کد خبر: ۷۳۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 04 April 2019

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی از بارش باران در محور‌های شش استان و نیز ترافیک پر حجم، اما روان در سطح جاده‌های کشور خبر داد.


به گزارش انتخاب، سرهنگ نادر رحمانی افزود: بارش باران هم اکنون در سطح محور‌های استان‌های اصفهان (اکثر محورها)، آذربایجان غربی (محور‌های خوی- ماکو و خوی- سلماس)، آذربایجان شرقی (محور جلفا - مرند)، خراسان جنوبی (محور دیهوک-کرمان)، خراسان رضوی (محور مشهد - تربت حیدریه)، کرمان شمال (محور کرمان - سیرجان) ادامه دارد.


وی اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی همچنین ترافیک در مسیر‌های شمال به جنوب محور هراز محدوده ظپنجاب نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان، شمال به جنوب محور فیروزکوه طول محور پرحجم وروان، شمال به جنوب محور رشت- قزوین محدوده‌های امامزاده هاشم، سه راهی سنگر، لوشان، منجیل و رودبار نیمه سنگین طول محور پر حجم و روان، آزادراه قزوین به زنجان طول محور پر حجم و روان و آزاد راه قزوین به کرج طول محور پر حجم و روان گزارش شده است.


به گفته وی سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.


معاون وزیر راه: مسیر دسترسی به پل‌دختر بازگشایی شد / جاده ارتباطی به معمولان از هر دو سمت خرم آباد و پلدختر همچنان قطع است


معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مسیر پلدختر از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است، گفت:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بسیاری از ماشین آلات خود را جهت امدادرسانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.


خیرالله خادمی با یادآوری این‌که مسیر پلدختر از جهات گوناگون و از سمت خورستان، ایلام و همچنین مرکز استان یعنی خرم آباد قطع بوده است، اظهار کرد: با تلاشی که توسط راهداران انجام شد مسیر پلدختر از سمت جنوب یعنی از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است. همچنین مسیری روستایی به سمت آزادراه که به دلیل ریزش‌ها مسدود شده بود، بازگشایی و ریزش برداری شد و هم اکنون مسیر ارتباطی به پلدختر در حد مسیر دسترسی باز است.


وی ادامه داد: مسیر اصلی به پلدختر اگرچه قطع است، اما در مسیری که ایجاد شده امکان تردد زمینی از دو راه عنوان شده یعنی از سمت پل زال و خوزستان و همچنین مسیر روستایی به آزادراه وجود دارد.


وی تصریح کرد:مشکل اصلی دسترسی به شهر معمولان است. این شهر بین خرم آباد و پلدختر قرار گرفته که از دو سمت مسیر درسترسی به آن قطع است.


مدیرعامل شرکت ساخت بیان کرد: از سمت شمال معمولان (پلدختر) آب بردگی‌های شدیدی به طول ۶۰ کیلومتر از مسیر از قسمت جنوبی و شمالی معمولان وجود داشته است که این مسیر را به کلی دچار تخریب کرده است؛ بنابراین نیاز به احجام کاری بسیار بزرگ، ابنیه‌های فنی، دیوار‌های حائل و حجم خاکریزی بزرگی است تا مسیر به معمولان بازگشایی شود.


خادمی گفت: آزادسازی مسیر زمینی به دلیل ریزش‌هایی که شده بود برای ارتباط با معمولان از طریق پرسنل راهداری استان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است. امیدواریم از طریق جاده روستایی مسیر دسترسی به معمولان توسط همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و راهداری برقرار شود.


وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های فراوانی در حال انجام است و همه دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین بخش‌های راهداری استان و سایر استان‌های مجاور به استان اعزام شده و کار در حال انجام است. همچنین بخش خصوصی و پیمانکارانی که پروژه بزرگ راهسازی و زیرساختی را دارند تمام دستگاه‌های خود را بسیج کرده اند تا بتوانیم مسیر‌های ارتباطی را بازگشایی کنیم.


خادمی یادآور شد: مردم استان بسیار در عذاب هستند و مسیر‌های ارتباطی قطع است. با برنامه ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا با سرعت بیشتری بازگشایی را انجام دهیم و تردد مردم با حداقل به صورت مجدد برقرار کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: حجم خرابی‌ها در بخش‌های زیرساخت جاده‌ای لرستان در بازدید‌های اولیه بسیار بالاست، اما چون دسترسی به کل استان مقدور نیست این میزان هنوز برآورد نشده است. اما امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم بلافاصله کار احداث زیرساخت‌ها را شروع کنیم.


خادمی افزود: بسیاری از ابنیه و پل‌های بزرگ بر روی رودخانه کشکان و سایر رودخانه‌های استان و جاده‌ها قطع شده اند. امیدواریم تامین اعتبار شود و بتوانیم در برنامه‌ای ضربتی رفع مشکل کنیم.


وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در سراسر استان در حال فعالیت هستند تا مسیر‌ها بازگشایی شوند، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار مجری شرکت ساخت در پروژه‌هایی همچون بزرگراه خرم‌آباد-اراک و راه آهن درود-خرم‌آباد بسیاری از ماشین آلات خود را جهت امدادرسانی در اختیار ما قرار داده است.

 


ترافیک پرحجم در جاده کرج-چالوس


رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از ترافیک پرحجم و روان در طول شمال به جنوب محور کرج - چالوس خبر داد.


سرهنگ نادر رحمانی از بارش باران در اکثر محورهای اصفهان و چهارمحال بختیاری خبر داد و گفت: ترافیک در شمال به جنوب محور هراز محدوده‌های تونل شماره (۱)، پنجاب و لاریجان، نیمه سنگین و طول محور پرحجم است.


وی با اشاره به ترافیک پرحجم و روان در طول شمال به جنوب محور کرج - چالوس، افزود: ترافیک در طول محور شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز پرحجم و روان است.


رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک در شمال به جنوب محور رشت به قزوین محدوده‌های امام زاده هاشم (ع) تا پل عوارضی نیز نیمه سنگین است، اظهار کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.


بارش باران در اصفهان و چهارمحال / ترافیک در هراز، چالوس، فیروزکوه و رشت-قزوین


آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی کشور در روز پانزدهم فروردین به شرح زیر است:


وضعیت جوی و ترافیکی ساعت ۹

بارش باران:

استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری(اکثر محورها)

ترافیک:

شمال به جنوب محور هراز محدوده های تونل شماره(1)،پنجاب و لاریجان- نیمه سنگین و طول محور پرحجم

شمال به جنوب محور کرج- چالوس- طول محور پرحجم و روان

شمال به جنوب محور فیروزکوه- طول محور پرحجم و روان

شمال به جنوب محور رشت به قزوین محدوده های امام زاده هاشم تا پل عوارضی- نیمه سنگین

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.


۳۶ جاده کشور امروز مسدود است / افزایش ۴۰ درصدی تردد‌ها


سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام ۳۶ جاده مسدود طی امروز از افزایش ۴۰ درصدی تردد‌ها در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.


بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۵۹ تردد شمار فعال در محور‌های برون شهری، نسبت به روز قبل ۴۰.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۶.۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح صورت گرفته است.


ممنوعیت تردد بدلیل مداخلات جوی؛


۱- محور رامیان- اولنگ - شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲- محور فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳- محور پونل- خلخال، واقع در استان گیلان از مورخ ۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۴- محور سی سخت – پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد از مورخ ۱۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۵- محور گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان از مورخ ۲۵ آبان ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۶- محور سروآباد – پاوه، واقع در استان کردستان از مورخ ۳ آذر ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۷- محور وازک – بلده، واقع در استان مازندران از مورخ ۱۲ دی ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۸- محور قدیم بستان-چذابه، واقع در استان خوزستان از مورخ ۲۲ اسفند ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۹- محور آق قلا – عطا آباد، واقع در استان گلستان از مورخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۰- محور بندر ترکمن – سه راهی یساقی، واقع در استان گلستان از مورخ ۲۷ اسفند ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۱- محور آق قلا - گرگان، واقع در استان گلستان از مورخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۲- محور گمیشان– آق قلا، واقع در استان گلستان از مورخ ۴ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۳- محور گمیشان– خواجه نفس، واقع در استان گلستان از مورخ ۴ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۴- محور قدیم خرم آباد-پل دختر، واقع در استان لرستان از مورخ ۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۵- محور چاشم-خطیرکوه، واقع در استان سمنان از مورخ ۶ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۶- محور اهرم-فراشبند، واقع در استان بوشهر از مورخ ۶ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۷- محور یاسوج-شیراز، واقع در استان کهگبلویه وبویراحمد از مورخ ۷ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۸- محور طرود-معلمان، واقع در استان سمنان از مورخ ۸ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۱۹- محور خسرج-حمیدیه، واقع در استان خوزستان، از مورخ ۹ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۰- محور شوشتر - چغازنبیل، واقع در استان خوزستان از مورخ ۱۰ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۱- محور آزادشهر - شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان از مورخ ۱۰ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ماست.


۲۲- محور کوهدشت - گراب، واقع در استان لرستان از مورخ ۱۱ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۳- محور ایلام - مهران، واقع در استان ایلام، از مورخ ۱۱ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۴- محور بروجرد – خرم آباد (شمال به جنوب)، واقع در استان لرستان، از مورخ ۱۱ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۵- محور دره شهر - پلدختر، واقع در استان ایلام، از مورخ ۱۱ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۶- محور پلدختر - کوهدشت، واقع در استان لرستان، از مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۷- محور آق قلا – اینچه برون، واقع در استان گلستان، از مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۸- محور فشم (محدوده پل فلزی)، واقع در استان تهران، از مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۲۹- محور کن – امامزاده داوود، واقع در استان تهران، از مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۰- محور کمربندی دهلران، واقع در استان ایلام، از مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۱- محور نجم آباد - اشتهارد، واقع در استان البرز، از مورخ ۱۳ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۲- محور الیگودرز – شول آباد، واقع در استان لرستان، از مورخ ۱۳ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۳- محور کمربندی بستان، واقع در استان خوزستان، از مورخ ۱۳ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۴- محور شوش - فکه، واقع در استان خوزستان، از مورخ ۱۳ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۵- محور قهاوند - کمیجان، واقع در استان همدان، از مورخ ۱۴ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


۳۶- محور الشتر – خرم آباد (مسیر رفت)، واقع در استان لرستان، از مورخ ۱۴ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.


پلیس: هراز و چالوس تا پایان تخلیه بار ترافیکی یک طرفه هستند


رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده محورهای هراز و چالوس تا اطلاع بعدی و به دلیل تخلیه بار ترافیکی به سمت تهران یک طرفه است.


سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: از عصر روز گذشته شاهد بازگشت مسافران به سمت محل‌های سکونت‌شان هستیم.


وی افزود: روز گذشته تلاش شد تا دو محور هراز و چالوس علیرغم مسدود بودن بازگشایی شود که این مهم محقق شد و تردد در این دو محور از سر گرفته شد.


رحمانی گفت: از همان روز گذشته تردد در این دو محور به صورت یک طرفه به سمت تهران از سر گرفته شد و تا اطلاع بعدی و برای تخلیه بار ترافیکی این محدودیت تردد یک طرفه برقرار خواهد بود.


رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا درخصوص اینکه در برخی اخبار شنیده شده که تا روز هفدم قرار است تردد در این دو محور یک طرفه باشد گفت: آن چیزی که مشخص است این است که تردد به صورت یک طرفه تا پایان تخلیه بار ترافیکی ادامه خواهد داشت.


راه‌آهن: خط ریلی جنوب به علت آب‌شستگی مسدود شد


روابط عمومی راه‌آهن در اطلاعیه‌ای از مسدودی محور جنوب به علت آب‌شستگی خبر داد.


در این اطلاعیه آمده است، آب‌شستگی زیرسازی خط راه‌آهن در بلاک آهودشت به بام‌دژ بر اثر سیل کم‌سابقه در ساعت ۰۶:۳۰ صبح موجب مسدودی مسیر جنوب شد.


بر این اساس، کادر فنی راه آهن با آمادگی کامل در محل مورد نظر برای به سازی و بازگشایی مسیر حاضر هستند.


در همین رابطه کلیه مسافران عزیزی که سفر آنها به این دلیل لغو شده است می‌توانند با مراجعه به مراکز مجاز فروش بلیت نسبت به استرداد ۱۰۰ درصد بهای بلیت خود اقدام کنند.


همچنین در این اطلاعیه آمده است، پیرو لغو قطارها در این محور، به محض بهبود شرایط جوی و ایمن شدن مسیر؛ قطار فوق‌العاده‌ای به منظور جابجایی و خدمت رسانی به مسافران محترم در این محور در نظر گرفته خواهد شد.


مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حرکت قطارها و آخرین وضعیت مسیرهای ریلی با سامانه صدای مسافر به شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار