محسن هاشمی:
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه‌ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های موثر فراهم نخواهد شد. در این میان نقش مدیریت شهری، بویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است و امیدواریم از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم، جلوگیری شود.
کد خبر: ۷۴۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 19 May 2019

 

رییس شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران از عملکرد دولت انتقاد کرد.

به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی صبح امروز در جلسه ۲۹ اردیبهشت شورای شهر تهران گفت: بنده پیش از این بارها از تریبون شورای اسلامی شهر تهران به خودانتقادی از عملکرد مجموعه شورا وشهرداری دست زدم و اجازه می خواهم امروز به پاس ادای امانت مردم و پاسخ دادن به انتظارات به حق شهروندان، گلایه هایی از سایر دستگاههای مسئول عرض کنم.

مشروح سخنان محسن هاشمی به شرح زیر است:

امروز دومین سالروز رای تاریخی شهروندان تهرانی به شورای پنجم است؛ آرایی که رکورد مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر را در تاریخ ایران شکست و حضور حدود 3.5 میلیون شهروند تهرانی، پشتوانه بی سابقه ای را برای مدیریت شهری تهران آفرید.

برای جمهوری اسلامی که مبدع نظام مردمسالاری دینی در جهان است، این شورا، بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه است و رای و حمایت مردم از شورای پنجم تهدید نیست، بلکه فرصتی استثنایی است که در صورت عدم استفاده صحیح از آن موجب یاس مردم وعدم تکرار آن خواهدشد.

البته سنگین ترین بخش بار این امانت بزرگ بر دوش بنده وهمکارانم در شورای پنجم برای تحقق مطالبات و انتظارات مردم است، اما این به معنای بی مسئولیت بودن سایر قوا و دستگاههای نظام در برابر این بار نیست و امروز باید متاسفانه تصریح کنم طی دوسال سپری شده از رای معنا دار شهروندان به شورای پنجم، هنوز شواهد و قرائن توجه سه قوه به این حمایت و تفویض اختیار مردم به نمایندگانشان در شورای شهر دیده نمی شود و اغراق نیست اگر گفته شود که مجموعه حمایتی که از نهاد مدیریت شهری در گذشته می شده است با این حمایت بی سابقه مردم نه تنها افزوده نشده بلکه به نوعی کاسته شده است.

بنده پیش از این بارها از تریبون شورای اسلامی شهر تهران به خودانتقادی از عملکرد مجموعه شورا وشهرداری دست زدم و اجازه می خواهم امروز به پاس ادای امانت مردم و پاسخ دادن به انتظارات به حق شهروندان، گلایه هایی از سایر دستگاههای مسئول عرض کنم:

انتظار ما از دولت تدبیر و امید بیش از عملکرد دو سال گذشته آن در حوزه مدیریت شهری است، تهران و شهروندانش بار سنگین خدمات پایتختی جمهوری اسلامی را بدوش می کشند بدون آنکه دولت مرکزی نقش خود را در حل مشکلات و مقابله با پیامدهای این وضعیت ایفا کند.

مجلس شورای اسلامی نیز با وجود همزبانی و همدلی با مدیریت شهری، تاکنون در عمل اقدام جدی و فراتر از گذشته در حل مسایل تهران نداشته و تنها گام مثبت آن جلوگیری از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمدپایدار مدیریت شهری بوده که آن نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

از دستگاه قضایی با مدیریت جدید نیز انتظار داریم با اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت پرونده مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی با رسیدگی قطعی به این پرونده ها احیا و بازگردانده می شود و بخش زیادی از مشکلات مردم قابل حل است، ما را یاری کند.

ضمن قدردانی از پرسنل زحمت کش صداوسیما باید تصریح کنم پوشش اطلاع رسانی فعالیتها، مشکلات و نیازهای مدیریت شهری تهران در دوره فعلی در مقایسه با دوره های گذشته افت محسوسی داشته است، در حالیکه این انتظار وجود داشت که صداوسیما با شورای پنجم که از آرا و نمایندگی چندین برابری مردم برخوردار است، تعامل قویتری داشته باشد تا نمایندگان مردم مطالبات عمومی و مسایل شهروندان را بهتر منعکس کنند.

از سایر نهادهای حاکمیتی مانند سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی نیز انتظار داریم که نه تنها سطح همکاری و تعامل و کمک به مدیریت شهری را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند که شایبه مسایل سیاسی در افکارعمومی شکل بگیرد بلکه حمایت و کمک به حل مسایل شهری در تهران را در اولویت قرار دهند چرا که نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدات خارجی است و خدمت رسانی و حل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود. موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاههای موثر فراهم نخواهد شد.

البته در این میان نقش مدیریت شهری، بویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است وامیدواریم انگیزه واشتیاق مدیران و مسئولان شهرداری برای افزایش کارایی و خدمت رسانی به مردم در عمل دیده شود و از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم، جلوگیری شود.

امیدوارم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با تقویت واقع بینی وعملگرایی بجای ایده آل گرایی؛ و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلیقه ها دوسال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.

همه ما با تجدید عهد با شهروندان تهرانی، از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر سازنده و کارشناسی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی بهتر مدیریت شهری به مردم استقبال می کنیم و از همین جا از اصحاب رسانه خواهش می کنم این ارتباط را بوسیله رسانه ها و فضای مجازی تسهیل ونزدیکتر کنند.

امیدواریم بتوانیم بار سنگین امانت مردم را تا پایان دوره مسئولیت، به درستی به مقصد برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار