کد خبر: ۷۳۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 11 April 2019

 

 

تابناک / مصطفی سالاری عصر امروز در دیدار با مدیران بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت: از تلاش همه پرسنل بنیاد مسکن گیلان برای خدماتی که در حوزه ایمنی، افزایش وضعیت رفاهی و بهبود سطح زندگی روستاییان انجام دادند قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه جمعیت و تعداد روستاهای استان گیلان نسبت به کل کشور قابل توجه است گفت: توسعه روستایی از مهمترین کارهای مسئولان در استان گیلان محسوب می‌شود و ضروری است که در تهیه و بازنگری طرح هادی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای اعتقاد دارند فضای کافی برای ساخت مسکن روستایی وجود ندارد تصریح کرد: ضروری است که ضوابط کلی در رابطه با ساخت مسکن روستایی تکمیل گردد و در این امر باید به نیاز روستاییان توجه کرد و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد.

سالاری با تاکید بر لزوم وضع قوانین سختگیرانه در رابطه با ویلاسازی غیرروستاییان در استان گیلان  خاطرنشان کرد: باید با وضع ضوابط و قوانین درون استانی که معارض با قوانین ملی نباشند، ویلاسازی غیرروستاییان را در گیلان محدود یا متوقف کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید جلوی تصرفات غیر درآمدزا را گرفت افزود: عدم تعرض به جنگل‌ها مسئله مهمی است و باید با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و با ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای روستاییان درآمدزایی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به مباحث مربوط به سیما و منظر روستاها گفت: حفظ اصالت و ظاهر قدیمی در بافت‌های روستایی حائز اهمیت بوده و باید در ساخت نمای بیرونی خانه‌های روستایی این مسئله را مورد توجه قرار دهید تا چهره روستاهای گیلان وضعیت بهتری پیدا کند.

وی به ضرورت رعایت نکات ایمنی در ساخت و ساز‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه سیل اخیر در کشور باعث تحریک افکار عمومی شده و مردم از استحکام و ایمنی خانه‌ها گله‌مند هستند لذا ضروری است که مسئولان بنیاد مسکن گیلان برای کاهش فشار روانی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

سالاری با بیان اینکه آزادسازی حرائم رودخانه‌ها بر عهده بنیاد مسکن گیلان است تصریح کرد: در مواقعی مثل سیل بیشترین خطر از سمت حریم رودخانه‌ها متوجه مردم است و ضروری است که اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی را انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با وضع قوانین سختگیرانه ویلاسازی افراد غیر بومی در گیلان را کاهش داد گفت: پیشنهاد می‌کنم که با افزایش هزینه ویلا سازی برای غیر بومیان و یا کاهش هزینه‌های ساخت ویلا برای روستاییان، از ویلا سازی افراد غیر بومی در گیلان جلوگیری کنید.

نماینده عالی دولت در گیلان به طرح هادی روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هادی نباید صرفاً آسفالت کردن روستاها را مدنظر قرار داد بلکه باید به فکر تامین برق، آب، گاز و توسعه امکانات ورزشی در روستاهای گیلان نیز بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت روستای جدید هیچ منفعتی برای استان گیلان ندارد افزود: ساخت روستای جدید باعث پراکندگی جمعیت شده و هزینه‌های ملی و استانی را افزایش می‌دهد و خدمت‌رسانی مثل احداث مدرسه و خانه بهداشت را سخت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید اختلاف نظرها در رابطه با صدور پروانه خانه‌های روستایی را پایان دهیم گفت: دستورالعمل‌هایی که از تهران صادر می‌شوند وحی منزل نیستند و می‌توان دستوراتی که برای استان گیلان هزینه‌بردار هستند را با ارائه پیشنهاداتی اصلاح کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید هزینه‌های خدمت رسانی به مردم را کاهش دهیم اظهار داشت: باید با حذف تشریفات و تسریع روند خدمت‌رسانی به مردم، میزان رضایتمندی آنان را افزایش داده و گرهی از مشکلاتشان بگشاییم.

نماینده عالی دولت در گیلان از روند اجرای طرح هزار روستا گله کرد و گفت: مسئولان بنیاد مسکن گیلان وظیفه دارند که به روستاها رفته و با مشورت و نظرخواهی از اهالی همان روستا برای پیشبرد این طرح اقدامات موثری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار