوستان‌ها و رفتار کارکنان شهرداری برای خروج شهروندان از بوستان‌ها تذکر داد.
کد خبر: ۷۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 07 July 2019

به گزارش تابناک تهران، وی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا درباره آنچه «ضعف خدمات‌رسانی بوستان ها در راستای طرح زیست شبانه» عنوان کرد، گفت: بیش از یکسال است شورای شهر با طرح زیست شبانه به دنبال افزایش امنیت اجتماعی، مشارکت عمومی در شهر و افزایش شاخص های زیست پذیری تهران است.

وی اضافه کرد: در این زمینه تلاش های اعضای شورا و همراهی برخی مدیران شهرداری موجب شده تا زیست شبانه از سطح یک ایده به مرحله اجرا نزدیک شود.

امانی گفت: از سوی دیگر با وجود تاکیدها و تلاش‌های فراوان در مجموعه مدیریت شهری جدید همچنان فضاهایی در شهر تهران که به منظور آسایش ساکنان محلات و شهروندان وجود دارند در ساعات پایانی روز شهروندان خدمات ارائه نمی‌کنند و از حضور خانواده ها و جوانان جلوگیری می شود.

امانی اظهارداشت: در برخی بوستان ها پس از ساعت ۲۲ شهروندان را از دسترسی به این فضاها منع می‌کنند.

عضو شورای تهران ادامه داد: در برخی موارد متاسفانه شهروندان را از داخل بوستان به بیرون هدایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از بوستان‌ها امکانات عمومی همچون روشنایی بوفه ها و سرویس های بهداشتی را در زمان حضور شهروندان با هدف خروج آنان خاموش می‌کنند.

امانی افزود: این مساله در حالی رخ می‌دهد که در فصل تابستان با وجود گرما امکان استفاده از این فضاها در ساعات روز ممکن نیست و تنها در ساعات شب که اکنون ممنوع هستند قابلیت استفاده دارند.

عضو شورای تهران تاکید کرد: به مدیران خدمات شهری و امور اجتماعی فرهنگی و مناطق شهرداری تذکر می دهم که این رفتار موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران برنامه ای برای مدیریت فضاهای عمومی شهر با رویکرد رفع مساله ارائه کند.

امانی افزود: در صورتی که این مساله با پشتوانه دستورالعمل‌ها و آیین نامه اجرا می شود تاکید می کنم که این دستورها غیرقانونی است.

به گزارش تابناک تهران؛ این سخنان و تاکید بر اجرای طرح زیست شبانه در حالی است که اجرای این طرح از سوی برخی نهادها از جمله پلیس با مخالفت همراه و تاکید شده که چنین طرح هایی باید پیوست امنیتی داشته باشد.

مسئولان شهری با نهادهای مرتبط دیگر همچنان در این زمینه در حال گفت و گو هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار