ایمیلی برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی ارسال شده است و با ارائه راه ارتباطی از آنان خواسته شده است که هزینه تولد ملکه انگلیس را بدهند.
کد خبر: ۷۵۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 09 June 2019
اختصاصی| جشن تولد ملکه انگلیس؛ از جیب ملت ایران!

به گزارش تابناک تهران  انتخاب روز ملی به عنوان رسمیترین روز هر کشور که در آن مراسمات باشکوه و پرمعنا برگزار می‌شود، در کشورهای گوناگون، ریشه متفاوتی دارد.  بسیاری از کشورها، روز استقلال از استعمار انگلیس یا نمایندگان انگلیس را به عنوان روز ملی خود انتخاب کرده اند. اما داستان برای خود انگلیسی ها، کمی متفاوت است.

انگلیسی‌ها، هر ساله تولد ملکه یا پادشاه خود را به عنوان روز ملی جشن می‌گیرند. طی 67 سال گذشته، این رویداد به نکوداشت تولد ملکه الیزابت دوم اختصاص داشته و از تولد 25 سالگی او تا کنون، فرد دیگری شانس برگزاری این جشن به نام خود را نیافته است.

تولد واقعی ملکه الیزابت در 21 آوریل (اول اردیبهشت) است که هر ساله برای آن جشنی خانوادگی در انگلستان با حضور اعضای خانواده سلطنتی برگزار می‌شود. اما مراسم رسمی تولد، تحت عنوان روز ملی، در تاریخی که به صورت قراردادی تعیین می گردد، معمولاً با فاصله‌ای در حدود یکماه از روز تولد واقعی برگزار میشود. امسال مقرر شده که این مراسم در روز 13 ژوئن مصادف با 23 خرداد برگزار شود؛ که در تهران، محل برگزاری مراسم در سفارت انگلیس واقع در خیابان فردوسی، ساعت 18 تا 21 خواهد بود. تصویر کارت دعوت این مراسم، ذیل این گزارش آمده است!

روز ملی انگلیس

این جشن تولد دوم، به نوعی اقدامی تبلیغی، فرهنگی و دیپلماتیک برای دولت انگلستان محسوب می گردد که با در نظر گرفتن توجه ویژه انگلیسی‌ها برای تبلیغ خود در تمام دنیا و جایگاه خانواده سلطنتی به عنوان اصلی‌تریننماد معرفی این کشور، از اهمیت فوق‌العاده بالایی به لحاظ فرهنگی و حتی استفاده‌های سیاسی برای انگلیسی‌ها برخوردار است.

این مراسم در 16 کشور همسو و تحت پادشاهی یا زعامت انگلستان نظیر کانادا و استرالیا با کیفیتی خاصی برگزار می‌شود. اما در سایر کشورها بر عهده سفارت انگلیس در آن کشور است که مراسم را با حضور میهمانانی از شخصیت‌های مختلف تجاری، دیپلماتیک، هنری، بازیگران و به طور کلی افراد مشهور و با نفوذ کشور میزبان، برگزار کند.

ایران نیز طی سالهای فعالیت سفارت انگلیس در تهران، شاهد برگزاری این مراسم بوده است. در این رویدادها، شخصیت‌هایی به دعوت سفارت، حضور در این مراسم را پذیرفته‌ و در آن شرکت کرده‌اند! بررسی سابقه شرکت این افراد و برنامه هایی که در میهمانی سفارت برگزار شده، گویای خودباختگی شدید فرهنگی و اخلاقی در برابر سبک رفتاری انگلیسی ها بوده است؛ از پوشش و تماس تا نوشیدن و حرکات؛ و سخیفتر از همه اعلام وفاداری درمشیء و عمل و نیز ارائه اطلاعات از محیط در اختیار و مسائل داخلی کشور که بعضاً برای ملت، آسیبهایی مانند شناسایی ضعفهای زیرساختی و حتی راه های دور زدن تحریمهای آمریکا را به دنبال داشته است، فقط نمونه‌هایی از آن است. یعنی همه ساله، بجز ایجاد هزینه های فرهنگی و اخلاقی، شاهد بروز هزینه های امنیتی و زیرساختی نیز در این مراسم بوده ایم.

هزینه های مالی یک جشن با طعم تحقیر

سفارتخانه‌های انگلستان در سراسر دنیا برای تأمین هزینه مالی چنین مراسمی، از کمک اسپانسرها استفاده می‌کنند که در هر کشوری از اتباع خود انگلستان، اعم از شخصیتها و شرکتها جذب می‌شود. در مراسم های انجام شده در تهران هم در سنوات گذشته بر همین منوال عمل می‌شده و هزینه مراسم بر عهده اسپانسر‌های انگلیسی بوده است.

اما امسال مراسم جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس در تهران جنبه متفاوتی دارد! و این تفاوت مربوط به شیوه تأمین هزینه برگزاری مراسم در تهران است. زیرا انگلیس به تبعیت از تحریمهای آمریکا، تمام شرکتهای دولتی خود را از ایران بیرون برده و به شرکتهای خصوصی نیز پیغام داده که اگر نروند، از آنها در برابر مجازاتهای آمریکا، حمایت نخواهد کرد. لذا عملاً شرکتی برای انگلیس در تهران باقی نمانده تا اسپانسر این روز نحس شود. شیاطین انگلیسی، برای این مشکل، به ابتکار جدیدی دست زده اند.

امسال سفارت انگلستان در تهران بنا دارد تا هزینه برگزاری مراسم را از اسپانسر‌های ایرانی تأمین کند! سفیر وقیح انگلستان، رابرت (راب) مک‌ایر، نه تنها به بدعهدی های پسابرجامی خود اشاره نکرده و به روی خود نیاورده که شرکتهای انگلیسی را از ایران بیرون برده، بلکه شنیده شده که بسیار گستاخانه و با ادبیاتی تحقیرآمیز و استعماری، بیان داشته نمیتواند پول مالیات دهندگان انگلیسی را در ایران هزینه کند و خود ایرانی ها باید هزینه این مراسم را بپردازند!

برای تأمین این هدف استعماری و تحقیرکننده، سفارت، ایمیلی را برای دعوت شوندگان ارسال کرده و از آنها خواسته مبالغی بین هزار تا 2500 پوند بپردازند و در عوض این امکان را خواهند داشت که استندی از تبلیغات محصولات خود را در محلی که به آنها گفته خواهد شد، نمایش دهند و با مهمانان دیگر گفتگو کنند و سفیر از آنها به دلیل خوش خدمتی‌شان، تشکر خواهد کرد.

این ایمیل توهین آمیز برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی ارسال شده است و با ارائه راه ارتباطی از آنان خواسته شده است که حضور یا عدم حضور خود را نیز اعلام نمایند. نمونه ای از این ایمیلها، ذیلاً آورده شده است.

جنایات انگلیس در ایران

وقاحتی و بی شرمی چنین گسترده ای، تنها از یک انگلیسی خبیث بر می آید. هزینه مراسم تولد چه کسی را پرداخت کنیم؟ روز ملی کدام کشور را با پول خود، جشن بگیریم؟ کشوری که:

- بخشهای متعددی از خاک و آب ایران از جمله افغانستان، بلوچستان، منطقه جنوبی خلیج فارس و نهایتاً بحرین را از ایران جدا کرده و برای جداسازی جزائر ایرانی با اماراتی ها، بر سر یک میز نشسته است. ناگفته نماند مناطقی از ایران مانند حاشیه شمالی خلیج فارس (از جمله بوشهر) به همت دلاوری های مردم ایران، از جداسازی انگلیس، مصون ماند. همچنین با تغییر وضعیت مرزها و اسکان قومیتهای مختلف در جدار مرز، تنشی دائمی را در سرحدات کشور با داخل و نیز با همسایگان خارجی، ایجاد نمود.

- چندین دهه، به غارت و تاراج انحصاری منابع نفتی، معدنی، جنگلها و مراتع، گمرک و کشتی رانی ایران اقدام نمود، امتیاز معافیت گمرکی برای کالاهای کشاورزی بریتانیا، استفاده رایگان از نفت ایران برای نیروی دریایی انگلیس و خرید زمین‌هایی که در آن نفت کشف می‌شد به قیمت زمین عادی را برای خود منظور کرد و مزارع گندم ایران را به مزارع خشخاش مبدل ساخت.

- فرقه های شیطانی بابیت، بهائیت و سپس کلوب های لاتاری و لژهای ماسونی را در ایران افتتاح نمود.

- با نفوذ در نهضت مشروطیت، سرآغاز فعالیتهای آزادیخواهانه و مردم سالارانه ایران را به بن بست رساند و آیت الله شیخ فضل الله نوری را به بالای دار کشاند.

- با چهارصد هزار نیرو (در مقابل 75 هزار نیروی روس) به اشغال ایران در جنگ جهانی اول اقدام و با غارت و احتکار گندم روزانه مردم، حدود ده میلیون ایرانی یعنی نزدیک به نیمی از مردم ایران را با خونسردی تمام، قتل عام نمود.

- با سردمداری سیدضیاءالدین طباطبایی، روزنامه‌نگاری که عامل سفارت بریتانیا در تهران بود، به زمینه‌چینی، حمایت و پشتیبانی از کودتای رضاخان پرداخت؛ او را پادشاه کرد؛ با نوکری او، قراردادهای تحمیلی استعماری را به امضا رساند، خط آهن جنوب شمال را از مسیری که برای مردم ایران نفعی نداشته باشد، برای حمل تسلیحات و نفرات خود، با بیگاری کارگران ایرانی ساخت و نهایتاً مثل تفاله ای او را از ایران اخراج کرد.

- به صورت غیرقانونی، از پادشاهی محمدرضا پشتیبانی کرد؛ طی کودتای 28 مرداد، برای سرنگونی حکومت قانونی وقت و بازگشت شاه، برنامه ریزی کرد که به دست سیا اجرا شد؛ و سالها ستم و جنایت را به مردم ایران تحمیل کرد.

- پس از انقلاب نیز به تحریک قومیتها ادامه داد، منازعات داخلی ایجاد کرد، با حمایت همه جانبه از صدام، آسیبهای انبوه به مردم و زیرساختهای کشور و اقتصاد زد، با پیگیریهای دیپلماتیک، تلاش کرد ایران مقصر جنگ جلوه یابد و صدام مظلوم نشان داده شود.

- حمله به سفارت ایران در لندن را طوری برنامه ریزی کرد که به شهادت دیپلمات ایرانی منجر شود. اخیراً نیز فیلمی تحریف شده از این وقایع را با هدف انکار نقش مستقیمش در این حادثه ساخته و منتشر کرده است.

- از سلمان رشدی خبیث، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی، حمایت و پشتیبانی گسترده مالی، سیاسی و حقوقی نمود و مسئولیت سفارش پروژه، تبلیغ و انتشار کتاب و نویسنده‌اش را بر عهده گرفت.

- با اقدامات رسانه ای مانند بی بی سی فارسی و تعدادی دیگر از رسانه ها، ارائه انواع آموزشها و پشتیبانی مالی، و حتی حضور میدانی و هدایت آشوبها و اغتشاشات، مهمترین نقش خارجی در ایجاد و تداوم فتنه 88 را در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد انحطاط مذهبی ملت ایران ایفا نمود. در جریان فتنه 88 چند جاسوس انگلیسی که به تحریک فتنه‌گران نیز می‌پرداختند دستگیر و محکوم شدند، از کارکنان سفارت انگلیس در تهران بودند.

- انگلیس امروز به مهمترین پایگاه تجمیع و پشتیبانی مالی، سیاسی، حقوقی از معاندان سیاسی و مذهبی وبراندازان تروریست و براندازان نرم علیه جمهوری اسلامی و رسانه های آنها تبدیل شده است. همچنین رأساً به تأسیس مؤسسات متعدد و عظیم و طویل فرهنگی شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل برای تقویت و نهادینه سازی تهاجمات فرهنگی علیه مردم ایران اقدام نموده و برای نفوذ به مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر و ارسال جاسوسان، تلاش بسیاری کرده است.

- در تحریم های قدیمی و جدید علیه مردم ایران، نقش فعال و مؤثر داشته، بانک مرکزی را تحریم نموده، شرکتهای دولتی و خصوصی خود را از ایران خارج نموده و از تحریمهای آمریکا، حداکثر حمایت و پشتیبانی را به عمل آورده است.

· و ده ها و صدها اقدام خصمانه دیگر... آیا غیرتمندی یافت میشود که با این همه خباثت و ظلم، باز هم برای تولد ملکه هزینه کند و تبریک بگوید؟!

پیام ها و نتایج طرح ابتکاری سفارت انگلیس

این طرح سفارت انگلستان در تهران چندین پیام را با خود همراه دارد که اولین و مهمترین آن تحقیر ملت ایران است؛ زیرا که در صورت وقوع چنین اقدامی، ایران تنها کشوری در دنیا خواهد بود که هزینه جشن تولد ملکه را از جیب مردمش پرداخته است! مردمی که به دلیل خباثت امثال انگلیس، عموماً در سختی روزگار می گذراند و عده ای «از ما بهتران» با قصد عیاشی، چاپلوسی و آستان بوسی ذلیلانه، میخواهند آبروی ملت را به تاراج بدهند.

دوم اینکه انگلیسی‌ها قصد دارند با این اقدام القا کنند ایرانی‌ها شیفته ملکه و انگلیس هستند! و به همین منظور تنها داوطلب پرداخت این مراسم در دنیا بوده‌اند.

در مورد میزان واکنش‌های مثبت به این درخواست توهین آمیز سفارت انگلیس عدد دقیقی در دست نیست، اما خبرها حاکیست که متأسفانه تعدادی از دریافت کنندگان این ایمیل از مشارکت در این مراسم استقبال کرده‌اند. هرچند تعداد قابل توجهی از دریافت کنندگان ایمیل و دعوتنامه سفارت نیز قاطعانه این دعوت توهین آمیز را رد کردند و حتی از طریق یکی از همین افراد نمونه دعوتنامه و ایمیل درخواست مشارکت در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، اما در مورد دلایل کسانی که حاضر به پذیرش این درخواست شده‌اند می‌توان اینگونه توضیح داد:

از میان ایرانی‌هایی که از اینگونه درخواست‌های سفارت انگلستان استقبال می‌کنند، عده ای هستند که بندگان خانه زاد و غلام حلقه به گوش انگلیس‌اند. اینها و پدرانشان، عمری را به نوکری اجنبی گذرانده اند و جیره خوار بیگانه هستند. اینها را با هیچ ادبیاتی نمی توان هوشیار کرد؛ زیرا آگاهانه میدانند که در حق خود و اولاد و جامعه خود، چه جنایتی را مرتکب میشوند؛ اما چشم به روی آن بسته اند. اینها عده اندکی هستند که حتماً مورد شناسایی مراجع مربوطه قرار دارند.

دسته دیگر کسانی هستند که تحت تأثیر تبلیغات انبوه و پرزرق و برق رسانه‌های انگلیسی واقع شده و تصویری رویایی از کشور و جامعه انگلستان در ذهن دارند؛ تبلیغاتی که مبتنی بر سیاست‌های کلان این استعمارگر پیر بوده و از سال‌های دور تاکنون ادامه داشته‌ است. واقعیتی پنهان در مورد جامعه ایران نشان می‌دهد که به دلیل تبلیغات انگلیسی‌ها، مرتبطین آنها و در سال‌های اخیر رسانه‌های انگلیسی فارسی زبان، بخشی از جامعه ایران از جمله برخی گروه‌های رفرنس اجتماعی، علاقه‌ای کاذب به کشور انگلستان داشته و این پادشاهی استعمارگر را آمال و آرزوی خود برای زندگی و تفریح و حتی درمانهای کوچک می‌دانند! جالب است بدانیم که این احساس نسبت به هیچ کشور دیگری نظیر آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا و حتی کشورهای اسکاندیناوی تا این حد پررنگ نیست.

اما در مقابل، دسته بیشتری از افراد هستند که به دلیل نیازهایی مانند حضور بستگانشان در کشور انگلیس برای تحصیل و درمانهای جدی و در مقابل قوانین سختگیرانه این کشور برای ارائه ویزا، خصوصاً در قبال ایرانیان، از هر گونه ارتباطی با سفارت استقبال می‌کنند تا شاید بتوانند از این رابطه، حداقل برای ایجاد دسترسی کم دردسر‌تر بهره ببرند. در این مورد تجربه تاریخی ثابت کرده است اساساً انگلیسی‌ها هیچ‌گاه در قبال چنین خوش‌خدمتی‌هایی مقید به وفاداری نبوده و بنا به منافع خود با مرتبطین و حتی دوستان خود برخورد می‌کنند؛ یعنی بنده نوازی را بدون هدف و صرفاً برای پاسخ به خوش خدمتی قبلی انجام نمی دهند. رفتارهای سفارت انگلیس در تاریخ نه چندان دور در سال‌های پیش از انقلاب، نشان داده که گاهی بنا به اقتضای منافع، بهترین خدمت‌کنندگانش را نیز کنار گذاشته یا حتی خود دستور به حذف آنها داده است! به عبارت دقیق‌تر نه سوابق رفتار انگلیسی‌ها و نه نوع سیاست‌ورزی آنها حکایت از قدرشناسی و وفای به عهد دائمی و رایگان و بدون چشم داشتبه آینده، ندارد!

حال سفارت این کشور بعد از دهه‌ها توطئه علیه این مردم، دگربار پا را فراتر از حد خود گذاشته و قصد دارد در کشور شیران غیور، ایران، به بهانه جشن تولد ملکه خباثت، ادبیات استعماری وقیح گذشته خود با ایرانیان را احیا کند؛ اتفاقی که قطعاً با هوشیاری همه مردم و مسئولین و حتی خود دعوت شوندگان به مراسم از جمله فعالان اقتصادی، هنری، فرهنگی، سلبریتی ها، و ... به نتیجه نخواهد رسید.

نمونه دعوتنامه و ایمیل سفارت انگلیس برای فعالین اقتصادی و برند‌های ایرانی که توسط یکی از دریافت کنندگان ایمیل در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار