مدیرکل دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن تشریح وضعیت گرد و غبار در کشور گفت: مسئله مهم در کشور گرد و غبار محلی است که این موضوع در استان تهران در مناطق شرق استان تهران به ویژه ری و ورامین محسوس است که البته اقدامات مشخصی را برای مقابله با این پدیده پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 06 July 2019

به گزارش تابناک تهران، علی محمد طهماسبی صبح امروز در جلسه کاهش آلودگی هوا با اشاره به آئین‌نامه ستاد مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: اقدامات مرتبط با مقابله با گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته که تبیین سیاست‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی در سطح ملی و منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ظرف 2 سال گذشته نقشه راهی طراحی شده که برنامه‌ریزی و اقدامات بلندمدت در مورد شناسایی منشأ داخلی و خارجی گرد و غبار به تفکیک استان‌ها انجام شده است.

مدیرکل دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار بیان کرد: برنامه جامع مقابله با پدیده گرد و غبار مطابق برنامه ششم تا افق 1404 ارائه می‌شود همچنین برنامه تثبیت‌کننده هوای خاک نیز چالش‌برانگیز بود که ضمن ساماندهی، کمیته‌ای برای آن تشکیل شد که 73 پرونده در 3 سطح مورد بررسی قرار گرفت.

طهماسبی همچنین افزود: برآورد خسارت‌های ناشی از گرد و غبار اوایل سال جاری آغاز شده که به صورت پایلوت خسارات 6 استانی که بیشترین درگیری را دارند برآورد می‌شود و در سطح ملی کمیته ملی، کمیته تخصصی و کارگروه‌های تخصصی و همچنین کارگروه‌های استانی پیش‌بینی شده که در استان تهران با کارگروه آلودگی هوای تهران یکی است.

وی سپس با اشاره به مناطق فرسایش بادی عنوان کرد: 74 هزار هکتار منطقه با فرسایش بادی در کشور وجود دارد که در استان تهران منطقه با ظرفیت فرسایش‌پذیری زیادی وجود ندارد اما فرسایش‌پذیری کم و متوسطی در این استان وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست همچنین گفت: مسئله مهم در کشور گرد و غبار محلی است که این موضوع در استان تهران در مناطق شرق استان تهران به ویژه ری و ورامین محسوس است که البته اقدامات مشخصی را برای مقابله با این پدیده پیگیری می‌شود.

طهماسبی در پایان با اشاره به تأثیر دریاچه نمک بر وضعیت گرد و غبار استان تهران خاطرنشان کرد: از دریاچه نمک غباری بلند نمی‌شود چرا که که کراست نمکی بر روی آن است و 10 سانتی‌متر پایین‌تر از نمک، آب وجود دارد بنابراین تهران از طرف قم و کویر مرکزی تهدید نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار