کد خبر: ۷۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 15 April 2019

بر اساس مطالعات صورت گرفته خوردن غذاهای نا سالم، نسبت به هر عامل خطر دیگر، از جمله سیگار کشیدن، مرگ و میر بیشتری را در سراسر جهان رقم زده است. مطالعات جهانی فقر غذایی را در ۱۹۵ کشور بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ بررسی کردند و متوجه شدند که سالانه مرگ ۱۱ میلیون نفر بعلت فقر غذایی است.

به گزارش شفقنا، اکثریت قریب به اتفاق این مرگ و میرها، حدود ۱۰ میلیون نفر، بعلت بیماریهای قلبی عروقی بوده است. بقیه عمدتا از نوع سرطان و دیابت نوع ۲ بودند.

محققان در تجزیه و تحلیل های خود در مورد  رژیم های غذایی جهانی، ۱۵ مورد از مواد غذایی را از جمله :میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه، حبوبات، دانه های کامل، فیبر، کلسیم، شیر، اسید چرب امگا ۳ از غذاهای دریایی، چربی های اشباع نشده، چربی های ترانس، گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و نمک را مد نظر داشتند. آنها دریافتند که رژیم غذایی جهانی در سال ۲۰۱۷ کمترین میزان مواد غذایی سالم را در خود جای داده و بزرگترین کمبود آن آجیل و دانه ها، شیر و غلات کامل بود.

به عنوان مثال، مصرف آجیل و دانه ها به طور متوسط فقط ۳ گرم در روز و یا حدود ۱۲ درصد از مصرف مطلوب، مصرف شیر تنها ۱۶ درصد از مصرف مطلوب  و کل دانه تنها ۲۳ درصد بود.

در عوض مصرف نوشابه های قندی،  سپس گوشت فرآوری شده و نمک به مراتب بیشتر از مصرف مطلوب بود.

یافته های مهم این مطالعه نشان می دهد که مصرف ناکافی غذاهای سالم نسبت به مصرف بیش از حد غذاهای ناسالم خطرناک تر است.

رژیم های غذایی که سبب  بیشترین مرگ و میر می شوند شامل: مصرف زیاد نمک، مصرف کم غلات، میوه، آجیل و دانه ها، سبزیجات اسید های چرب امگا ۳ است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار