رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر جلسات و مراسمی نیز با ساعت افطار تلاقی می کند افطاری مختصری با هزینه شخصی مسئولین جلسه به حاضران داده شود تا شهروندان احساس نکنند در این شرایط دشوار زندگی، مسئولان نسبت به مشکلات آنها بی‌تفاوت هستند.
کد خبر: ۷۴۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 05 May 2019
محسن هاشمی: مسئولان شهرداری هزینه افطاری را از جیب شخصی بپردازند

به گزارش تابناک تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو سی و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که در آن حدود یک و نیم‌میلیارد نفر مسلمان در سراسر جهان، لب از آب و غذا فرو می‌بندند تا ضمن به‌جا آوردن فریضه‌ای عبادی، حرکت اجتماعی نمادینی را در جهت همبستگی اجتماعی مسلمانان که فراتر از مذهب، طبقه اقتصادی و قومیت و نژاد است به نمایش بگذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: روزه‌داری تنها عبادتی است که در آن ریا جای ندارد و دین می‌خواهد این پیوستگی اجتماعی و یکرنگی را میان فقیر و ثروتمند، قدرتمند و ضعیف و فرودست و فرادست بروز و ظهور دهد.

محسن هاشمی با بیان اینکه "در شرایط سخت امروز جامعه، شاید بیش از هر زمان دیگری ما به فلسفه و حقیقت روزه نیازمندیم"، افزود: دوره‌ای که فشار اقتصادی موجب مختل شدن معیشت بسیاری از هموطنانمان شده و با توجه به وقایعی نظیر سیل، بخش بزرگی از جامعه ما ماه رمضان امسال را متفاوت با سال‌های گذشته تجربه می‌کنند، باید بدانیم روزه‌ای که در آن بر سفره رنگین خود بنشینیم و از حال دیگران بی‌خبر و نسبت به آنان بی‌تفاوت باشیم، پذیرفته نخواهد بود، از این رو من به‌صورت جدی از همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری و به‌خصوص شهردار تهران می‌خواهم که از برگزاری برنامه‌های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می‌شود، جلوگیری کند.

محسن هاشمی همچنین متذکر شد: اگر جلسات و مراسمی نیز با ساعت افطار تلاقی می‌کند افطاری مختصری با هزینه شخصی مسئولین جلسه به حاضران داده شود تا شهروندان احساس نکنند در این شرایط دشوار زندگی، مسئولان نسبت به مشکلات آنها بی‌تفاوت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خطاب به معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به وضعیت مناطق محروم شهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این نقاط شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار