کد خبر: ۷۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 25 June 2019

درحالی که همزمان با افزایش دما زنگ خطر مصرف برق به ویژه در تهران به صدا درآمده است، صنعت برق امسال با مشکل جدیدی به نام بیت‌کوین‌ها که به نظر می‌رسد عامل اصلی افزایش نامتعارف مصرف برق هستند دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش تابناک تهران ایسنا نوشت: آمارها حاکی از آن است که اوج مصرف برق در منطقه تهران (استان‌های تهران، قم و البرز) از رقم ۹۸۶۰ مگاوات گذر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۹۲۰۸ مگاوات بوده، با ۷ درصد رشد مواجه است.

 

شناسایی بیت کوین‌ها

در این راستا، مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- با اشاره به این‌که در خردادماه امسال مصرف ۳۳۰۰ مگاوات برق در ساعات اوج مصرف در کشور ثبت شده است افزود: این رقم بیش از مصرف سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل است.

وی با اشاره به غیر مجاز بودن مصرف برق توسط بیت کوین‌ها گفت: طبق دستور اعلام شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، تولید کنندگان بیت کوین شناسایی و برق آن‌ها قطع می‌شود.

cryptocurrency

استخراج هر بیت کوین معادل مصرف ٢٤واحد مسکونی

بنا بر اعلام شرکت برق منطقه‌ای تهران، سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که استخراج هر بیت کوین معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در سال است ادامه داد: هنوز تعرفه‌ی مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده است که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این باره به هیأت دولت ارسال و در حال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: پس از ابلاغ تعرفه برق بیت کوین‌ها، صاحبان این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند. اتصال این مراکز به شبکه به دلیل مصرف بالا سبب ناپایداری برق و بروز مشکل برای دیگر مشترکین می‌شود که بر این اساس در هر نقطه‌ای شناسایی شوند، برق آن‌ها قطع خواهد شد.

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است که به منظور امنیت بیش‌تر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شد. ارزهای دیجیتال از یک فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت‌نام یا استفاده از بانک‌ها و سازمان‌های واسطه می‌دهند.

اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده‌ای به نام بلاک‌چین اجرا می‌شوند و بیش‌تر واحدهای اصلی آن توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می‌شوند. اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد، با این حال در سال‌های گذشته ارزهای دیجیتال زیادی (در حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال) در بازارهای جهانی تجارت می‌شود.

اگرچه هنوز مشروعیت ارزهای دیجیتالی و در صدر آن‌ها بیت‌کوین از طرف بانک مرکزی و مسؤولان مربوطه در کشور به اثبات نرسیده است، اما ممنوعیت قطعی هم در زمینه عدم استفاده از آن‌ها اعلام نشده و برخی از صرافی‌ها و سایت‌های آنلاین به خرید و فروش این ارزها اقدام می‌کنند. اخبارها حاکی از آن است که استخراج کنندگان ارز دیجیتال به دلیل ارزان بودن قیمت برق در ایران به کشور هجوم آورده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار