علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جولان دلالان در بازار کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: متاسفانه سوداگران در بخش‌های مختلف در کشور در حال دلالی و منفعت‌طلبی و سودجویی هستند.
کد خبر: ۷۴۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 22 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جولان دلالان در بازار کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: متاسفانه سوداگران در بخش‌های مختلف در کشور در حال دلالی و منفعت‌طلبی و سودجویی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با عدم ایفای وظیفه بخش‌های مختلف نظارتی در کشور بازار رها شده است افزود: این سوداگری تنها در موضوع کالاهای اساسی نبوده و شامل بخش‌های صنعتی و تولید هم می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: سوداگران از خدا بی‌خبر با داشتن سرمایه‌های زیاد به دنبال منافع شخصی بوده و انصاف را رعایت نمی‌کنند و کاری هم به بروز مشکلات برای اکثریت جامعه و اقتصاد کشور ندارند.

اکبری با بیان اینکه باید بعد نظارتی در کشور توجه بیشتری شده و گسترش پیدا کند، گفت: تشکل‌های صنفی باید با احساس مسئولیت وارد میدان شده و کارها را بدست گیرند و اجازه ندهند منفعت‌طلبان برای مردم مشکل ایجاد کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اتحادیه‌ها، سندیکا‌ها، شرکت‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند بخش عمده تولید و توزیع را در کشور برعهده بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از سال‌های قبل توانسته زنجیره تولید را در کشور در اختیار بگیرد و آن را هدایت کند؛ لذا این وزارتخانه با افزایش نظارت بر بخش‌های مختلف می‌تواند ضمن نظارت بر بخش تولید در موضوع نظارت بر توزیع هم ورود کند و به جای اینکه یک محصول کشاورزی از زمین تا دست مصرف‌کننده 10 برابر شود با کاهش قیمت و سود منطقی منفعت آن می‌تواند به جیب کشاورز و اتحادیه یا تعاونی برود.

اکبری گفت: وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی نظارت بر بخش‌های زیرمجموعه خود است ضمن اینکه سازمان تعزیرات هم باید در این زمینه به وظیفه اصلی خود عمل کند اما باید بدانیم که به دلیل کمبود ظرفیت‌ها باید از اتحادیه‌ها و تشکل‌های مردمی برای نظارت بر امور استفاده کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار