کد خبر: ۷۴۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 28 May 2019

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کشته شدگان 109 موتورسوار سال گذشته در حوادث ترافیکی استان خبر داد.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه آمار کل تصادفات سال گذشته ۶۳۸ نفر بود گفت: بر اساس آمار، مراکز ساری با ۱۷ نفر، بابل با ۱۶ و آمل با ۱۱ نفر بیشترین شهر و رامسر با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با پارسال ۱۳ درصد کاهش داشت افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های تیر با ۱۵، مرداد و شهریور هر کدام با ۱۴ و خرداد با ۱۳ مورد بوده است و کمترین آن با ۳ نفر در آذر ماه ثبت شده است.

وی گفت: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۲۹ فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۰ فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۷۷ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ۳۲ نفر در محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان موتور سوار ۹۹ نفر راننده موتور و ۱۰ نفر هم سرنشین موتور بودند.

عباسی گفت: بر اساس بررسی انجام شده از تعداد ۱۰۹ مورد فوتی موتور سواران ۵۳ مورد برخورد با سواری، ۲۰ مورد با وانت بار، ۱۱ مورد با کامیون، ۸ مورد هم برخورد با شی ثابت، ۵ مورد با موتور، ۸ مورد سایر موارد و ۳ مورد هم واژگونی بوده است.

وی افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار