کد خبر: ۷۳۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 27 April 2019

همزمان با سالروز تشکیل حشد الشعبی (سازمان بسیج مردمی عراق)، کنگره‌ای با نام "سپاس از ایران" در بغداد پایتخت عراق، برگزار شد.

به گزارش فرارو، کنگره گرامیداشت نقش ایران در فروپاشی گروه تروریستی داعش با شعار "خون ما یکی است" (دمنا واحد) در خیابان فلسطین در شرق بغداد برگزار شد.

میزبان این کنگره نیروهای حشد الشعبی بودند و شماری از مقامات امنیتی، نظامی و سیاسی ایران و عراق در آن حضور یافتند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز به این کنگره پیام فرستاده بودند.

ابومهدی مهندس نایب رئیس حشد الشعبی در سخنرانی‌اش در این کنگره گفت: جمهوری اسلامی به‌سرعت خواسته ما را اجابت کرد و انبارهای سلاحش را به روی ما گشود و در زمانی که ما با سلاح‌ها و هواپیماهای‌مان بدون مهمات مانده بودیم، هواپیماهای سوخوی ایران و موشک‌های این کشور تحول بزرگی در جنگ آفریدند.

هادی عامری رئیس سازمان بدر و ائتلاف سازندگی در مجلس عراق نیز در سخنرانی‌اش در این کنگره خواستار آن شد که روزی که آیت الله سیستانی در آن فتوای جهاد کفائی صادر کرد به عنوان روز ملی در عراق ثبت شود تا نسل در نسل این روز را گرامی بدارند.

او تاکید کرد: هنگامی که در جنگ با داعش همه فقط به تماشا نشسته بودند، ایران عراق را یاری داد و انبارهای سلاحش را به روی این کشور گشود.

فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق و رئیس حشد الشعبی، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مهدی ربانی معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، از دیگر شرکت کنندگان‌ در این کنگره بودند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار