از پلیس از جمله پلیس راهور می‌خواهیم درک درستی از این شرایط داشته باشند و بعد قضاوت کنند؛ از ظاهر این دختران اصلا معلوم نیست که اوتیسم دارند.
کد خبر: ۷۳۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 15 April 2019

به گزارش تابناک تهران ، مدیرعامل انجمن اوتیسم از حجاب به عنوان یکی از چالش های خانواده های دارای دختران مبتلا به اختلال اوتیسم نام برد و گفت: این دختران نمی توانند حجاب و پوشش لازم را حفظ کنند.

سعیده صالح غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اوتیسم در پسران چهار برابر بیشتر از دختران است اما همان تعداد دخترانی هم که اوتیسم دارند، با مشکلاتی مواجه هستند؛ چراکه شدت اوتیسم در دختران بیشتر از پسران است و از نظر مشکلات ارتباطی، رفتاری و حسی، چالش های بیشتری دارند که یکی از این چالش ها پوشش لباس و روسری است.

وی ادامه داد: مشکلات رفتاری و حسی موجب می شود دختران دارای اوتیسم نتوانند روسری را روی سر نگه دارند و این مساله پوست سر آنان را آزار می دهد؛ این دختران به دلیل مشکل حسی، دائما روسری را باز می کنند و این مساله هنگام تردد آنها با مادران خود مشکلاتی را به وجود می آورد.

صالح غفاری اضافه کرد: جثه های این دختران طبیعی است اما نمی توانند پوشش لازم را حفظ کنند و پلیس باید مطلع باشد که این دختران دچار مشکل هستند و ممکن است در تردد و ترافیک حجاب نداشته باشند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: از پلیس از جمله پلیس راهور می خواهیم درک درستی از این شرایط داشته باشند و بعد قضاوت کنند؛ از ظاهر این دختران اصلا معلوم نیست که اوتیسم دارند.

صالح غفاری افزود: افراد دارای اوتیسم ممکن است رفتارهایی غیرمعمول داشته باشند از جمله آنکه دست به شیشه می زنند، شیشه را بالا و پایین می کنند و آواهای غیرمصطلح از خود درمی آورند که این مساله می تواند در شناخت آنها از سوی پلیس موثر باشد.

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار