رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: به نظر من شهردار می‌توانست به یک سری ماموریت‌های دستاورد محور برسد و آنها را ارائه دهد که مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری در راستای تحقق آنان اقدام کنند که هنوز آن‌ها را به صورت ملموس ارائه نداده است.
کد خبر: ۷۴۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 20 May 2019

به گزارش تابناک تهران محمد سالاری (رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتقادهای اخیرش از عملکرد شهردار تهران مبنی بر اینکه هنوز استراتژی لازم را برای تعیین اولویت‌های مهم را ندارد، گفت: سخن من با شهردار و سایر همکاران در شورا و خطاب به خودم این بود که بعد از گذشت حدود 2 سال و با توجه به همراهی شورا و شهردار منتخب و مدیرانش و نمایندگان تهران در مجلس و همچنین دولت مورد حمایت اصلاح طلبان، نمی‌توانیم هیچ گونه بهانه‌ای برای عدم موفقیت به شهروندان ارائه دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابر نظر من به‌عنوان فردی که در شورای گذشته نیز حضور داشتم، در شورای شهر تهران طی 18، 19 ماه گذشته زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک تحول برای ارتقای کیفیت زندگی و رضایت‌مندی شهروندان فراهم شده است.

سالاری با بیان اینکه برنامه 5 ساله سوم، کاملا مبتنی بر رویکردهای مورد نظر شهروندان و دیده‌بان‌های شهری و حرفه‌مندان تهیه شده است، تصریح کرد: برنامه سال اول 98 نیز به همان شیوه است که مجموعه‌ای از لوایح و طرح‌ها را مورد بررسی و تصویب قرار داده است. شهر تهران و مدیریت آن، آستانه تحولی برای بروز و ظهور مجموعه ماموریت‌های دستاوردمحور است تا مردم دستاوردها را ببینند و احساس خوشایندی داشته باشند و بعد از آن است که با ما همراه می‌شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: از آنجایی که تجلی کار شورا و اعضای شورا و کمیسیون تخصصی در انتخاب شهردار است شهردار تهران هم باید این ماموریت‌های دستاورد محور را تعریف و پیش ببرد و ما نیز در کنارش به او کمک کنیم.

وی اظهار کرد: سخن من با حناچی این بود؛ درست است که آرامشی را در شهر برقرار کرده و قابل تقدیر است و درست است که رویکردهای خوبی را شروع کرده، اما کافی نیست. ما باید در سال 98 مجموعه‌ای از ماموریت‌های دستاورد محور را با وجود همین مشکلات و تنگناهای مالی و بودجه محدود به ثمر برسانیم.

سالاری همچنین افزود: متاسفانه باید بگویم که هنوز ما نتوانسته‌ایم ماموریت‌های دستاوردمحور و ماموریت‌های اولویت‌های شهری را به یک پکیج یا بسته تبدیل کنیم که این بسته ماموریتی مورد وفاق شورا و شهرداری باشد و همه ساختار سازمانی شهرداری و اعضا شورا بتوانند در راستای تحقق آن حرکت کنند که این مورد انتقاد من بود که امیدوارم حل شود.

وی گفت: بخشی از این وضعیت نتیجه تغییرات مکرر در شهرداران منتخب ما بود که این مورد اراده ما هم نبود و بنابر دلایلی خارج از اراده ما اتفاق افتاد که قطعا لطماتی وارد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از زمانی که حناچی آمده زمان زیادی نگذشته است، ولی به نظر من ایشان می‌توانست به یک سری ماموریت‌های دستاورد محور برسد و آنها را ارائه دهد که مجموعه مدیریت شهری اعم از  شورا و شهرداری در راستای تحقق آنان اقدام کنند که هنوز آن‌ها را به صورت ملموس ارائه نداده و انتظار ما این است در هفته‌های آینده این اتفاق رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار