کد خبر: ۷۵۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 30 June 2019

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حدود 30 سال پیش در یک مصاحبه با "اپرا وینفری"، مجری مشهور آمریکائی از وعده خود درباره کشورهای حاشیه خلیج فارس در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری سخن گفته بود. ترامپ در این مصاحبه به اپرا گفت در صورتی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، ربع اموال خلیجی‌ها (حاشیه خلیج فارس) را به نفع آمریکا تصاحب می‌کند.

البته این تنها اظهار نظر ترامپ درباره به غارت بردن ثروت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نبود. دونالد ترامپ پس از اعلام  نامزدی در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا در سخنان دیگری اعلام کرده بود که عربستان برای ما گاوی شیرده است که هر وقت بخواهیم از آن طلا و دلار می دوشیم و هروقت شیرش تمام شود آن را سر می بریم.

سخنان آن روز ترامپ در مصاحبه با اپرا و همچنین در دوران رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا  این روزها به واقعیت تبدیل شده است او با بستن قراردادهای متعدد با حاکمان کشورهای عرب خلیج فارس، تلاش می‌کند تا آنطور که خود وعده داده بود ثروت این کشورها را به نفع آمریکا تصاحب کند.

دانلود

ترجمه گفته‌های ترامپ در ادامه ارائه شده است: 

" در کویت، آنها مثل شاه زندگی می‌کنند. فقیرترین افراد در کویت مانند شاه زندگی می‌کنند ولی با این حال، چیزی به ما پرداخت نمی‌کنند. ما فروش نفت را برای آنها ممکن می‌کنیم پس چرا 25 درصد از درآمدی که به دست می‌آورند را به ما نمی‌دهند؟ این خنده‌دار است.
در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نامزد ریاست‌جمهوری خواهد شد " احتمالا چنین کاری نمی‌کنم مگر آنکه از دیدن آنچه برای کشورم اتفاق می‌افتد، خسته شوم و وضعیت بدتر از این شود. در واقع، هرگز نمی‌خواهم این احتمال (شرکت در انتخابات) را منتفی اعلام کنم چون واقعا از آنچه در کشورم می‌گذرد خسته شده‌ام و همچنین از دیدن اینکه ما چگونه باعث شده‌ایم دیگران مثل شاه زندگی‌کنند اما خودمان نه. 
فکر می‌کنم اگر در انتخابات شرکت کنم پیروز می‌شوم. در انتخابات شرکت نمی‌کنم که شکست بخورم. در واقع در زندگی‌ام هرگز برای شکست خوردن وارد کاری نشده‌ام و اگر تصمیم بگیرم در انتخابات شرکت کنم فکر می‌کنم شانس زیادی برای پیروز شدن دارم چون در مورد مخاطبان شما چیزی نمی‌دانم اما فکر می‌کنم  مردم آمریکا از این وضعیت خسته شده‌اند. به شما وعده‌های زیاد نمی‌دهم اما می‌توانم یک چیز به شما بگویم و آن اینکه [اگر من رئیس‌جمهور شوم] این کشور پول زیادی از آنهایی که در طول 25 سال گذشته از ما بهره برده‌اند به دست خواهد آورد. اگر من رئیس‌جمهور شوم اوضاع دیگر اینگونه که تاکنون بوده نخواهد بود. باور کنید. "

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار