مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه سرریز سد طالقان تا خردادماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: سدهای ماملو و لتیان در آستانه سرریز شدن هستند.
کد خبر: ۷۴۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 12 May 2019

به گزارش تابناک تهران سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به سرریز سد طالقان، گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته سرریز این سد تا خردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی بیان اینکه سدهای ماملو و لتیان آماده سرریز شدن هستند، ادامه داد: سد ماملو حدود ۲۰ میلیون مترمکعب تا رسیدن به سرریز فاصله دارد که پیش‌بینی می‌کنیم این سازه تا انتهای اردیبهشت‌ماه به مرحله سرریز برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: حدود ۹۰ درصد سد لتیان نیز پر شده است و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مخزن آن برای سیلاب‌های احتمالی و ممانعت از بروز مشکل در پایین دست خالی نگه داشته است.

وی ادامه داد: در سد کرج نیز ۵۰ میلیون مترمکعب از حجم مخزن برای کنترل سیلاب‌های احتمالی اردیبهشت و اوایل خردادماه خالی نگه داشته است که پیش‌بینی می‌کنیم این سد نیز اواسط خردادماه به مرحله سرریز برسد.

رضوی تصریح کرد: در سد لار نیز که بیشترین حجم ذخیره برف در حوضه آبریز این سد واقع شده است پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم بیشترین ذخیره آب این سد را از زمان بهره‌برداری آن داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار