کد خبر: ۷۴۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 06 May 2019

اندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌شود. این جمله‌ای بود که روز گذشته محسن هاشمی در برنامه «فرمول یک» بیان کرد. البته رئیس شورای شهر تهران پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان کاندیدا ندارد.

به گزارش تابناک تهران به نقل از آرمان، مانند مرداد سال گذشته که او با رد شایعات اظهار داشت: «ریاست جمهوری کار بسیار سختی است. مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر نظام‌ها و کشور‌های دیگر است. اگر فردی می‌گوید من می‌خواهم رئیس‌جمهور بشوم، واقعا اشتباه فکر می‌کند. باید شرایط و فضا به‌گونه‌ای باشد که به آن فرد به زور بگویند آقا برو رئیس‌جمهور بشو و ما به غیر از شما فرد دیگری برای تصدی این مسئولیت نداریم. ما همه برای خدمت آمده‌ایم و نباید از هزینه دادن برای مردم ترسید. اگر هدف خدمت باشد، فرد به دنبال جاه‌طلبی و شهوت قدرت نمی‌رود بلکه معیارش تکلیف و توانایی‌اش است، اگر فردی برای به دست آوردن پست هر کاری انجام می‌دهد، باید در انگیزه او شک کرد.»

فائزه‌هاشمی هم در گفتگو با آرمان این شایعات را تایید نکرد و در پاسخ به این سوال که «برخی احتمال کاندیداتوری آقای محسن هاشمی در انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح کردند. در این مورد اطلاعی دارید؟» گفت: «من در جریان نیستم. چیزی ندیده‌ام و چیزی هم نشنیده‌ام. فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ای داشته باشد، اما بااطمینان هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.» شایعه کاندیداتوری محسن‌هاشمی در انتخابات ۱۴۰۰ زمانی پررنگ‌تر شد که او گفت: «باید فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و در هماهنگی با اصلاح‌طلبان و بر اساس بازسازی جبهه اصلاحات آغاز کنیم.» آنچه رئیس شورای شهر تهران بیان کرد نسبتی با تصمیم او برای ریاست جمهوری نداشت بلکه او تاکید بر وحدت جریان اصلاحات با هدف حضور پرقدرت در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود، چرا که همین عدم انسجام در سال ۹۴ بود که تبعات زیادی برای کشور داشت. محسن هاشمی در بخش دیگری از این برنامه تصریح کرد: «قطعا اضافه رای بالای من به اعتبار پدر ربط داشته است، ولی کمترین لیست امید هم یک میلیون و صد هزار رای بوده است.» البته بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صبغه اجرایی و مدیریتی محسن هاشمی نقش بالایی در آرای انتخاباتی او برای ورود به بهشت را داشته است. البته آموخته‌هایش از پدر یعنی آیت‌ا... هاشمی نیز در رای بالا به او تاثیر دارد.

محسن هاشمی از جمله افرادی بود که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ نام حسن روحانی را بر برگه رای خودش نوشت و از تصمیم‌گیری جدا از جبهه اصلاحات و اعتدال خودداری کرد. یک ویژگی محسن هاشمی که برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از آن برخوردار نیستند، قدرشناسی اوست یعنی تصور نمی‌کند سایرین وظیفه خدمت به او را دارند بلکه عقیده او چنین است که برای نیل به دستاورد‌های خوب برای کشور باید با یکدیگر تعامل داشت اگر چه دیروز گفت: به روحانی رای داده و از وضعیت راضی نیست، اما فراموش نمی‌کند که مواضع روحانی در بخش‌های مختلف تا چه اندازه در سازندگی کشور موثر بوده است. به عنوان نمونه چندی قبل با گفتن اینکه روحانی، یکی از بانیان مترو تهران است که در کنار آیت‌ا... هاشمی در مقابل دلواپسان آن زمان که می‌گفتند مترو لوکس است و نباید ساخته شود فائق آمدند، اظهار کرد: مترو یکی از نماد‌های توسعه پایدار کشور است و حالا همه کلانشهر‌ها صاحب مترو هستند که این مساله موجب کاهش مصرف سوخت، عدالت اجتماعی، کاهش آلودگی هوا، و ... شده است.» محسن‌هاشمی از جمله افرادی نیست که در زمان پاسخگویی فرار را بر قرار ترجیح دهد بلکه حمایت خود از روحانی را تکذیب نمی‌کند و می‌گوید: «فعلا هم رأیم را پس نمی‌گیرم!»

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار