طناز بحری خانم دکتر نخبه ی ایرانی رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس روتردام هلند که حقوق 10 هزار یورویی را رها کرد و به ایران آمد.اخیرا از خدمت رسانی جهادی خود در زابل خبر داده است.
کد خبر: ۷۵۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 16 June 2019

طناز بحری

طناز بحری دختر ایرانی که بزرگ شده کشور هلند است و به گفته خود هلند برای پزشک شدنش یک میلیون یورو خرج کرده است، اما این خواسته قلبی خود او بود که تمام امکانات رفاهی در هلند را رها کند و به ایران بازگردد.

خانم دکتر نخبه ی ایرانی رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس روتردام هلند که حقوق 10 هزار یورویی را رها کرد و به ایران آمد.اخیرا از خدمت رسانی جهادی خود در زابل خبر داده است.

طناز بحری

دکتر طناز بحری در صفحه اینستاگرامش نوشت: هوالطبیب؛ امسال قسمت ما این بود که عید فطر را در "دیار رستم" یعنی شهر تاریخی زابل و روستا‌ها و مناطق عشایری آن جشن بگیریم، در کنار مردم مهمان نواز، صمیمی و بی نظیر این مرز و بوم. انسان‌هایی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و در عین حال بسیار صبور هستند و قلب‌هایی بی نهایت بزرگ و مهربان دارند. این اولین تجربه من با اردو‌های جهادی بود. گرچه در بیمارستان شریعتی از اقصی نقاط ایران بیمار دارم و این خودش حس رضایتمندی خاصی در من ایجاد می‌کند، اما دیدن همین مردم در محل زندگی شان تجربه متفاوتی بود..

گروه ملی سلامت ایقان در مدت ۲۰ ماه با ۴۰۰ عضو، بدون حمایت مالی از سوی هیچ نهاد و ارگانی در ۷ استان فعالیت داشته و حدود ۲۸۰۰ نفر را ویزیت کرده است. نحوه کار این گروه به این شکل است که سعی می‌کند بیمارانی که نیاز به درمان‌های تخصصی دارند را غربال‌گری کرده و آن‌ها را به متخصصین معرفی کند، همزمان بیمارانی که توانایی پرداخت هزینه درمان را ندارند، کمک می‌کند تا درمان کامل را دریافت کنند، حالا یا با مذاکره با پزشک‌های متخصص برای ارائه درمان رایگان و یا خودشان هزینه درمانشان را تهیه و پرداخت می‌کنند.


این کار از این جهت ارزشمند است که بیماران می‌توانند در مراحل اولیه بیماری شناسایی شوند و درمان مؤثر را دریافت کنند، چون خیلی از بیماران به خاطر شرایط مالی در آخرین مراحل بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند، زمانی که تقریبا برای درمان دیر شده است. در همین اردوی آخر چند بیمار داشتیم که اگر درمان به موقع شروع شود می‌توانند ان شاالله علاج کامل پیدا کنند، یکی از آن‌ها دختر بچه‌ای ۵-۶ ساله با تشخیص تالاسمی ماژور بود که هر دو هفته خون دریافت می‌کرد، این بیمار اگر در سنین کودکی پیوند سلول‌های بنیادی شود احتمال درمان موفقیت آمیز برایش بیشتر است و می‌تواند بعد درمان یک زندگی طبیعی داشته باشد. در صورتی که اگر در سنین بالای ۱۶ سال پیوند شود می‌تواند با مشکلات متعدد و جدی روبرو شود و این مساله مهمی است که خیلی از بیماران از آن آگاه نیستند..

علاوه بر اینکه رفتن گروه‌های درمانی به مناطق محروم برای بهبود حال بیماران مؤثر است، پیامی است به این عزیزان که ما آن‌ها را فراموش نکرده ایم و باعث دلگرمی و رضایت مندی آن‌ها می‌شود. ان شاالله خداوند توفیق خدمت بیشتر به این بزرگواران را به ما عطا کند و ما را از این نسیم‌های رحمت بی نصیب نگذارد.

طناز بحری

دختر ایرانی

مصاحبه با دکتر طناز بحری

طناز بحری

 کاملا دخترونه - گفتگو با طناز بحری بخش 1

دانلود


 کاملا دخترونه - گفتگو با طناز بحری بخش 2

دانلود


گفتگوی علی ضیا با طناز بحری

دانلود


خاطره تلخ دکتر طناز بحری از معلم دینی در هلند

دانلود


طناز بحری : ایران مثل کشتی نوح است

 دانلود

برچسب ها: طناز بحری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار