حسین ترک جوش کارگردان فیلم جدایی در گفتگوی خود ضمن بیان اهمیت بررسی مشکلات اجتماعی در حوزه هنر گفت: هدف از ساخت فیلم جدایی، نشان دادن یکی از معضلات روز جامعه بوده است.
کد خبر: ۷۴۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 14 May 2019
فیلم جدایی

فیلم جدایی چهارمین تجربه فیلم سازی ترک جوش است، به همین بهانه گفت و گویی با وی داشتیم که در ذیل می خوانید :


به عنوان سوال نخست بفرمایید ایده و داستان فیلم چطور شکل گرفت؟


دوسال پیش بود که یک خبر در خصوص افزایش آمار طلاق توجهم را به خود جلب کرد، همزمانی این خبر با اجرای تئاتری که آن روزها روی صحنه بود و در آن، صحنه ای از جدایی یک زوج وجود داشت، سوژه اصلی داستان را در ذهن من به وجود آورد و طرح کلی آن شکل گرفت. بعد از شکل گیری طرح کلی، آن را با دوستان سینمایی ام درمیان گذاشتم و کار نگارش فیلمنامه جدایی را آغاز کردم.


به طور خلاصه موضوع این فیلم چیست؟
این فیلم داستان زوج جوانی را روایت می کند که در تدارک جدایی هستند و به دلیل دوری از کانون خانواده و درگیر شدن با پدیده شوم طلاق دچار مشکلاتی می شوند و در این میان، خاطرات خود را تا رسیدن به نقطه پایان زندگی مشترکشان در ذهن مرور می کنند.


این فیلم چه مخاطبانی دارد؟
مخاطب این فیلم عموم مردم هستند زیرا داستان آن، به بررسی مشکلات کنونی و ملموس جامعه می پردازد. با توجه به فضای اجتماعی فیلم، به نظر مخاطبان عمومی هم به این فیلم اقبال نشان خواهند داد.


این فیلم چندمین تجربه کارگردانی شماست و هدفتان از ساخت آن چه بوده است؟
این فیلم چهارمین تجربه فیلمسازی من می باشد و هدف از ساخت این فیلم نیز همانگونه که بیان شد نشان دادن یکی از معضلات روز جامعه بوده و در حقیقت این معضل دغدغه این روزهای من است. بخش عمده ای از فعالیت های هنری من در زمینه طلاق و به خصوص طلاق عاطفی است و رفع این مشکلات از جامعه همیشه یکی از دغدغه های اصلی من خواهد بود.


به نظر شما آیا از فیلمهای کوتاه به خصوص در ژانرهای اجتماعی حمایت می شود؟
قطعا خیر، متاسفانه دولت و مسئولین هیچ حمایتی از این فیلمها و از فیلمساز هایی که دغدغه حل مسائل اجتماعی را دارند، نمی کنند. ما ناچاریم خودمان به طورمستقل و بدون کمترین حمایتی، فیلم را بسازیم. مسیر ساختن فیلم های اجتماعی که موضوعات داغ و حساسی دارند، یک مسیر دشوار است و ما با آگاهی از سختی های این مسیر، مشغول فعالیت هستیم.


برنامه ای برای حضور در جشنواره ها نیز دارید؟
بله. اولویت ما حضور در جشنواره های داخلی است و تا کنون در دو جشنواره داخلی ثبت نام کرده ایم البته در سطح بین المللی هم اقداماتی انجام شده است که امیدواریم با لطف خدا به نتیجه برسد.


به عنوان سخن پایانی چه حرفی برای مخاطبان دارید؟
امیدوارم روزی از راه برسد که مشکلات اجتماعی، خصوصا پدیده طلاق در کشور ما به پایین ترین حد ممکن برسد و تا آن روز هم امیدوارم توجه مسئولین فرهنگی فیلم سازان اجتماعی بیشتر و بیشتر شود. آنچه اهمیت دارد عزت و اعتلای ایران در چشم جهانیان است و ما برای تحقق همین امر مشغول تلاش هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار