رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: توئیت هشدارآمیز مشاور روحانی درباره قتل همسر نجفی/اینهمه جنایت و اختلاس در جامعه مایه شرمندگی است/سردار رحیمی: محمدعلی نجفی از سال ۹۴ مجوز حمل سلاح نداشته است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ 30 May 2019
 
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
توئیت مشاور احمدی‌نژاد در واکنش به قتل همسر نجفی

مشاور محمود احمدی‌نژاد بیان کرد: نجفی می‌توانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی میترا استاد را برونسپاری کند. عبدالرضا داوری در حساب توئیتر خود نوشت: دکتر نجفی فردی با مکنت و نفوذ است و می‌توانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی میترا استاد را برون‌سپاری کرده، ردپایی هم از خود باقی نگذارد؛ اما این‌که دکتر نجفی شخصا سلاح به دست می‌گیرد و راسا به همسرش شلیک می‌کند، نشانه‌ای از فشار محیط پیرامون و بحران روحی شهردار اسبق تهران است.
 
روایت متفاوت از قتل امام جمعه کازرون

 بنا به روایت یک عضو ستاد نماز جمعه کازرون، قاتل امام جمعه این شهر عکاس بوده و سابقه توهین به روحانیت را داشته است.«امام جمعه کازرون به قتل رسید» خبری که بعد از شوک اولیه خبر قتل همسر محمدعلی نجفی توسط او، دومین شوک خبری طی دو روز اخیر بود. بنا به آنچا در خبر‌ها آمده بود امام جمعه کازرون سحرگاه امروز بعد از مراسم احیا در مسیر رفتن به منزل به قتل رسیده بود.در همین راستا، علی اصغر دریافت، مسئول حسابداری و امور مالی ستاد نمازجمعه کازرون در گفتگویی که با خبرآنلاین داشت به روایت جزییاتی جدید از این قتل پرداخت.

وی گفت: حاج آقا خرسند شب در مراسم احیا در ستاد نماز جمعه حضور داشتند، پس از مراسم از ما خداحافظی کرده و به منزل می‌روند، وقتی زنگ منزل را می‌زند یک موتور سوار که لباس تعزیه به تن داشته و اتفاقا آشنا بود و نامش حمید درخشنده است به آن مرحوم می‌گوید حاج‌اقا یک عکس باهم بگیریم و ایشان هم قبول می‌کند همان زمان یک چاقو به پهلو، سینه و پای ایشان می‌زند و به سرعت دور می‌شود. به سرعت با ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفته می‌شود که متاسفانه تا آمبولانس برسد نزدیک به ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته ایشان وقتی به بیمارستان می‌رسد هنوز زنده بوده، اما بعدا فوت می‌کنند.او درباره هویت ضارب و مرتبط بودن این قتل با اعتراضات مربوط به تقسیمات کشوری در کازرون نیز گفت: ضارب عکاس بود، او بار‌ها در محله‌هایی اطراف دفتر امام جمعه و حوزه علمیه عکاسی می‌کرده است حتی همسایه‌های حوزه علمیه نقل می‌کردند که او تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی دائما به روحانیت بد و بیراه می‌گفت و اعلام می‌کرد آن‌ها فاسد هستند و باید آن‌ها را کشت منتهی کسی حرف‌های او را باور نمی‌کرد. او ادامه داد: یک‌بار هم به میدان شهر آمده بود و به امام جمعه زنگ زده بود که بیایید و برای مردم صحبت‌کنید که ایشان می‌گوید من گرفتارم و نمی‌توانم بیایم که منتفی می‌شود. نهایتا باردیگر تلاش کرده و متاسفانه اینبار باعث قتل امام جمعه شد. یعنی قتل حاج آقا خرسند کاملا برنامه‌ریزی شده بوده و احتمال دارد که یک شبکه و باند داشته باشند.
 
توئیت هشدارآمیز مشاور روحانی درباره قتل همسر نجفی

مشاور رئیس جمهوری با اشاره تلویحی به قتل میترا استاد همسر محمد علی نجفی از اعضای سابق کابینه دولت و پذیرفتن مسئولیت این قتل توسط نجفی با بیان اینکه «سلامت روانی و معنوی قدرت‌مداران بشدت در خطر است» اظهار کرد: از قدرت رانده‌شدگان بیش از پیش آسیب‌پذیرند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏سیاست پیشگان نیازمند کسب مشاوره مستمر از روانشناسان و مربیان متبحر و مورد اعتماد هستند. سلامت روانی و معنوی قدرت‌مداران بشدت در خطر است. از قدرت رانده‌شدگان بیش از پیش آسیب‌پذیرند. تهذیب نفس و تمرین تواضع و تحمل برای کسانی که در معرض آزمون قدرت قرار می‌گیرند واجب است. عاقبت‌بخیری»
 
استقبال گرم «ایاد علاوی» از پیشنهاد وزیر خارجه ایران

«ایاد علاوی» سیاستمدار عراقی امروز چهارشنبه از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با کشور‌های همسایه استقبال کرد. رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق گفت: ما از دعوت جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های منطقه برای گفتگو و تفاهم استقبال می‌کنیم... هدف ایران از دعوت به گفتگو، کاهش تنش در منطقه است. این طرحی جدید است و من این طرح را تأیید می‌کنم و آن را گامی خیر می‌بینم. من از طرفداران این ایده هستم. به گزارش خبرگزاری «واع» عراق، نخست‌وزیر پیشین عراق همچنین گفت که در دیدار با «برادران ایرانی و عرب خود و همچنین برادران ترک و سایر کشور‌های اسلامی» همیشه بر اینکه «کشور‌های منطقه خودشان باید برای آرامش منطقه تلاش کنند» تأکید کرده و گفته که این کشور‌ها باید به مسئولیت خود در دفاع از منطقه عمل کنند «نه آنکه برای تأمین امنیت منطقه بر خارج تکیه شود».
 
ضارب امام جمعه کازرون شعار داده که ما باید روحانیون را از بین ببریم!

حمیدرضا ترقی با اشاره به جزئیات شهادت حجت‌الاسلام محمد خرسند از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه که شب گذشته مورد سوءقصد قرار گرفت، اظهار کرد: هنوز اطلاعات کاملی از این اقدام جنایت‌کارانه به دست ما نرسیده، ولی اطلاعات اولیه نشان می‌دهد حادثه پس از اتمام مراسم شب احیا صورت گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده، آقای خرسند پس از اتمام مناسک معنوی شب‌های احیا، در حال بازگشت از مسجد به سمت منزل بوده که در نزدیکی ورودی درب منزل مورد سوءقصد یک فرد مسلح به سلاح سرد قرار می‌گیرد. فردی که این اقدام را انجام داده ظاهراً از اعضای فرقه‌های ضاله بوده که در ضدیت با روحانیت هستند و شعاری هم که پس از اقدام جنایت‌کارانه خود گفته است که ما باید روحانیون از بین ببریم. وی در پاسخ به این سوال که این سوءقصد به مسئله تقسیمات کشوری که چندی پیش موجب بروز ناآرامی در شهر کازرون شد، نداشته است؟ از آنجا که حجت‌الاسلام خرسند در مسئله تقسیمات کشوری کازرون عمدتاً مواضع دقیق و به نفع مردم گرفته بود، طرح چنین موضوعی منطقی به نظر نمی‌رسد!

مادر «میترا استاد»: از خون دخترم نمی‌گذرم

مادر میترا استاد به روزنامه ایران گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد. پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است. او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار (پسرش) حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد. این زن وقتی متوجه شد دامادش عامل قتل میترا بوده گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

اینهمه جنایت و اختلاس در جامعه مایه شرمندگی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیرو‌های خط امام (ره) گفت: شاهدیم که در اثر رشد عامل رابطه و باندبازی در تصمیمات کلان جامعه و فرار از قانون که رسمی برای همه شده است، این همه جنایات و اختلاس‌های رسوا رخ می‌دهد که مایه شرمندگی است. همه ما در بروز حوادث امروز مقصر هستی، کسی نمی‌تواند بگوید من تاثیری در شکل‌گیری شرایط امروز نداشتم. ما همه خطا‌های بزرگ و کوچکی مرتکب شدیم و باید از مردم در برابر اشتباهاتی که داشته ایم عذرخواهی کنیم. /ایسنا

هزینه سرنوشت نجفی برای اصلاح‌طلبان

اعتماد با اشاره به سوابق محمدعلی نجفی و رخداد‌هایی که موجب استعفای او از سمت شهرداری تهران شد نوشت: ورود میترا استاد به زندگی محمدعلی نجفی با هر شکل و دلیلی و به‌صورت خواسته یا ناخواسته بوده باشد، نتایجی عمومی برای یک جریان داشته است، چراکه نجفی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نفرات نزدیک به دولت روحانی و جریان اصلاحات شناخته می‌شود و زندگی خصوصی او نمی‌تواند دور از جایگاه سیاسی‌اش باشد.

چه کسی محمد علی نجفی را پس از خودکشی در هتل لاله پیدا کرد؟

محمد علی نجفی امروز پس از جلسه بازپرسی به سوالات خبرنگاران در خصوص خبر خودکشی‌اش که چند ماه پیش در خبر‌ها منتشر شد گفت: این اتفاق در هتل لاله رخ داد. وی در مورد اینکه علت خودکشی چه بود توضیحی نداد، ولی بیان داشت که در نهایت خدمتکار هتل به وضعیت زمانی من در هتل مشکوک شد و در اتاق را باز کرده و با بدن نیمه جانم مواجه شد که بعد از انتقال به بیمارستان وضعیتم بهبود یافت. /برنا

تخریب در یک‌قدمی مسجد جامع اصفهان

هنوز جنجال بر سر تخریب و تجاوز به حریم میدان نقش جهان و در نزدیکی مسجد شیخ لطف‌الله تمام نشده که زمزمه‌هایی از تجاوز به حریم مسجد جامع عتیق این شهر به عنوان یکی دیگر از میراث‌های جهانی شهر اصفهان به گوش می‌رسد. محمد بنائیان، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: تاکنون هیچ طرحی برای احداث خیابان در این محدوده از سوی شهرداری در کمیسیون ماده ۵ مطرح نشده است. فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان هم در پاسخ به اسکان نیوز که آیا طرحی برای اجرا در این محدوده به میراث فرهنگی استان ارائه‌شده است، یا نه گفت: تخریب‌ها در شرق مسجد جامع اصفهان چیز جدیدی نیست؛ طرحی است که حوزه علمیه قصد اجرا آن را داشت که فعلا با مخالفت سازمان میراث فرهنگی متوقف است. از طرف دیگر، قوس و طاق‌های باقی‌مانده از خانه‌های تخریب‌شده هم گواه آن است که شاید تعدادی از این خانه‌ها نه خانه‌های متروکه، بلکه خانه‌های تاریخی و ارزشمند بوده‌اند. /اسکان نیوز
 
روایت مطهری از ریشه حذف او از نائب رئیسی مجلس

علی مطهری با انتشار یادداشتی در صفحه‌ی اینستاگرام خود به بیان ریشه‌های اتفاقات انتخابات هیات رئیسه مجلس پرداخته است. در این یادداشت می‌خوانیم: آنچه که در انتخابات هیئت رئیسه مجلس رخ داد ریشه در اختلاف و بلکه کینه سران فراکسیون امید از سران فراکسیون مستقلان مجلس و بالعکس دارد. این اختلاف و کینه از آنجا ناشی شد که در ابتدای مجلس دهم برخی افرادی که در فهرست امید بودند از فراکسیون امید جدا شدند و فراکسیون دیگری به نام مستقلان تشکیل دادند. در اینجا سران فراکسیون امید این افراد را به خیانت و نفاق متهم کردند و این داستان تا به امروز ادامه داشته است. از نظر من این کار سران مستقلان کاری خلاف مروّت و جوانمردی بوده، ولی نمی‌توان آن‌ها را خائن و منافق دانست. این نگاه سران فراکسیون امید که هر نماینده‌ای که در لیست امید بوده لزوماً باید در فراکسیون امید باشد نگاه درستی نیست. بنابراین، این دو فراکسیون از ابتدا می‌توانستند همکاری مؤثری داشته باشند در حالی که اختلاف آن‌ها موجب توفیق و بهره‌برداری فراکسیون سوم مجلس شده است که نمونه آن نتیجه انتخابات اخیر هیئت رئیسه مجلس است.
همچنین در ادامه این یادداشت می‌خوانیم:اما اشتباه سران مستقلان این بود که برای انتقام گرفتن از فراکسیون امید و شخص آقای عارف توجه به هزینه آن نداشتند. زبان حال این افراد این بود که حالا که برای ریاست کاندیدا معرفی می‌کنید بلایی سرتان می‌آوریم که نه رئیس و نه نواب رئیس‌تان رأی نیاورند و دیدیم که تقریبا همین طور شد، زیرا آقای پزشکیان هم نزدیک به سقوط بود و فاصله‌اش با آقای مصری فقط ۵ رأی بود؛ بنابراین اتفاقی که در انتخابات هیئت رئیسه مجلس افتاد و به راحتی قابل پیشگیری بود نتیجه دو چیز بود: اول اشتباه آقای عارف در کاندیداتوری ریاست و دوم توجه نداشتن سران مستقلان در انتقام‌گیری خود به هزینه این کارشان، و این هردو عامل نتیجه اختلاف و کینه بیجایی است که سران این دو فراکسیون از ابتدای مجلس دهم نسبت به هم داشته‌اند. هنوز هم دیر نشده است، می‌توانند در سال آخر مجلس دهم راه همکاری را درپیش گیرند.

سردار رحیمی: محمدعلی نجفی از سال ۹۴ مجوز حمل سلاح نداشته است

رییس پلیس پایتخت در مورد سلاح محمدعلی نجفی نیز گفت: این فرد به سبب مسئولیتی که داشته تا سال ۹۴ دارای مجوز حمل سلاح بوده، اما محافظ نداشت، اما پس از آن تاریخ این طور نبوده و مجوزی نداشته است. رحیمی با بیان اینکه قتل ساعت ۱۰ انجام شد، گفت: متهم به قتل تا حدود یک ساعت پس از وقوع قتل در محل حضور داشته و مدارکش را جمع اوری کرد و پس از آن فرزند این فرد به محل رسیده ومطلع شده. ساعت ۱۲ هم قتل محرز شد و پلیس وارد شد وما در اولین فرصتی که مطلع شدیم و اطلاع رسانی آغاز شد. رییس پلیس پایتخت در مورد اینکه آیا تیر کمونه کرده و به پای نجفی برخورد کرده است؟ گفت: این موضوع کذب است وی هیچ مجروحیتی نداشت، اما لباس خونی بوده است. وی درباره دلیل سفر به قم نیز گفت: نجفی بعد از خروج از خانه رفته قم سرمزار پدرش وبرگشته که دستگیر شده است.

همسر اول نجفی: میترا بار‌ها شوهرم را به اسیدپاشی تهدید کرده بود

همسراول نجفی گفت: شوهرم ناگهان عوض شد باور ندارم این اتفاق افتاده باشد آرام‌تر از شوهرم کسی را سراغ ندارم او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود دیگر اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند تحت فشار بود حتی یکبار گفت: شاید برای خلاصی از رفتار‌های میترا مجبور به طلاق بشویم، اما دلش به این کار نبود میترا بار‌ها شوهرم را تهدید کرده بود به ما که خانواده اش هستیم اسید بپاشد و ضربه بزند و شوهرم برای اینکه ما در امان باشیم و حساسیتی وجود نداشته باشد رابطه مان را قطع کرده بود.

واکنش صادق زیباکلام به قتل میترا استاد

ادق زیباکلام به قتل میترا استاد واکنش نشان داد و نوشت: قتل "میترا استاد" توسط همسرش محمدعلی نجفی شهردار پیشین و یکی از شاخص‌ترین چهره‌های اصلاح طلبان، یقینا تراژدی هولناک و غم‌انگیزی است. بالطبع اصلاح طلبان سعی می‌کنند تا از هزینه سیاسی آن بکاهند؛ و در مقابل بسیاری از اصولگرایان تلاش خواهند نمود (همچنانکه شروع هم کرده‌اند) تا حد اکثر بهره‌برداری سیاسی را از این ماجری بنمایند. اما‌ای کاش آنان که صف بسته‌اند تا از نابودی دو انسان، یکی فیزیکی و دیگری بصورت فروریزی شخصیتی روحی روانی‌اش، حداکثر بهره برداری سیاسی را بنمایند متوجه می‌شدند که رفتارشان چقدر غیر اخلاقی است.

علت حضور نجفی در قم چه بود؟

اگرچه روز گذشته محمود علیزاده طباطبایی از سفر محمدعلی نجفی به قم ساعاتی پس از وقوع قتل برای مشورت خبر داده بود، ولی امروز محمدعلی نجفی گفت که سفر او به قم تنها برای حضور بر سر مزار پدر و پدربزرگش بوده است.

ماجرای شنود مکالمات نجفی توسط یک نهاد خاص

نجفی شهردار پیشین تهران که در پی اعتراف به قتل همسر دوم خود برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده است گفت: یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار