به گزارش تابناک از تهران ، هوشیار زیباری وزیر خارجه پیشین عراق با اشاره به سفرهای اخیرا مقامات عربستان و ایران و به عراق در حساب توئیتری خود نوشت: «سفر اخیرا هیات وزرای عالیرتبه سعودی به بغداد مورد استقبال است اما برای بازتوازن روابط بغداد با تهران و ریاض خیلی دیر شده است. نفوذ ایران در عراق چند سال جلوتر از سعودیها انجام شده است، آنها(سعودیها) خیلی دیر بغداد را به آغوش کشیدند.»

اشاره زیباری به سفر هیات بزرگ اقتصادی عربستان سعودی به بغداد در روز 14 فروردین است. 

این در حالیست که عربستان سعودی 25 سال روابط خود را با عراق قطع کرده بود و در سال 2015 مجددا سفارت خود در بغداد را بازگشایی کرد. 

 

ارسال پست مهمان

حسن روحانی رئیس جمهور ایران اواخر اسفند گذشته طی یک سفر سه روزه به بغداد رفت در این کشور مورد استقبال مقامات و رهبران سیاسی و مذهبی مختلف عراق قرار گرفت. چند هفته بعد و نیمه فرورین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز به دعوت ایران به تهران سفر کرد. 

دو طرف در این دیدارها دهها طرح بزرگ اقتصادی و تجاری امضا کردند. 

نخست وزیر عراق در تهران از حمایتهای ایران از بغداد در مبارزه با تروریسم تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریست به ما کمک کرد و توانستیم پیروزی‌های زیادی کسب کنیم تا جایی که امروز به جایی رسیده‌ایم که ثبات و صلح بیشتری را در عراق مشاهده می‌کنیم.