تهران- کارشناس بازار سرمایه، گفت: با توجه به وضعیت حاکم در اقتصاد کشور، رشد شاخص بورس ادامه دار نخواهد بود و این حباب باید بترکد.
کد خبر: ۷۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 28 April 2019

«حسین خسرونژاد» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به رشد شاخص بورس در بازار امروز گفت: انتشار گزارش های عملکرد ماهیانه شرکت ها از جمله عوامل موثر بر رشد امروز شاخص بورس بود. 
وی با بیان اینکه شاخص امروز متاثر از رشد قیمت سهام فولادی ها، پالایشگاهی ها و سنگ آهنی ها بود، گفت: سهام شرکت های بزرگ و صادرات محور تاثیر عمده ای را بر شاخص بورس داشتند.
خسرونژاد اظهار داشت: با توجه به گزارش منتشر شده، سنگ آهنی ها نسبت به فروردین ماه سال گذشته با رشد 120 درصدی مواجه بودند که این موضوع باعث شد تا سودآوری خوبی را با خود به همراه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شاخص بورس متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، گفت: تا زمانی که وضعیت اقتصادی کشور مساعد نباشد رشد شاخص بورس نمی تواند چندان معنا دار باشد.
خسرونژاد با بیان اینکه شرکت های صادرات محور به دلیل افزایش سود زمینه رشد شاخص بورس را فراهم کردند، افزود: تمامی کمپانی ها مانند صنعت خودروسازی و بانکداری که محصولات داخلی را به فروش می رسانند پتانسیل خوبی برای رشد شاخص بورس نیستند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: انتظارات سهامداران از سودآوری شرکت ها برآورده شده و به نظر نمی رسد شاهد رشد چشمگیر دیگری در این بازار باشیم.
وی اظهار داشت: پیش بینی شاخص بورس کار درستی نیست و ملاک خوبی برای تشویق سهامداران جهت ورود به بازار سرمایه محسوب نمی شود.
خسرونژاد معتقد است که اگر کسی تصور می کند، وضعیت اقتصاد کشور در سال 98مساعد است و بورس متناسب با آن رشد می کند اشتباه است اما ممکن است بورس بنا به دلایل سوداگرانه ای رشد کند و بورس با رونق همراه شود.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: با توجه به وضع اقتصادی کشور رشد شاخص بورس حباب است و به زودی شاهد روند نزولی شاخص بورس خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار