یک مقام آمریکایی می‌گوید دولت این کشور به هیچ عنوان به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات تلاش می‌کند.
کد خبر: ۷۴۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 19 May 2019
مقام آمریکایی: این تصور که ما دنبال جنگ هستیم، خلاف واقع است

به گزارش تابناک تهران یک مقام آمریکایی در واکنش به گزارش رسانه‌هایی که مدعی‌اند واشنگتن و تهران به سوی جنگ پیش می‌روند، گفت آمریکا به هیچ وجه خواهان درگیری نظامی با ایران نیست.

به نوشته پایگاه «آتلانتیک»، این مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه در جمع گروهی از خبرنگاران گفته است: «از این گمانه که ما به نحوی در حال تشدید تنش و به دنبال درگیری نظامی هستیم، همه ما را کلافه کرده است.»

وی افزود: «هیچ چیزی تا این اندازه خلاف واقع نیست. ما به دنبال کاهش تنش و حل و فصل اوضاع از روش‌های غیرنظامی هستیم.»

در روزهای گذشته همزمان با حضور ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در نزدیکی خلیج فارس، برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که واشنگتن گزینه درگیری نظامی با ایران را مورد بررسی قرار داده است. اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که مدعی شد استقرار این ناو و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه برای مقابله با «تهدید ایران» است هم بر این فضا دامن زد.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در چند توییت این ادعاها را رد و رسانه‌ها را به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرده‌اند. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ترامپ هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دولت، تأکید کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار