رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهرپس از ریزش نزولات جوی اخیر گفت: آب توسط سازه های آبخیزداری در این شهرستان کنترل شد.
کد خبر: ۷۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 23 April 2019
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهرپس از ریزش نزولات جوی اخیر گفت: آب توسط سازه های آبخیزداری در این شهرستان کنترل شد.
حمید رضا عبدوس اظهار داشت : تمامی بندهای خاکی و سنگ و ملات شهرستان مهدیشهر به طور کامل پس از بارندگی های اخیر آبگیری و تثبیت شده اند. با توجه به اینکه در برخی نقاط خسارات سیل زیاد بوده ولی با این حال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت پیاپی در حال رفع خسارات بندها می باشد.
عبدوس با اشاره به تاثیر سازه های آبخیزداری در کاهش خسارات سیل اخیر افزود: خوشبختانه در سال 97 از محل صندوق توسعه ملی بندهای سنگ و ملات در شهرستان مهدیشهر در منطقه آسوران به اجرا در آمد که اثر بخشی این سازه ها در کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل در اراضی کشاورزی پایین دست و تغذیه سفره های زیر زمینی بارز می باشد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر افزود: سیلابهای اخیر باعث جابجایی و انتقال رسوبات به سازه های احداث شده در مناطق مختلف شهرستان شده است که مرمت این سازه ها نیازمند اعتبارات جدید است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آب جمع آوری شده پشت بند های خاکی توسط شیر تخلیه و به تدریج خارج می شود که ضمن نفوذ آب در سفره های زیرزمینی و اراضی پایین دست بندها نیز آبیاری می شوند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه نمی توان خسارات را به صفر رساند، در عین حال تاکید کرد: تاثیر عملیات آبخیزداری و استقرار سازه های بتونی، گابیونی و ... ملموس بوده و حجم خسارات وارده را کاهش می دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار