کد خبر: ۷۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 26 March 2019

 

تابناک گیلان / علل وقوع سیل در شیراز، چهارشنبه در جلسه هیئت دولت بررسی کامل و تصمیمات نهایی برای سیل زدگان گرفته می‌شود

 

>>> آخرین وضعیت استان‌های سیل زده (۳)

>>> آخرین وضع استان‌های سیل زده (۲)

>>>  آخرین وضعیت استان‌های در معرض سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آخرین وضعیت استان‌های سیل زده به شرح زیر است: 

۱۱:۵۰  فرمانداران دلفان و دورود خبر دادند؛ قطع راه ارتباطی ۵۰ روستا و برق و گاز ۲۰ روستا
فرماندار شهرستان دلفان گفت: ساکنان ۲۰ روستا در این شهرستان هم گاز و برق ندارند.
به گفته بهمنی سیل بخش عمده‌ای از دشت‌های شهرستان دلفان را در برگرفته و ۲۰ درصد مزارع کشاورزی و باغات این شهرستان را از بین برده است.
۱۵۰ واحد دامداری سنتی و یک واحد پرورش ماهی هم بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل تخریب شد.
فرماندار شهرستان دلفان گفته: هم اکنون بارش شدید برف در دلفان ادامه دارد و با تلاش نیرو‌های راهداری همه محور‌های اصلی این شهرستان باز است.
۹ روستا در شهرستان دورود هم دچار آب گرفتگی شده و روستای سفید کن نیر به صورت کامل در محاصره سیل قرار دارد.
به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان دورود در بخش سیلاخور حدود ۱۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر آب رفته است.
خانم بهاری گفته:آب رودخانه تیره در داخل شهر دورود بالا آمده و نیرو‌های امدادی در حال آماده باش کامل هستند.
۵ پل ارتباطی در روستا‌های شهرستان دورود تخریب و راه ارتباطی روستا‌های مسیر این پل‌ها با مرکزشهرستان قطع شده است.

۱۱:۴۶  هشدار راهداری تویسرکان
عبور از گردنه باقرآباد، اشتران و تویسرکان به جوکار فقط با زنجیر چرخ ممکن است
مدیرراهداری و حمل و نقل جاده‌های تویسرکان گفت: رانندگان حتی الامکان از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.
آقای نانکلی افزود: به علت بارش برف و عبور از گردنه باقرآباد، اشتران و تویسرکان به جوکار فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی همچنین گفت: مسیر همدان به تویسرکان تا اردیبهشت مسدود است.
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌های تویسرکان با اعلام این خبر گفت: همه ساله به علت حادثه خیز و برفگیر بودن جاده همدان تویسرکان از مسیر گنجنامه، این مسیر تا اردیبهشت ماه مسدود می‌شود.
آقای نانکلی با اشاره به اینکه دیشب تکه سنگی در این مسیر ریزش کرد و وسط جاده افتاد افزود: ماموران راهداری جاده را از این تخته سنگ پاکسازی کردند.

۱۱:۲۸  آماده باش کامل در استان خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: از ۷۲ ساعت گذشته در سطح استان اعلام کردیم.
رزم حسینی افزود: ستاد بحران در شهرستان‌های استان تشکیل شده و هم اکنون در ۱۶ شهرستانی که بارندگی داریم ستاد بحران در حال تشکیل است و آمادگی کامل داریم.

 
 
کد ویدیو

وی ادامه داد: به تمام دستگاه‌های اجرایی به خصوص در سازمان راهداری اعلام کردیم که آمادگی کامل داشته باشد و در دو روستا که راهبندان بود مسیر جایگزین تعیین کردیم.
رزم حسینی گفت: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و در سراسر استان آمادگی کامل وجود دارد.
وی با تشکر از اطلاع رسانی خوب صدا و سیما افزود: در ۴۸ ساعت گذشته پیامک‌هایی به بخش‌های مختلف ارسال شد و در برخی مسیر‌ها که ما پیش بینی می‌کردیم ممکن است سیل جاری شود، آن مناطق را تخلیه کردیم و امیدواریم اتفاق خاصی نیافتد و حادثه‌ای در پیش رو نداشته باشیم.

۱۱:۲۸  عادی شدن شرایط در خرمشهر
سرپرست فرمانداری خرمشهر از عادی شدن شرایط در خرمشهر خبر داد.
کوروش مودت با تاکید بر تقویت سیل بند‌ها و اقدامات پیشگیرانه در این شهرستان گفت: اگر تا بعد از ظهر امروز جهت باد جنوبی شود مشکل مد نیز برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: از مدیریت بحران در استان خوزستان خواسته شده با در نظر گرفتن ظرفیت رودخانه‌های آبادان و خرمشهر آب خروجی سد‌ها را کنترل کنند که تاکنون نیز با مدیریت این موضوع مشکلی ایجاد نشده است.
سرپرست فرمانداری خرمشهر افزود: فعلا خسارتی برآورد نشده، اما پیش بینی می‌کنیم تنها از باب آبگرفتگی در برخی اراضی نیاز به ارزیابی خسارت باشد.
این در حالی است که هیچ یک از مسئولان آبادان و اروندکنار تاکنون پاسخگوی صدا و سیما نبوده اند بویژه فرماندار و معاونان آن.
مشاهدات و شنیده‌ها در اروندکنار حاکی از آن است که اوضاع این شهر مانند روز گذشته است یعنی با بالا آمدن دوباره مد ممکن است برخی خانه‌های مسیر مملو از آب و نهر‌ها سرریز شوند.

