مرد افغانستانی که در جریان رابطه پنهانی با یک زن او را به‌خاطر صدای بلند ضبط صوت به قتل رسانده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و اولیای دم به شرط دریافت دیه از قصاص او گذشت کردند.
کد خبر: ۷۴۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 20 May 2019

 

به گزارش تابناک تهران ماجرا از بیستم شهریور سال ۹۴ شروع شد. فردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که زن جوانی به‌نام مینا در خانه‌اش به قتل رسیده است.

وقتی مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه به محل جنایت رسیدند با جسد زن ۳۰ ساله روبه‌رو شدند که با پیچیدن روسری به دور گردنش او را خفه کرده بودند. تحقیقات پلیس آغاز شد و در نخستین مرحله بازجویی پسر دوازده ساله این زن به کارآگاهان گفت: دیشب مردی که دوست مادرم بود به او زنگ زد و گفت می‌خواهد به خانه ما بیاید. مادرم از او خواست ساندویچ هم برایمان بخرد. ساعتی بعد این مرد به خانه مان آمد و من به اتاقم رفتم ومشغول خوردن ساندویچ شدم.

مدتی بعد خوابم برد، صبح که از خواب بلند شدم به سراغ مادرم رفتم و دیدم که دیگر نفس نمی‌کشد.درپی اظهارات این پسر نوجوان، مرد ۳۲ ساله‌ای به نام عتیق که میهمان شبانه این زن بود بازداشت شد.

او که در نخستین بازجویی‌ها سعی داشت منکر ماجرا شود سرانجام لب به اعتراف گشود و راز جنایت را برملا کرد.

او به کارآگاهان گفت: شب حادثه با همسرم دعوایم شد و از خانه بیرون آمدم با مینا تماس گرفتم مدتی بود که باهم رابطه داشتیم، آن شب صدای ضبط صوت را ناگهان زیاد کرد من از او خواستم صدایش را کم کند اما یک سیلی به گوشم زد، من هم عصبانی شدم و با روسری که در اتاق بود او را خفه کرده و پا به فرار گذاشتم.بدنبال اظهارات این متهم او در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار محاکمه و به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد اما چون اولیای دم نتوانسته بودند تفاضل دیه را پرداخت کنند اظهار داشتند که به شرط دریافت دیه از حق قصاص خود گذشت خواهند کرد.

بدین ترتیب متهم پذیرفت و به شرط پرداخت دیه از قصاص نجات یافت.صبح دیروز این متهم به دادگاه کیفری منتقل شد وبا ثبت رضایت اولیای دم این پرونده به دادسرا ارجاع شد تا پرونده براساس درخواست نماینده دادسرا درباره مجازات عمومی متهم نیز تحت رسیدگی قرار گیرد.

منبع: روزنامه ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار