مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت مرغ در بازار کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان شده و قیمت گوسفند زنده هم ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 17 April 2019

کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ/ عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۶ هزارتومان اجحاف در حق مصرف کننده است

حمید ورناصری درباره آخرین وضعیت توزیع گوشت مرغ و قیمت آن در بازار، گفت: همچنان روند توزیع گوشت مرغ ادامه دارد و قیمت آن در کشور به حدود کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه همین روند توزیع مرغ حفظ خواهد شد، گفت: تنها در تهران روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن مرغ گرم عرضه می‌شود و توزیع مرغ در سایر نقاط کشور هم ادامه دارد.

ورناصری در پاسخ به اینکه وضعیت گوشت قرمز تنظیم بازاری چگونه است، گفت: گوشت قرمز هم در قالب گروه‌های هدف اعلامی از سوی وزارت صمت در حال انجام است و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: با توجه به واردات دام زنده قیمت گوسفند زنده حدود ۱۰ هزار تومان و قیمت لاشه گوسفند در بازار ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان کاهش داشته که روند توزیع گوشت هم همچنان ادامه خواهد یافت.

قیمت گوشت گوساله در بازار تهران کیلویی ۱۰۵ هزار تومان به فروش می‌رود.

گوشت وارداتی تا یک ماه گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد که دولت تصمیم گرفت واردات این محصول با ارز نیمایی حدود ۸,۵۰۰ تومان وارد شود.

برخی پیش‌بینی کرده‌اند که تبدیل ارز دولتی به ارز یارانه‌ای برای واردات قیمت گوشت را دوباره افزایش خواهد داد، اما به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام قیمت تا حدودی کاهشی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار