سخنگوی شورای شهر چرام در گفتگو با تابناک
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به همین خاطر و به منظور آگاهی از جزئیات جلسه استیضاح شهردار و نتیجه آن ، گفتگویی با عطا الله حدادی سخنگوی شورای شهر چرام داشته است که در ادامه منتشر می شود.
کد خبر: ۷۴۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 24 May 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی است که بحث استیضاح شهردار چرام در رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود و برخی بر این عقیده هستند که برخی مسائل سیاسی خارج از شورا وارد تصمیمات این نهاد قاتونگذاری شهری شده است . 
نکته مهم در خصوص استیضاح شهردار چرام بیان 16 مورد به عنوان تخلفات علی نوری به عنوان شهردار توسط یکی از اعضای شورای شهر بوده است که با توجه به برگزاری جلسه استیضاح و استماع پاسخ شهردار ، گویا جواب های وی قانع کننده بوده است که اعضای شورا به ابقاء وی راضی شده اند.
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به همین خاطر و به منظور آگاهی از جزئیات جلسه استیضاح و نتیجه آن ، گفتگویی با عطا الله حدادی سخنگوی شورای شهر چرام داشته است که در ادامه منتشر می شود.
لازم به توضیح است آنچه که در این گفتگو و سوال و جواب مطرح شده است بر اساس سوالات مطرح شده در متن تقاضای سوال از شهردار است که در جلسه استماع توضیحات شهردار مطرح شده است .
سوال : برخی سایت های محلی از قول شما در مورد استیضاح شهردار چرام خبری منتشر کرده است آیا این مطالب را تایید می کنید؟ گفته شده در این جلسه ۱۶ مورد سوال شده آیا چنین خبری صحت دارد؟
پاسخ : بله استیضاح انجام شد و ابهامات و سوالات یکی از اعضا بررسی شد (البته چند روز پیش) ولی به دلیل ضیق وقت برای بررسی اعضا ، تصمیم گیری  به جلسه دیشب موکول شد و پس از بحث و بررسی اعضا ، سر انجام استیضاح  رای نیاورد و شهردار مجدد رای اعتماد گرفت.
سوال:تعدادی از سوالات مطرح شده گویا مربوط به عدم هماهنگی با شورا در خصوص اقدامات شهردار بوده ممکن بفرمایید آیا در این زمینه سوال شده و اگر شده آیا پاسخ شهردار قانع کننده بوده یا نه؟
پاسخ : سوالات در چند بند و موضوع بود شهردار توضیحات لازم را دادند. اعضا هم بافراغت بال و در غیاب شهردار و در فضای آرام به اصطلاح پشت درهای بسته بدور از فضای رسانه ای در جوی آرام موارد را بررسی کردند سپس رای گیری به عمل آمد و نتیجه ابقا شهرداربود.
سوال : گفته شده یکی از سوالات واگذاری پروژه آسفالت 1میلیاردی به اقوام و نزدیکان شهردار و پرداخت پول آن از منابع داخلی شهرداری بوده آیا پاسخ شهردار قانع کننده بوده ؟لطفا توضیح دهید ؟
اولاشرکت کاربد کاژه مربوط به آقای علی رضایی بوده و طی آگهی رسمی واگذار شده و اگهی هم دو مرحله ای بوده که به دعوت پاسخ : شهرداری نماینده سازمان بازرسی استان جناب دکتر صالحی در جلسه بازگشایی پاکات در شهرداری چرام حضور داشته و نماینده شورا در معاملات آقای بشارت هم حضور داشته است که در زمان برگزاری مناقصه یکی از امضاء کنندگان بوده است .همه اسناد موجود هست آقای صالحی هم در سازمان بازرسی استان است می تونید خودتان ازش سوال کنید .
سه شرکت در این آگهی شرکت کرده برنده مناقصه ۸/۵درصد پلوس ، دوم ۳۵درصد پلوس ،سوم ۵۰ درصد پلوس ، اسناد مالی هم موجود میباشد . ولی با توجه به اینکه طبق ضخامت آزمایشگاهی مبلغ قرارداد از مبلغ پیمان بیشتر شد که شهرداری جهت پرداخت حقوق پیمانکار در نظر دارد از بخش داخلی پرداخت نمایید.
در ضمن هر مهندس یا پیمانکاری را که شما اعتماد دارید کلیه اسناد پروژه را در اختیارش می گذاریم تا مشخص شود آیا کسی حاضر می شود که جای این پیمانکار کار کند .
همان روزی که شهرداری آسفالت به پیمانکار فروخت ۱۲۰هزار تومان ، همه جای استان بیش از ۱۰۰هزارتومان نبود ! ما به یقین مطلع هستیم که این قرارداد به نفع شهرداری بوده و پیمامکارش هم متضرر شد .
آنچه عیان هست  چه حاجت به بیان است هرکس شکی دارد بیاید شهرداری تا واقعیت را به حق ببیند.
در ضمن طبق قوانین و مقرارات مالی حاکم همه مردم میتوانند در معاملات شرکت کنند به غیر از بچه ، مادر ، پدر و همسر شهردار و اعضای شورا و اعضای کمیسیون معاملات در شهرداری و بقیه طبق قانون میتوانند شرکت کنند و هیچ کس نمی تواند از حق قانونی منع شود به غیر از دستور قوه قضائی.
سوال :قطع درختان چندساله بلوار شهید دستغیب و فروش چوب آنها کجا هزینه شد لطفا اگه در جلسه استیضاح مطرح شده پاسخ شهردار چه بوده است؟
پاسخ :چوب درختان خشک و قطع شده اولین بار فقط در این دوره مبلغی به حساب شهرداری واریز شده است و اصلا در ادوار گذشته سابقه نداشته است البته چون میزان چوب ها کم بود و مبلغ زیر یک میلیون تومان بود ارزش آگهی و مزایده نداشت و سندش هم که توسط واحد درآمد تنظیم شده است ، موجود می باشد.
سوال : یکی از اشکالات به شهردار عدم رعایت الزامات اداری و برخورد نامناسب با کارکنان شهرداری و ارباب رجوع می باشد و همچنین ضعف در برپایی و کمک به برنامه های فرهنگی می باشد در این زمینه لطفا توضیح دهید
پاسخ : شما می توانید خود به شخصه از کادر و کارگران جویا شوید غالب کارکنان از نحوه مدیریت شهرداری رضایت دارند چون حداقل به خاطر بروز شدن مطالبات آنها رضایت دارند. البته کار شهرداری سنگین است واقعاً باید از همه کارکنان شهرداری به خاطر تحمل کارهای سنگین تقدیر کرد تا جایی که من اطلاع دارم نارضایتی به این شکل نیست . طبیعی است که در یک مجموعه ۱۰۰ نفری ممکن است 3 نفری هم ناراحت باشند یا مواردی هم پیش آید که تعمیم به همه دور از انصاف است.
در خصوص امور فرهنگی هم تلویزیون های شهری در مناسبت‌های مختلف فعالند هم تبلیغات بنری انجام می‌شود از اعیاد مبعث و نیمه شعبان را هم در یکی دو سال اخیر شهرداری برگزار کرده در دو سال اخیر هم در مصلی و هم در گلزار شهدای گمنام شهرداری برنامه‌های متنوع برگزار کرده است .
سوال : آیا شهردار به مصوبات شورا توجهی دارد؟ و برای اجرای پروژه ها هماهنگی می کند؟
پاسخ : شهردار همه مصوبات شورا که از کمیسیون تطبیق تایید می‌شود انجام می‌دهد گاهی وقت ها ممکن است مصوبه ای به علت بار مالی با کندی یا تاخیر اجرا شوند .
سوال : عدم اسکان خانواده شهردار در شهر چرام و پروازی بودن شهردار و رفت و آمد مکرر آن و استفاده از امکانات دولتی آیا ابن رویه ادامه خواهد داشت با جلوی آن گرفته می شود؟
پاسخ : محل سکونت شهردار داخل خانه شخصی خودش در شهرک چرام است و اتفاقاً از مزایای شهردار این است که هیچ گونه هزینه ای در این زمین هبرای شهرداری ندارد و از امکانات شخصی استفاده می کند که شخصا می توانید مراجعه کنید و شهردار را ببینید که همراه زن و فرزندش در آنجا زندگی می کنند. چون خانمش اهل شیراز است هر از گاهی به شیراز می‌رود . فرزند ارشد وی هم یکی از مدارس نمونه شیراز مشغول به تحصیل است که در کنار پدر بزرگش زندگی می کند.
سوال : یکی از ایرادات وارده در محافل به شهردار خرد کردن معاملات و دادن آن به افراد خاص است آیا چنین سوالی مطرح شده و اگر مطرح شده پاسخ شهردار چی بوده؟
پاسخ : در خصوص خرد کردن معاملات نیز باید توضیح دهم که شهرداری با اجازه شهردار مجاز است ۲۲ میلیون تومان از تشریفات را خودش معامله انجام دهد که به معاملات خرد معروف هستند و این در کل کشورطبیعی است.
سوال : گفته شده شهردار به شدت از هماهنگی و همکاری با فرماندار و نماینده مجلس برای استفاده از ظرفیت آن ها خودداری می کند و برخی بر این عقیده هستند چنین رویکردی از طرف شهردار مربوط به مسائل سیاسی و تاثیر پذیری از برخی سیاسیون بیرون از مجموعه است لطفا توضیح دهید
پاسخ : در خصوص نماینده و فرماندار تا حالا من نفهمیدم که مشکل خاصی وجود داشته باشد . فقط در خصوص قیر رایگان موضوع تبصره قانون بودجه سال ۹۸ سو تفاهاتی بوجود آمد که شهرداران لنده ودهدشت هم در این خصوص مطالبی عنوان کردند که با درایت و حوصله مجمع نمایندگان استان تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی  صورت گرفت.
سوال : یکی از موضوعات مهم عدم پاسخگویی مناسب شورای شهر و شهردار به رسانه ها است آیا در جهت بهبود این وضعیت تلاشی صورت خواهد گرفت؟
پاسخ : در مورد پاسخگویی به رسانه‌ها شما از همکاران خود سوال کنید که برای مصاحبه مراجعه کرده و شهردار یا شورا ممانعت کرده باشند .در اتاق شهردار و شورا بر روی همه اصحاب رسانه باز است و هیچ منعی وجود ندارد .
سوال : گفته شده یکی از خواسته های قبل از نشست تصمیم گیری در مورد رای گیری استیضاح مربوط به درخواست برای بازگشت دبیر سابق شورای شهر به همان دبیری شورا بوده که شهردار هم موافقت کرده آیا چنین چیزی را تایید می کنید؟
پاسخ : در مورد دبیر سابق شوراها هم از نظر قانونی عزل و نصب نیروها در اختیار شهردار است و شورا حق ورود ندارد اگر در این مورد مطلبی باشد فقط در حد توقع و همکاری بین بخشی است و غیر از این وجاهت قانونی ندارد.
 




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
چرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اقای سخنگو بدان باتوجه به نیازی که شهر چرام به استیضا شهردار داشت و به دلایلی که برای مردم شریف چرام مشخص خواهد شد وزیر این مسعولیت شانه خالی کردی بدان ازاین خودشرینی سو استفاده کردی دیگر انشاالا جایگاهی نخواهی داشت
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اتفاقا اکثریت کارگران شهرداری بخاطر ابقا شهردار شب را به سختی به صبح کردن سه درصدی که فرمودید شاید رضایت داشته باشن چرا اشتباه خود را بیخود توجیح میکنید رضایت ارباب رجو کجاست چر ا سوال جواب جایی انجام نمیدهید که طرف مقابلی باشد به خود شما چند بار بی احترامی کرد ولی به دلایلی که شاید منفعتی باشد چرام را غرق در بدبختی مجدد نمودی بدان هیچ گاه این شب و این جلسه در ذهن چرام پاک نخواهد شد مگر جبران نمایی
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
میشه بفرمایید ......... اصتلاحی بود که به چه کسی گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سلام
انصافا هم کارگران نمک نشناسند هم شورا
این حق مهندس نوری نیست به نظر من باید خود شورا استیضاح شود چه گلی به سر شهر زدند هرچه انجام .گرفته از توانمندی وپیگیری وچانه زنی ودست پاکی وجاهت و تخصص مهندس نوری بوده عیب نوری این هست از نظر شورا و شما مخالفین که انسان پاک دست است اگر مثل قبلی دزد بود همه شورا را در عارت کردن شهرداری آزاد می گذاشت اینجوری رفتار نمی کردید
بعضی اعضای شورا شهردار دزد میخواهند
ایشون نترس شجاع وپاک دست هست همه موافقین و مخالفین باشرف شهادت میدهند
متخصص هست متعهد هست تنها عیب مهندس نوری به نظر این جماعت شکرا دزد نیست
درود خدا بر انسانها پاک نترس و شجاع
کارگر شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
مخاطبان عزیز چه کسی دفاع میکند که شهردار بی احترامی نمیکند کسی که خودش بیشترین بی احترامی به خودش شد و چه الفاض رکیکی به خودش چسباند ای کاش زود برای مردم مشخص میشد که در برابر این کارت که بر سر این مردم اوردی چه لطفی در حقت شد اقای سخنگو اگر تمام سخنگوها این طور به دروغ مردم را فریب دهند چه میشود اگر شهردار میگوید که شهرداری بدهکار است و سکانداریش مشکل و گوید انسانی هستم پاک پس چرا این همه حماقت به خرج داد و توانست شما را ببیند و خواب راهت برای بعضی ها نگذاشت اقای سخنگو پرونده شما برای همیشه بسته شد شما بزرگترین بدبختی را بر سر این شهر اوردید
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بابا بعضی ها خیلی پوستشو ن کلفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
درود بر شهردار کارگر واقعا بگو کجات درد میکنه برای عدل هستی یا جزء آن دسته از کسانی هستید که دستتان از غارت ومال نامشروع شهردار پاک دست دستاتونو قطع کرده
درود بر مرد بزرگ چرام مهندس نوری که زائده نخواهد شد مثلش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
فقط در این شب قدر این دعا را میکنیم خدایا بحق این شب قدر همانطوری دل کارگران راشکستی دلتو بشکنه
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
کو به پیغمبر شهردار قبلینه همه حرف دنبالش دراوه خوش و قبلی بدتره
مسکن مهر چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آقای ...... چرا دروغ می گویی چرا خودتو فروختی چرا شرافت شورایی را بر باد دادی شما دفن زنده و مردمی شدی قراردادهای نوری با اقوام شما اقوام ودوستان خودش مشخص است لکه گیری۴۰ میلیونی، آسفالت یک ونیم میلیاردی،رنگ آمیزی جدول ها سرویس های بهداشتی فضای سبز دوبرابر قیمت ۳۰۰ میلیونی و...برای افراد خاص
آقای ...... حیف که جامعه فرهنگی را لکه دار کردی
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ای گور پدر من که به شما رای دادم
خودم را نمیبخشم وشرمنده زن وبچه ام هستم
آدم ضعیف چرا تا این حد ضعیفی
مرد باش شهامت داشته باش
آ ج آرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
برای ما مردم شهر مشخص شد رای وانتخاب بر اساس سن شغل نباشد بر اساس شجاعت باشد بدانیم وبدانید شورا نیازمند مردان نترس و تحصیل کرده است شورای منفعل به جز یک نفرجوان آبرویی برای شهر نگذاشتند دست رد بر سینه خواهیم زد وسخنگوی دروغگو حبس ابدی شد
چرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
نگران نباش همه میشناسند .....را یه ادم مادیاتی است بزار استفاده کنه ,,,,, شده ..... و چشمه دلخوش بود کم داشت میخواست عکسش بره تو سایت که رفت
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اها دوست عزیز راست گفتی همانکه میخواست اسمش مشهور بشه جریان چشمه کاملا درسته
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
چرام کجاست مگه شهر که شهرداری داشته باشه
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اقایی که هی میگی عدل عدل و میگی نوری پاک دست مگه پاکدستی را در چه میدانی مگر همین نوری نبود که بیش از یکسال سر کار نمی امد و حقوق مفت میگرفت مگر این کار حرام نیستچرا انموقع نمیگفت تیموری دزد است العان دو روزه ۳نفر رفتن اصفهان با هزینه بیت المال چند روزه میخورن و میخوابن ۳نفر برای چه بود مگر اینها خیانت به بیت المال نیست بگو ببینم دزدی را در چه میبینی
ممند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اای بیامرزه پدرت راست میگه همین العاپ سراغ گرفتم ۳نفر ماموریت راسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
......با قرادادهای که شهرداری برای چاله چولها با اقوامانش بسته شریکه وخیلی سود برده از خدا بترس وبدان که مردم همه چیز را می دانند البته کسی که بادادن .... و .... رای می اره انتظا ری هم بیش ازاین ازش نمیره
کارگر شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
اقای شهردار یادته شعارت چه بود میگفتی شهردار قبل و اطرافیانش شهرداری را خوردن حالا دوربال خودت جمعشون کردی چرا این لشکر کشی اصفهان با هزینه کیست مگه اورن یک ماشین نیاز به چند نفر دارد شعر معروف خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج شما خشتتون از اول کج بود
مسکن مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
واقعا باید به شهرداری وشورای شهر خسته نباشی گفت اقای رایس شوری وبقیه دوستان چرا روز رای گیری اون همه پول خرج کردید تا نماینده شهر باشید مگر یادتون رفت چه قولی به مردم دادید هر کدومتون فقط به خاط خودش است کدومتون یک بار اومدید مسکن مهر ببینید نزدیک به 200 خانه اونجا منتظر یک بار مهربانی از طرف شما بود اقایان چند بار ما اومدیم فقط واسه یک سطل اشغال اما شما گفتید مسکن مهر جز شهر نیست اقای فرماندار شما یک بار امدید ببینید ما اونجا زنده ایم یا نه راستی ما جز شهر شما نیستیم فقط موقع رای گیری به نظر من این دوستان سعی کنند دور بعد مردم مسکن مهر خیلی گلایه دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار