روز حادثه مقداری خرید کردم و به خانه داریوش رفتم، فهمیدم در این مدت سرایدار مراقب او بوده اما شربت لاکتولوز را به او نداده که طبق دستور پزشک نصف شیشه شربت را همراه مقداری آب به او دادم.
کد خبر: ۷۵۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 10 June 2019

۱۹ بهمن ۹۲ مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند در جریان فوت مشکوک پیرمردی به نام داریوش در منزلش در زعفرانیه قرار گرفته و در محل حادثه حاضر شدند.

پسر متوفی به مأموران گفت: من و خواهرم، خارج از کشور ساکن هستیم و پدرم در ایران تنها زندگی می‌کرد تا اینکه مدتی قبل به بیماری سیروز کبدی مبتلا شد، من و خواهرم مردی به نام مهران را برای نگهداری از پدرم استخدام کردیم اما مهران بعد از گذشت دو سال برای حقوق بیشتر و ساعتهای کاری‌اش با خواهرم اختلاف پیدا و کارش را رها کرد.

وی افزود: در نهایت مهران بعد از ۱۰ روز با وساطت اقوام به کارش بازگشت؛ امروز مهران در تماس با من خبر داد که حال پدرم خوب نیست که به سرعت به منزل پدری آمده و دیدیم پدرمان فوت کرده است.

پسر متوفی ادامه داد: در زمان حضور ما در منزل، سرایدار خانه نیز آنجا بود که وی گفت مهران، پدرم را برای شست‌وشو به حمام برده و رفتار خوبی با پدرم نداشته و اکنون نیز احتمال می‌دهیم او باعث مرگ پدرمان شده بود به همین دلیل از وی شکایت داریم.

پسر متوفی در اظهاراتش عنوان داشت که مبلغی پول، تلفن‌همراه و ساعت پدرش نیز به سرقت رفته است.

پس از ثبت این شکایت، جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پزشکی قانونی علت فوت پیرمرد را ورود جسم خارجی به مجاری تنفسی و خفگی وی اعلام کردند.

با روشن شدن علت مرگ داریوش و رصد دوربین مداربسته خانه مرد سالخورده، مأموران مهران را بازداشت کردند.

مهران در بازجویی‌ها منکر قتل داریوش شد اما بنابر شواهد، وی به اتهام قتل عمد و سرقت به زندان انتقال یافت همچنین پرونده با ارسال به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران در جریان رسیدگی قرار گرفت.

صبح روز گذشته، مهران در مقابل هیئت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، وکیل اولیای‌دم به نیابت از فرزندان متوفی درخواست قصاص کرد، سپس متهم با انکار جرمش در شرح ماجرا گفت: داریوش به سیروز کبدی مبتلا بود و داروی لاکتولوز مصرف می‌کرد، دو هفته قبل از فوت پیرمرد به خاطر حقوق و ساعت کاری، منزل وی را ترک کردم اما با میانجی‌گری برادرزنهای داریوش قرار شد کارم را شروع کنم.

وی افزود: روز حادثه مقداری خرید کردم و به خانه داریوش رفتم، فهمیدم در این مدت سرایدار مراقب او بوده اما شربت لاکتولوز را به او نداده که طبق دستور پزشک نصف شیشه شربت را همراه مقداری آب به او دادم و مجبور شدم داریوش را به حمام ببرم اما بعد از دقایقی حالش بد شد که بلافاصله با پزشک و اورژانس تماس گرفتم.

مهران ادامه داد: خرید خانه با من بود، آن روز مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از جیب داریوش برای خرید برداشتم اما آن را تحویل دادم، وقتی پیرمرد حالش بد شد تلفن‌همراه و ساعت او را هم برداشته بودم اما آنها را نیز تحویل دادم.

متهم در ادامه جلسه به سؤالات ریاست دادگاه جواب داد.

در فیلم شما به شدت به سر و صورت مقتول ضربه می‌زدید، علت چه بود؟

متهم: به صورتش ضربه می‌زدم تا بهوش بیاید اما ضربه‌ها شدید نبود.

اعتیاد داری؟

متهم: تفریحی شیشه مصرف می‌کردم که بعد از این اتفاق بیشتر شد.

سابقه کیفری داری؟

متهم: ۲۰ سال قبل به خاطر ضرب و جرح دستگیر شدم.

سرایدار گفته شما در حمام شلنگ آب را در دهان مقتول گذاشته‌ای که همین باعث مرگ او شده است.

متهم: قبول ندارم، شاید حین شست‌وشوی سر، آب وارد دهان او شده باشد، اگر این کار را می‌کردم باید سرایدار مانع می‌شد.

در پایان هئیت قضایی وارد شور شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار