کد خبر: ۷۴۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 19 May 2019
ماجرای آنتن نصب شده در روستای مرجان چه بود؟

کرج- حضور یک ماشین سیار آنتن دهی موبایل در جوار روستای مرجان این سوال را مطرح کرده که نصب یک دکل مخابراتی سیار در نزدیکی روستای مرجان چه ارتباطی با وزیر ارتباطات دارد.

به گزارش تابناک تهران  در هفته‌های اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از حضور یک دکل مخابراتی سیار در نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان طالقان بود. موضوعی که در ابتدای ماجرا یک امر عادی و در راستای پوشش دهی هر چه بهتر آنتن موبایل و اینترنت به چشم می‌آمد اما ماجرا زمانی جالب شد که پای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به این موضوع باز شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی مطالبی را پیرامون این دکل سیار مطرح کردند که نشان می‌داد آنتن مخابراتی نصب شده در نزدیکی روستای مرجان و محل ویلای وزیر ارتباطات که به نام همسر وزیر جوان است، قرار گرفته؛ از همین رو با فراگیر شدن مسئله و دست به دست شدن خبر ویلای وزیر ارتباطات از یک سو و حضور یک ماشین سیار آنتن دهی موبایل در جوار روستای مرجان از سوی دیگر، این شائبه مطرح شد که نصب یک دکل مخابراتی در نزدیکی روستای مرجان چه ارتباطی با ویلای آقای وزیر در این روستا دارد؟

همین شائبه موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزیر جوان خواستار روشنگری پیرامون موضوع شده و هشتگ دکل رانتی را در فضای وب مطرح کنند.

در همین خصوص اما آذری جهرمی تنها در پاسخ به یکی از کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای ویلای طالقان نوشته بود: «شما بگید، آیا برای یک خانه دکل بی تی اس نصب می‌کنند؟ آیا برای اینترنت یک خانه شیوه‌هایی مثل لینک ماهواره وجود ندارد؟ حتماً چنین خبری درست نیست. در یکسال و نیم اخیر، شصت و هفت درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور بنابر قانون برنامه ششم توسعه به اینترنت متصل شده اند.»

همین تکذیب دوپلهوی وزیر ارتباطات کافی بود تا یکی دو روز بعد کلیپی در فضای مجازی منتشر شود که در آن ویلای وزیر ارتباطات که به نام همسر وی است با توضیحات و اذعان اهالی روستا منتشر شود. فیلمی که در آن اهالی روستای مرجان از توابع طالقان وجود این ویلا را تصدیق کرده و در آن مطرح می‌کنند که «دکل نصب شده در ابتدای روستای مرجان ۶ ماه پیش و با پیگیری شخص وزیر ارتباطات به صورت سیار نصب شده است.»

در کلیپ منتشر شده منصوره اولیا، رئیس شورای روستای مرجان به صراحت ویلای وزیر در روستای مرجان که به نام همسر وی نیز هست و خانواده همسر آذری جهرمی در آن زندگی می‌کنند را تأیید کرده و در رابطه با دکل مخابراتی نصب شده می‌گوید: ویلا متعلق به وزیر اما به نام همسر ایشان است. الان هم خانواده همسر آقای وزیر در ویلا ساکن هستند. قبلاً اصلاً آنتن دهی نداشتیم و سال گذشته یک روز دیدیم که آنتن‌های ما پر شده است. پایه‌ای زده شد و ماشینی است که روی آن دکل قرار دارد.

یکی دیگر از اهالی منطقه که محل کارش نیز در نزدیکی دکل سیار قرار داشت در این باره می‌گوید: قبلاً وضعیت ارتباطی خوب نبود. اما الان یکسال است از وقتی که آقای جهرمی این دکل را اینجا نصب کرده اینترنت و همراه اول ما خیلی خوب شده. این آنتن را هم آقای جهرمی فقط به خاطر روستای مرجان خودشان زده، چون قبلاً اصلاً این روستا آنتن دهی نداشت.

در این باره البته رصد فضای مجازی نشان داد که یکی دیگر از اهالی روستا نیز در یکی از کانال‌های خبری مرتبط با شهرستان طالقان نوشته است: «با سلام و خسته نباشید خدمت جناب وزیر آقای جهرمی. خواستم خدمت شما عرض کنم که شهرستان طالقان فقط روستای مرجان نیست. از بالا طالقان روستای گراب گته ده تا روستای پرگه پایین طالقان جزوحوزه‌ی شهرستان طالقان می‌باشد. اگه واقعاً می‌خواستید برای مردم کار می‌کردید در اولین فرصت چند تایی دکل برای تمامی مناطق طالقان نصب می‌کردید تا همه ۸۰ روستای طالقان ازاین نعمت بهرمند می‌شدند. کار شما خدمت به مردم طالقان نبود خدمت به یک عضوی از یک خانواده بود فکر می‌کردید اگر در یک روستا این کار رو کنید تمامی روستاهای دیگر از شما تشکر می‌کردند خیر شما برای استفاده شخصی اینکارو کردید.»

با انتشار این کلیپ واقعیت تکذیب دوپهلوی وزیر ارتباطات نیز عیان شد اما اینبار نیز آذری جهرمی نسبت به ماجرای به وجود آمده سکوت کرده و هنوز هیچ واکنشی نسبت به نصب این دکل در نزدیکی روستای مرجان نداشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار