کد خبر: ۷۴۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 22 May 2019

به گزارش تابناک تهران نگرانی شهروندان آمریکا از تهدید ایران در یک سال گذشته فزونی یافته است. در حال حاضر ۵۳ درصد افراد جواب دادند که باورمندند ایران تهدید جدی و فوری برای امنیت آمریکا محسوب می شود این در حالیکه است که این آمار در ماه ژوئن سال گذشته میلادی ۴۷ درصد بود.

۶۰ درصد از آمریکایی‌ ها بر این اعتقاد هستند که آمریکا نباید پیش از حمله ایران دست به اقدام نظامی بزند ولیکن ۱۲ درصد موافق حمله نظامی پیش‌ دستانه بر ضد ایران هستند.

۴۹ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند با سیاست‌های ترامپ در برابر ایران موافق نیستند اما ۳۹ درصد دیگر این راهبرد را تایید می ‌کنند. ۷۹ درصد نیز باور دارند که در صورت حمله ایران، آمریکا می بایست باید واکنش نظامی نشان دهد و از این میان ۴۰ درصد با حملات هوایی محدود و ۳۹ درصد با جنگ تمام عیار موافقند.

پی نوشت: نظرسنجی فوق که با همکاری خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس صورت گرفته نشان از عمق رسوخ تفکر ایران هراسی در جامعه ایالات متحده دارد . در حقیقت نگرش های ضد ایرانی کاخ سفید که‌ هدایت کننده این افکار بوده توانسته ذهنیت جامعه آمریکایی را نسبت به ایران بدبین تر از گذشته کند‌.

*/

https://www.reuters.com/article/us-usa-iran-poll/half-of-american-adults-expect-war-with-iran-within-next-few-years-reuters-ipsos-poll-idUSKCN1SR27K

مرکز مطالعات خلیج فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار