بورس و اوراق بهادار که روز گذشته با ریزش شاخص کل مواجه بود امروز در آغاز معاملات با رشد ۱۴۰۱.۴۰ واحدی به پله ۲۱۵ هزار و ۷۱۷ واحدی رسید.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 26 May 2019

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس پس از آنکه اولین روز هفته معاملاتی خود در خرداد ماه را با ریزش آغاز کرد امروز (5 خرداد) روند رو به رشد داشت. بر اساس بررسی های صورت گرفته شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی روز معاملاتی جاری با رشد ۱۴۰۱.۴۰ واحدی به پله ۲۱۵ هزار و ۷۱۷ واحدی رسیده است.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي، ستران - سيمان‌ تهران‌ و فلوله - لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌ در ساعات اولیه امروز (5 خرداد) جزو نمادهای پربیینده بورس هستند که در میان آنها تنها نماد فلوله - لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌ روز معاملاتی خود را با روند نزولی آغلز کرده است و سایر نمادها در ابتدای امروز روند صعودی دارند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امروز (5 خرداد) روز خود را با رشد آغاز کرد و در آغاز معاملات با رشد ۳۳.۳۰ واحدی به پله ۲ هزار و ۷۰۴ واحدی رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۸۳۸ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱۵۶ میلیون سهم طی ۲۳ هزار نوبت معاملاتی است.

 

در دومین روز معاملاتی هفته جاری در فرابورس نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، دي - بانك دي وغشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان در ساعات ابتدایی روز جزو نمادهای پربیینده هستند که تنها نماد دي - بانك دي روز خود را با روند نزولی آغاز کرده است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل بورس در حالی در روز جاری در آغاز معاملات روند رو به رشد دارد که روز گذشته بورس و اوراق بهادار روز اول هفته معاملاتی خود در خردادماه را با ریزش ۱۳۵۸.۳۶ واحدی آغاز کرد و این ریزش در شاخص را تا پایان ساعات کاری امروز ادامه داشت تا جایی که جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که بیشتر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص کل با ۸۵۴ واحد ریزش معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۴ واحد افت معادل ۰.۴۰ درصد به ۶۱ هزار ۳۴۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱۲ واحد رشد معادل ۰.۶۵ درصد به ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۵ درصد به ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴۴۵ واحد کاهش، معادل ۰.۶۰ درصد به ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۹۷ واحد افت معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۵۹ هزار ۹۴۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۵۲ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۴۱۷ هزار و ۱۶ واحد رسیده بودند و در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۲۸ هزار و ۳۰۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۱ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان رسید./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار