بسیاری از مناطق تهران در کنار رودخانه ها و مسیر های آب هستند. مردمی که در حاشیه این مسیل ها هستند باید از این مناطق فاصله بگیرند. نزدیک به دره ها نباشند و در خیابان ها حصور نداشته باشند.
کد خبر: ۷۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 01 April 2019

بارش باران همچنان در ایران و تهران ادامه دارد و چندین شهر ایران درگیر سیل هستند. یک سایت جهانی مدعی شده بارش باران در تهران امشب به 50 میلی لیتر خواهد رسید و اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، سیل تهران را تهدید خواهد کرد. به سراغ دکتر علی سلطانپور، از مسئولان سازمان نقشه‌برداری کشور رفتیم و او درباره این پیش بینی صحبتهایی انجام داد که در ادامه می خوانید:


پیش بینی شده که امشب بارش باران در تهران به پنجاه میلیمتر خواهد رسید؟
البته آن خبر را درباره کارون خوانده بودم. بله سایت weather.com چنین موضوعی را پیش بینی کرده بود. البته که این پیش‌بینی ها همیشه درست از آب درنمی‌آیند. گاهی رخ می دهند و گاهی هم غلط هستند. من آن گزارش را تایید نمی کنم.


*اگر این اتفاق رخ دهد، مردم تهران باید چه مسائل امنیتی‌ را رعایت کنند؟
پنجاه میلیمتر که بعید می دانم باشد. اما اگر این مقدار بارش در تهران داشته باشیم، کل شهر را آب می‌برد. شاید این آمار برای چندین ساعت باشد و شاید هم اشتباه باشد. بعید می دانم این حجم بارش برای تهران باشد. من گزارش ۲۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر را خوانده‌ام ولی نمی توانم این مقدار را تایید کنم. اما در این شرایط تنها کاری که می توان کرد، دوری از مناطقی است که ممکن باعث سیل به آن ها برسد‌. بسیاری از مناطق تهران در کنار رودخانه ها و مسیر های آب هستند. مردمی که در حاشیه این مسیل های هستند باید از این مناطق فاصله بگیرند. نزدیک به دره ها نباشند و در خیابان ها حصور نداشته باشند. تخلیه شهری مثل تهران در چند ساعت غیرممکن است و فقط باید این شرایط را مدیریت کرد. بسیاری از اتوبان های اطراف کن در مسیر رودخانه ها هستند؛ بزرگراه های امام علی و باکری از جمله آن ها هستند. من بعید می دانم باران به این حجم شدید باشد. اگرچه برای وقوع حوادث پیشگیری شده است اما رعایت نکات ایمنی مهم است. باز هم تاکید می کنم این حجم از بارش شاید غیرممکن باشد اما اگر وقوع دهد، باید از همه مسیر های خطرناک فاصله گرفت.

خبر فوری

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار