بعدازظهر فردا و اوایل شب، در اغلب مناطق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا وزش باد شدید در شمال شرق و از اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه در شرق به ویژه زابل، به کاهش کیفیت هوا منجر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 20 May 2019
وزش باد شدید و رگبار فردا در اغلب شهرها/ گرمای ۳۰ درجه در تهران

به گزارش تابناک تهران براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌، ‌فردا سه‌شنبه ‌در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، جنوب قم، مرکزی، ارتفاعات مازندران‌، گلستان، اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، نیمه غربی و شمالی هرمزگان‌، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان،‌ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و ‌سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

فردا در اغلب مناطق کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و سمنان، نیمه شرقی استان تهران، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، مرکز هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و ‌سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت امروز و‌ روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید، دریای خزر مواج است از این رو توصیه می‌شود از شنا در دریا طی این مدت اجتناب شود در ضمن قایق‌های تفریحی و سبک نیز با احتیاط تردد کنند.

روز چهارشنبه با کاهش ناپایداری‌ها‌ تمرکز بارش‌ها در سواحل مرکزی و شرقی خزر، استان‌های واقع در شمال شرق و شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز تهران سمنان و همچنین در شمال و شرق استان فارس برخی نقاط مرکزی در استان‌های همدان مرکزی و شرقی کشور ‌‌پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه فقط در دامنه های شمالی و جنوبی البرز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات استان‌‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در ارتفاعات کرمان و برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعت بعد از ظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در شمال کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه مجددا افزایش دما در این نواحی خواهیم داشت‌.

روز سه شنبه وزش باد شدید در شمال شرق و از اواخر وقت سه‌شنبه و چهارشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید داریم که موجب کاهش شدید کاهش کیفیت هوا می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب‌ رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران محتمل است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۷ درجه خواهد بود.

کاربران همچنین می‌توانند پیش بینی چند روز آینده آسمان پایتخت و برخی از شهرها را در پایین مشاهده کنند.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.


همچنین روز آینده ‌شهر‌کرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود‌.


میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا این تاریخ ۳۰۰.۷ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۰.۲ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۰.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۵.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۶ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و چهارم سال زراعی متعلق به مراوه تپه در استان گلستان به میزان ۶۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، شوشتر در استان خوزستان به میزان ۴۱.۹ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان ۲.۴ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار