حادثه تلخ دانشگاه علوم و تحقیقات هنوز در خاطرات مانده، اما نصب گاردریل در این دانشگاه با حواشی زیادی روبه رو شده است.
کد خبر: ۷۵۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 01 June 2019

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  دی ماه سال گذشته بود که حادثه ناگوار اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داد  و در پس آن ۹ دانشجو به همراه راننده جان خود را از دست دادند و عده زیادی دیگر از دانشجویان هم مصدوم شدند.

علت اصلی حادثه نامناسب بودن اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و همچنین نبود گاردریل در حاشیه جاده‌های کوهستانی این دانشگاه بود.

از جمله مهمترین نقدهایی که همواره به دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات وارد بوده جاده کوهستانی آن و نامناسب این دانشگاه بوده است؛ این دانشگاه سال‌ها پیش ساخته شده و برخی از دانشکده‌های آن در ارتفاعی بالاتر از هزار و هشتصد متر هستند  و دانشجویان این دانشگاه مجبور هستند تا برای تردد در دانشگاه و رفتن از یک دانشکده به دانشکده دیگر از ناوگان اتوبوسی استفاده کنند.

ماجرای نصب گاردریل در دانشگاه علوم و تحقیقات به کجا رسید؟ +جوابیه دانشگاه آزاد

استرسی که همواره با دانشجویان است

اما اتوبوس‌های نامناسب، نبود گاردریل در حاشیه جاده‌ها و عدم استاندارسازی مناسب جاده‌ای سبب شده است تا دانشجویان همواره با استرس بسیار سوار اتوبوس‌ها شوند و در محیط دانشگاه جابه جا شوند.

پس از حادثه تلخی که در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات رخ داد مسئولان دانشگاه آزاد قول دادند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ناوگان حمل و نقل را بهبود ببخشند و گاردریل‌ها را در دانشگاه ایجاد کنند.

 

از فردای همان روز حادثه،  اتوبوس‌های جدید به دانشگاه منتقل شدند و اتوبوس‌هایی که استاندارد کافی را نداشتند از رده کنار رفتند؛ البته اتوبوس های جدید هم چندان جدید نبودند

پس از حادثه کم کاری پیمانکار دلیل اصلی حادثه به شمار رفت و یکی از مقصران اصلی حادثه شناخته شد؛ در همین زمان مسئولان دانشگاه علوم و تحقیقات اعلام کردند با پیمانکاری جدید را برای اجرای پروژه نصب گاردریل در دانشگاه و بهبود بخشیدن به کیفیت جاده‌ها قرارداد امضا کرده‌اند.

ماجرای نصب گاردریل در دانشگاه علوم و تحقیقات به کجا رسید؟ +جوابیه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد منتظر جواب پلیس راهور است

با وجود آنکه مدیران دانشگاه آزاد خبر از نصب گاردریل‌ها در حاشیه‌ جاده‌های دانشگاه علوم و تحقیقات خبر می‌دهند اما تصاویر و فیلم‌هایی که از سوی دانشجویان به دست به دست و  منتشر شده است نشان از عدم نصب گاردریل در حاشیه جاده‌ها دارد.

هر بار که موضوع را از یکی از مسئولان دانشگاه آزاد جویا شدیم آنها گفتند که در حال پیگیری هستند و اقداماتی انجام شده است؛  پس از پیگیری‌های بسیار توانستیم رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفتگو کنیم و از او درباره ماجرای نصب گاردریل در حاشیه جاده‌های دانشگاه خبر بگیریم.

البته مسعودی توپ را در زمین پلیس راهور انداخت و گفت تمام اقدامات و طراحی‌های علمی از سوی دانشگاه انجام گرفته است  و تنها منتظر جواب پلیس راهور هستیم.

 

وی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی اظهار کرد:  بحث ایمن‌سازی مسیر دانشگاه علوم و تحقیقات روز پس از بروز حادثه با کمک پیمانکار‌ای جدید شروع شد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت زمان کار حتی وقت نکردیم تا قرارداد جدید را با پیمانکار امضا کنیم و  سریعا وارد کار شدیم؛ سرانجام دو ماه پیش و در حین طراحی قرارداد با این پیمانکار به امضا رسید.

مسعودی با بیان اینکه پلیس راهور حتما باید کار را تایید کند گفت: کار طراحی مسیر به اتمام رسیده است  و هم اکنون نیازمند تایید پلیس راهور هستیم.

با نگاه علمی کار را پیش‌ می‌بریم

رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات تصریح کرد:  باید به موضوع ایمن سازی جاده دانشگاه نگاه علمی داشت؛نمی‌توان در  تمام نقاط دانشگاه گاردریل نصب کرد در قسمت‌هایی باید دیوان بتنی به کار برد به همین دلیل همراه با مطالعات علمی و کار تحقیقاتی پروژه را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه در نصب گاردریل هیچ مشکلی نداریم گفت: کار نصب گاردریل با سرعت در حال پیشرفت است و برنامه خود را  به وسیله روش‌های فنی و بر مبنای اصول علمی انجام می‌دهیم و  و به محض آنکه پلیس راهور جواب دهد گاردریل‌ها نصب می‌شوند.

ماجرای نصب گاردریل در دانشگاه علوم و تحقیقات به کجا رسید؟ +جوابیه دانشگاه آزاد

جوابیه مسئولان دانشگاه آزاد درباره عدم نصب گاردریل منطقی به نظر می‌رسد و این که چرا پلیس راهور تاکنون جواب نداده و تحقیقات علمی دانشگاه دیر تمام شده است جای سوال دارد، اما نصب سریع گاردریل و دیواره‌های بتنی در حاشیه جاده‌ها می‌تواند سبب آرامش خاطر برای دانشجویان شود؛ حال باید دید که مسئولان دانشگاهی که به گفته خودشان آماده نصب گاردریل‌ها هستند و تنها منتظر جواب پلیس راهور نشسته اند چه زمانی می‌خواهند جاده‌ها را به استاندارد لازم برسانند؛ خطر احتمال وقوع حادثه را کاهش دهند و گاردریل‌ها را در جای خود مستقر کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار