سردار مهدی فرجی با اشاره به اینکه امریکا کاملاً از داشته‌های ما مطلع است افزود: داشته‌های ما سلاح نیست، بلکه مردمانی هستند که در هیچ کجای دنیا تکرار نشدند.
کد خبر: ۷۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 24 May 2019
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بدنه عوامل تأثیرگذار در آزادسازی خرمشهر را بچه‌های تیپ همدان شکل دادند از تقدیم ۱۷۰ شهید از همدان در این عملیات خبر داد.

به گزارش فارس، سردار فرجی با بیان اینکه عملیات الی بیت‌المقدس تنها در یک روز رخ نداد اظهار کرد: این عملیات پس از عملیات فتح‌المبین رخ داد چراکه مجموعه نظام به دنبال تعیین تکلیف نهایی خرمشهر بود.

وی با اشاره به اینکه تیپ همدان به همراه تهران و چند شهرستان یک لشگر تشکیل دادند افزود: فرمانده لشگر حاج احمد متوسلیان، جانشین حاج محمود شهبازی و نفر سوم شهید ابراهیم همت بود و بدنه اصلی را بچه‌های تهران و همدان تشکیل می‌دادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بدنه عوامل تأثیرگذار در آزادسازی خرمشهر را بچه‌های تیپ همدان شکل دادند تصریح کرد: شهید شهبازی، شهیدهمدانی و شهید حبیب مظاهری از جمله افراد تأثیرگذار در آزادسازی خرمشهر بودند به طوری که در مجموع همدانی‌ها بین ۱۵۰ تا ۱۷۳ نفر در عملیات آزادسازی خرمشهر شهید دادند.

وی با اشاره به اینکه تیپ قهرمان و پایگاه نوژه نیز نقش قابل توجهی در این عملیات داشتند ادامه داد: عملیات از ۱۰ اردیبهشت آغاز شد و صبح دوم خرداد شرایط سختی بر بچه‌ها حکمفرما شد تا آن جا که برخی باور نمی‌کردند، خرمشهر آزاد شود.

فرجی با بیان اینکه البته بودند افرادی مانند شهید شهبازی که همواره آسمانی و خدایی فکر می‌کردند به آزادسازی خرمشهر اعتقاد داشتند خاطرنشان کرد: همانطور که فتح‌المبین با کمترین امکانات موجود و با کمک خداوند انجام شد، شهید شهبازی‌ها از آزادسازی خرمشهر به لطف خداوند مطمئن بودند.

وی با اشاره به اینکه حاج محمود شهبازی بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ روز دوم خرداد بود که به شهادت رسید گفت: شهید شهبازی در سازماندهی یگان، حرکت و انتخاب مسیر، بازکردن معبر‌ها اقدامات اساسی و ماندگاری انجام داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه نقش استان همدان در یک پیروزی یک عملیات که برای دنیا دست‌نیافتنی به حساب می‌آمد، پررنگ بود اظهار کرد: دشمن گمان نمی‌کرد که خرمشهر آزاد شود به طوری که ادعا کردند اگر ایران خرمشهر را بازپس گیرد، کلید بصره را به آن‌ها خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه صدام زمین را با کمک بهترین متخصصان دنیا که اسرائیلی و اروپایی بودند مسلح کرده بود افزود: نمونه‌ای از آن موانع امروز در شلمچه موجود است.

فرجی با اشاره به اینکه تجهیزات ما در مقابل دشمن قابل مقایسه و گفتن نیست تصریح کرد: امکانات ما معمولی و ابتدایی بود در حالی که دشمن از به‌روزترین امکانات سود می‌برد که خارج از تصور ما بود.

وی با اینکه دنیای استکبار امکاناتی در اختیار صدام قرار داده بود که در اختیار هیچ ارتش دیگری نگذاشته بود ادامه داد: هیچ موقع نباید تصور کرد که در هشت سال جنگ تحمیلی ما با صدام مقابله کردیم بلکه ما پس از انقلاب با آمریکا و گروه‌های استکباری مبارزه کردیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به خوبی از توان نظامی ایران مطلع است اظهار کرد: زمانی که ما ابتدایی‌ترین تجهیزات را نداشتیم، استکبار مستقیم وارد کارزار با ایران نشد و از ارتش‌های نیابتی سود برد، حال امروز که در حوزه نظامی حرف برای گفتن داریم و در مقابله با داعش این توان را نشان دادیم، فکر جنگ با ایران را نخواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آمریکا به ادوات جنگی نناز.ما هشتاد ملیون رزمنده جان بر کف داریم .خداوند یا ریگر ماست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار