کد خبر: ۷۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 13 April 2019

فلافل یکی از غذا‌های خوشمزه و مفید جنوبی است که طرفداران زیادی دارد فلافل‌ها انواع مختلفی دارند که رسپی آن‌ها متفاوت است امروز در این مطلب طرز تهیه فلافل مرغ را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای ۶ نفر:

مرغ بدون استخوان ۲۵۰ گرم

نخود ۲ پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

شوید ۲ قاشق سوپخوری

ادویه کاری ۱ قاشق غذاخوری

پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

طرز تهیه فلافل مرغ:

ابتدا مرغ را به همراه مقدار کمی روغن کمی تفت دهید و بعد با آب و نمک نیم پز کنید. سپس مرغ، نخود شسته شده و پیاز را با هم چرخ کرده، شوید، تخم مرغ و ادویه کاری را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس از مایه‌ی آماده به اندازه‌ی نارنگی برداشته، و در دست به شکل گرد یا بیضی به آن فرم داده و در پودر سوخاری غلتانده و در روغن سرخ کنید. اگر دوست دارید به جای شیوید از سبزی معطر دیگری استفاده کنید (dot) حتما نخود را از شب قبل خیس کرده و آب آن را ۳ مرتبه عوض کنید و اگر فراموش کردید آن را ۲ بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و بعد چرخ کنید.

بیشتر بدانید از خواص فلافل

همانطور که گفتیم فلافل، توپک یا دونات سرخ کرده است که از نخود یا باقلای چرخ کرده – یا هردوی آن‌ها- تهیه می‌شود. فلافل را می‌توان به تنهایی خورد یا این‌که با ساندویچ ترکیب کرد. فلافل معمولا با نان پیتا که مانند یک پاکت است خورده می‌شود و یا این‌که آن را در نان نازکی به نام نان تابون می‌پیچند. فلافل را با سالاد، شور سبزیجات، سس تند یا سس‌هایی که پایه ارده دارند می‌خورند. فلافل به عنوان میان وعده یا مزه (پیش‌غذا) نیز مصرف می‌شود.

خواص فلافل برای سلامتی فلافل در خاور میانه کاملا شناخته شده است و مردم این مناطق معتقدند که خواص زیادی دارد. خواص فلافل برای سلامتی را در این‌جا آورده‌ایم.

۱. سیر کننده سریع زمانی که فلافل می‌خورید، ۱۳۹۳ کیلوژول یا ۳۳۳ کیلو کالری دریافت می‌کنید. این برای افرادی که می‌خواهند قدم بزنند و در مسیر چیزی بخورند، خاصیت خوبی است. می‌توانید از روزتان لذت ببرید و صدای قار و قور شکم خود را نشنوید.

این غذای نرم و کوچک، ۱۳.۳۱ گرم پروتئین دارد و برای افرادی که به پروتئین حساس هستند مفید است. با خوردن فلافل می‌توانید به شکلی بی‌خطر و خوشمزه، پروتئین دریافت کنید. آن را با سبزیجات مورد علاقه خود ترکیب کرده و لذت ببرید!

بینایی خوب فلافل به دلیل داشتن ویتامین A، خوراکی خوبی برای تقویت بینایی است. ویتامین A، یکی از ویتامین‌های مورد نیاز چشم بوده و در رفع تباهی لکه زرد و آب مروارید موثر است. این ویتامین به بینایی شما در مکان‌های کم‌نور کمک می‌کند.

منبع ویتامین B. ویتامین B. به عنوان یک ماده انرژی دهنده شناخته می‌شود و فلافل حاوی این ویتامین است. فلافل با داشتن انواع ویتامین B. به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کند. وقتی فلافل باشد، دیگر به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیازی نیست!

منبع: جزیره

انتهای پیام/

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار