عضو کمیسیون عمران مجلس، با هشدار نسبت به مهاجرت گسترده خلبانان به ایرلاین های کشورهای همسایه، گفت: در دو سال اخیر حدود ۲۰ نفر از خلبانان ایرلاین های داخلی از سمت خود استعفا کرده اند.
کد خبر: ۷۳۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 27 April 2019

به گزارش تابناک تهران سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن روز خلبان، بر لزوم حمایت از بخش های مختلف حمل و نقل هوایی به ویژه حوزه ناوبری و خلبانان ایرلاین ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه در شرایط کنونی خلبانان پروازهای مسافرتی شرایط مناسبی ندارند و این مسئله قطعا در کیفیت پروازها اثرگذار است.

 
هادی بهادری در جلسـه هجدهم کمیسیون تلفیق بـودجـه سـال ۱۳۹۷ کل کشور

آرامش فکری و روانی خلبانان موجب آرامش جسمی و فکری مسافران می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلبانان در پروازهای هوایی نقش کلیدی و بی بدیلی داشته و به طور حتم آرامش فکری و روانی خلبانان موجب آرامش جسمی و فکری مسافران می شود.

مهاجرت گسترده خلبانان به ایرلاین های کشورهای همسایه

وی نسبت به مهاجرت گسترده خلبانان به ایرلاین های کشورهای همسایه هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی میزان حقوق و دستمزد خلبانان در ایرلاین های داخلی نسبت به شرکت های خارجی فاصله معناداری دارد و این مسئله موجب اعتراض خلبانان شده است.

خلبانان حفظ نشوند؛ به سمت ایرلاین های خارجی جذب خواهند شد

بهادری ادامه داد: خلبانان کشورمان از استانداردهای بالایی در عرصه های مختلف برخوردار هستند، حال اگر نتوانیم این نیروها را به درستی برای فعالیت در ایرلاین های داخلی حفظ کنیم، قطعا آن ها به سمت ایرلاین های خارجی جذب می شوند.

تلاش ترکیه، قطر، امارات، عمان و عربستان برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی کشورهایی مانند ترکیه، قطر، امارات، عمان و عربستان به دنبال توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی خود هستند و در این میان با گسترش ناوگان، به تعداد خلبانان مجرب بیشتری نیاز دارند، حال این مسئله زمینه را برای جذب خلبانان ایرانی فراهم می کند.

20 نفر از خلبانان ایرلاین های داخلی در دو سال اخیر از سمت خود استعفا کرده اند

وی تصریح کرد: متأسفانه بر اساس اخبار واصله، در دو سال اخیر حدود 20 نفر از خلبانان ایرلاین های داخلی از سمت خود استعفا کرده اند، البته در شرایط کنونی اطلاعاتی در مورد وضعیت کنونی آن ها موجود نیست که آیا آن ها به کار خود برگشته اند یا برای فعالیت در ایرلاین ها خارجی مهاجرت کرده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی باید تمهیدات لازم را برای افزایش انگیزه خلبانان صورت دهند، در غیر این صورت باید منتظر مهاجرت خلبانان برجسته کشورمان باشیم./

پایان پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار