کد خبر: ۷۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 15 May 2019

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: راه‌حل فائق آمدن بر چالش‌های صنعت خودروسازی کشور واردات خودروهای دست دوم یا آزادسازی واردات خودرو نیست بلکه شناسایی، معرفی به مردم و اعدام دانه‌درشت‌های مافیای دلالی خودروست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب  کرده است. برخورد قاطع در سطح  اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت ۲۰ میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

وی افزود: شاید گلایه مردم این باشد که اکنون که بازار خودروی کشور به دست دلالان خودرو هر لحظه شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب است، مقامات قضایی و امنیتی کجا هستند و چرا به رسالت خود عمل نمی‌کنند؟ چرا اخلالگران بازار خودرو شناسایی، دستگیر و به مردم معرفی نمی‌شوند؟

وی تاکید کرد: در صورت تعیین تکلیف و برخورد شدید با افرادی که مخل مبانی اقتصادی نظام هستند خواهید دید قیمت خودرو چقدر کاهش می‌یابد و چقدر آرامش به بازار خودرو باز می‌گردد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه تا این لحظه اقدام موثری از دستگاه‌های امنیتی و قضایی در جهت آرام کردن بازار خودرو مشاهده نشده است.

حسینی‌کیا اظهار کرد: فردی که هزار خودرو خریداری می‌کند با کسی که یک خودرو خریداری می‌کنند، تفاوتی ندارد؟ اگر خلاء قانونی برای برخورد شدید و قاطع با دانه‌درشت‌ها و مافیا و اخلالگران اقتصادی وجود داشته باشد، مجلس آمادگی کامل دارد تا این خلاء را بر طرف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار