عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به تعدیل نیرو در موسسه همشهری واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 07 April 2019
تذکر عضو شورای شهر تهران به حناچی درباره تعدیل نیرو در موسسه همشهری

به گزارش تابناک از تهران ، حسن خلیل آبادی در جریان برگزاری صد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: درست در همان روزی که اکثر شما در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی مشغول تبریک گفتن سال نو به همکاران خود بودید، جمع 105 نفر از خانواده بزرگ روزنامه همشهری در اولین مرحله حضورشان در محل کار با جمله "کارمند تعریف نشده است" روی دستگاه انگشت‌زن حضور و غیاب رو به رو شدند.

وی افزود: حال خودتان را جای آن شخصی بگذارید که کاملا بیخبر از همه جا بعد از تعطیلات نوروزی تعدیل که خبر اخراج شدنش را از دستگاه حضور غیاب متوجه شده است! این امر چنین پیامی را می‌رساند که شهرداری تهران فاقد یک استراتژی دائمی برای تعدیل نیرو است که همین مساله باعث می‌شود، هر مدیری بنا به سلیقه خود، با کارکنانش قطع همکاری کند. اتفاقی که مشابه آن چندی پیش برای یک جمع 270 نفره که به صورت تنخواهی مدت زیادی با سازمان ورزش همکاری داشته‌اند، رخ داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تعدیل نیرو در هر موسسه‌ای یک امر طبیعی اما روش آن بر پایه اخلاق استوار است گفت: قطع همکاری با پرسنل همشهری بیشتر به اخراج و بی‌احترامی به جایگاه افراد شبیه بود تا تعدیل نیرو! قطع همکاری یکباره با شخصی که بیش از 10 سال است با شما قرارداد یک ساله می‌بندد، از نظر انسانی شایسته نیست و نخواهد بود.

خلیل آبادی ادامه داد: از ابتدای دوره پنجم بحث نیروهای همشهری مطرح بود، اما اگر 6 ماه پیش به فرد مورد نظر موضوع تعدیل را اعلام می‌کردند و طی این مدت حقوق و بیمه آنان را می پرداختند، بسیار حرفه‌ای‌تر نبود؟

وی در این باره ضمن تذکر به شهردار تهران و مسئولان موسسه فرهنگی همشهری تصریح کرد: رفتارهای انسان‌محور و اخلاقی را که شعار ما در انتخابات 29 اردیبهشت 96 بوده و همواره بر آن تاکید داریم، رعایت کنند و دستور توقف این رفتار غیرحرفه‌ای و بازگشت به کار افراد تعدیل شده را صادر کنند. همچنین در صورت عدم نیاز به اشخاص در هر کار و سمتی با هماهنگی و در فرصتی مناسب و به شیوه اخلاقی و آرامش بخش مازاد نیروی خود را تعیین تکلیف کنند.

خلیل آبادی تاکید کرد: موسسه همشهری باید این رفتار را جبران و شورای شهر را از نتیجه آن مطلع کند.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: پیش از هر وظیفه‌ای باید نماینده مردمی باشیم که برای تغییر روش‌های سرهنگی به فرهنگی به لیست امید رای دادند، نه آن‌که بله قربان‌گویان و افراد مورد حمایت مدیریت پیشین به‌کارشان ادامه دهند و شخصیت‌های کمتر شناخته شده و زحمتکش با چوب تعدیل و تعزیر شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال پست مهمان

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار