فاطمه محمدزاده خبرفوری را یک رسانه مستقل دانست که بدون هرگونه وابستگی اقتصادی و سیاسی با تکیه بر تخصص جمعی از فعالان حوزه رسانه کار خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه خبرفوری در تمام بستر‌های رسانه‌ای خود برای بیش از ۱۰میلیون مخاطب خوراک خبری تامین می‌کند و وابسته به جایی نیست در واکنش به انتشار شایعات اخیر درباره مالکیت خبرفوری، توضیح داد: برخلاف شایعات منتشر شده، آقای احسان محسنی ثانی که از متهمان پرونده پدیده هستند، نه مالک و نه صاحب امتیاز کانال خبرفوری به حساب می‌آیند و وابستگی اقتصادی خبرفوری به مجموعه پدیده، دروغ محض است.

فاطمه محمدزاده، صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرفوری یادآور شد: ادعای عجیب استفاده از کانال خبرفوری برای فروش سهام پدیده و یا اعطای سهام به این کانال به دلیل تبلیغات، درحالی منتشر شده که در دی ماه سال ۱۳۹۳ بنابر حکم دادستانی، دفاتر پدیده پلمب شده و هرگونه خرید، فروش و واگذاری سهام این مجموعه ممنوع شد. در آن زمان اصلا تلگرام قابلیت ایجاد کانال را نداشت و ۱۰ ماه بعد در ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ کانال خبرفوری شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد؛ بنابراین از نظر منطقی امکان ندارد این کانال بتواند نقشی در خرید و فروش سهام پدیده ایفا کرده باشد.

وی با یادآوری نقش خبرفوری در انتشار اخبار تجمعات مردمی سهام داران پدیده و پیگیری مطالبات مردم در این پرونده، گفت: برخلاف بسیاری از رسانه‌هایی که هر روز تبلیغات پدیده را به چاپ رسانده و درقبال پیگیری مطالبات مردم سکوت کردند، خبرفوری از ابتدای فعالیت خود چشم بر مطالبات مردم در این پرونده نبست و تا امروز که دادگاه این شرکت درحال برگزاری است، صد‌ها خبر برای پیگیری مطالبات مردم منتشر کرده است.

فاطمه محمدزاده از دستگاه قضایی خواست تا با پیگیری انگیزه شایعه پراکنان درباره خبرفوری، مقابل جریانی که می‌خواهد مسیر دادگاه را به انحراف کشیده و مطالبات واقعی زیان دیدگان را قربانی منافع سیاسی و اغراض شخصی برخی افراد کند، بایستد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرفوری تصریح کرد: ما به عنوان یک رسانه مستقل که همواره بر شفافیت و مقابله با فساد تاکید داشته ایم و برای همین امروز با موج تخریبی جریانات خاص روبرو شده ایم، از دستگاه قضایی می‌خواهیم که برای روشن سازی افکارعمومی، فهرستی از همه رسانه‌هایی که تبلیغات پدیده را منتشر کرده اند را اعلام کرده و به مردم توضیح دهد که کدام رسانه‌ها از محل فروش سهام پدیده به سود هنگفت دست یافته اند.

وی خاطرنشان ساخت: به میلیون‌ها مخاطب خود اطمینان می‌دهیم که خبرفوری همان طور که بار‌ها تاکید کرده است، یک رسانه مستقل و غیروابسته است و بدون هراس از موج تخریب، پرونده‌های فساد را با جدیت پیگیری کرده و اسیر جریانات مشکوکی که به دلیل دفاع از مهره‌های اصلی پرونده‌های فساد، این پرونده‌ها را به حاشیه می‌برند، نخواهد شد.

محمدزاده در پایان با تاکید بر اینکه خبرفوری تنها رسانه‌ای است که با همین نام از وزارت ارشاد مجوز گرفته و برند خبرفوری را نیز به نام خود ثبت کرده است، اظهارداشت: براساس قوانین، هیچ رسانه‌ای با نام مشابه رسانه دیگر امکان فعالیت ندارد، اما شاهد هستیم که درحال حاضر برخی کانال‌ها با استفاده از اعتبار نام خبرفوری، به فعالیت مشغول هستند و در این راستا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم جلوی کانال‌هایی که با سوءاستفاده از نام خبرفوری اقدام به کلاهبرداری و فعالیت تخریبی در فضای مجازی می‌کنند را بگیرند.