۱۱:۲۳  محور مواصلاتی چالدران برفی است
براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان هم اکنون اغلب جاده‌های استان مه آلوده است و در محور چالدران برف می‌بارد.
کارشناسان مرکز مدیریت بحران استان توصیه می‌کنند، مسافران برای سفر در مناطق کوهستانی به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی مجهز باشند و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.
براساس اعلام کارشناسان هواشناسی، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز سه شنبه موجب بارش برف و باران و وزش باد در استان می‌شود.

۱۱:۲۲  بارش برف در شمال و شرق و باران در مرکز؛ جنوب و غرب لرستان
برف در ششمین روز بهار شهرستان‌های دلفان، سلسله، بروجرد، دورود، از نا و الیگودرز را سفید پوش کرد.
بیشترین بارش برف در شهرستان دلفان به ثبت رسیده است.
در حالی که در مناطق شمالی و شرقی لرستان شاهد بارش برف هستیم در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی بارش‌ها به صورت باران گزارش شده است.

۱۱:۱۷  تعداد زیادی از مصدومان سیل شیراز ترخیص شده اند
معاون درمان وزارت بهداشت پس از جلسه ستاد بحران شیراز که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اطلاعات و بهداشت برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خوبی توانست مصدومان این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کند و به جز ۱۹ نفری که جان خود را از دست دادند، تعداد زیادی از ۹۸ مصدوم سیل شیراز، از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
قاسم جان بابایی افزود: در حال حاضر ۳۰ مصدوم حادثه سیل روز گذشته در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند که ۴ مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه و سایر مصدومان در بخش‌های عادی بستری هستند.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هماهنگی بسیار خوبی بین مراکز درمانی این شهر ایجاد کرد و علاوه بر انتقال سریع مصدومان، ظرفیت ۳۰۰ تخت بیمارستانی خالی برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته بودند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه احتمال این وجود دارد که در روز‌های آینده مجددا شاهد بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان فارس و استان‌های مجاور باشیم، از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با این حوادث خبر داد و افزود: بخش‌های بیمارستانی در شیراز که احتمال آبگرفتگی آن‌ها وجود دارد، تخلیه شده و بیمارستان‌های معین نیز مشخص شده و حتی بیمارستان‌های معین در استان‌های مجاور نیز مشخص شده که در شرایط بحرانی بتوانند بیماران و مصدومان احتمالی را به آن بیمارستان‌ها منتقل کنند.
جان بابایی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از وقوع سیل در شیراز به همراه وزیر بهداشت و دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور به شیراز سفر کردیم و پس از جلسه ستاد بحران شیراز که در استانداری فارس تشکیل شد و تا ساعات ابتدایی صبح امروز ادامه داشت، امروز نیز از مصدومان این حادثه عیادت خواهیم کرد.

۱۱:۱۳  آماده باش و هماهنگی سایت‌های نمایشگاهی استان‌ها برای خدمات رسانی به سیل زدگان
پس از وقوع سیل در چند استان کشور و هشدار نسبت به وقوع سیل در سایر استانها، بهمن حسین زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج. ا. ایران، ضمن تسلیت به هموطنان و آسیب دیدگان سیل‌های اخیر با ارسال نامه‌ای به تمام مدیران سایت‌های نمایشگاهی استان‌ها از آن‌ها خواست تا آمادگی‌های لازم برای ارایه خدمات احتمالی به سیل زدگان هر استان را انجام دهند.
متن نامه به شرح ذیل است:
مدیران عامل محترم شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها
سلام علیکم
احتراماً با توجه به حوادث غیر مترقبه اخیر در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، فارس، لرستان، خوزستان و ... که منجر به خسارت‌های جانی و مالی به هم میهنان عزیزمان گردید و هشدار‌های ارگان‌های رسمی کشور در خصوص آمادگی، همکاری و همیاری تمام سازمان‌ها و متولیان امور؛ بدین وسیله صنعت نمایشگاهی کشور که ارتباط بی بدیلی با مردم دارد در این برهه از زمان نیز بتواند از ظرفیت‌های موجود و در اختیار در جهت اسکان و همیاری هموطنان گرامی بهره گیری نماید؛ لذا خواهشمند است در این خصوص دستور اقدام عاجل صادر فرمایید.
لازم به ذکر است شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت معین آمادگی کمک و همراهی آن عزیزان را خواهد داشت.
بهمن حسین زاده

۱۱:۰۴  همه بنادر مسافری هرمزگان باز است
همه بنادر مسافری هرمزگان در ششمین روز از تعطیلات باز و جابجایی مسافران و خودرو‌ها به خوبی در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت؛ فعالیت بنادر مسافری بندر چارک و آفتاب که دیروز به علت مواج بودن دریا متوقف بود امروز از سر گرفته شد و اکنون همه بنادر مسافری استان باز است و جابجایی مسافران انجام می‌شود.
الله مراد عفیفی پور افزود: فقط رفت و آمد دریایی بین جزیره قشم و جزیره هرمز اکنون به دلیل بالا بودن سرعت وزش باد و مواج بودن دریا در این منطقه متوقف است.
بنا بر اعلام هواشناسی امروز از سرعت وزش باد در محدوده دریایی هرمزگان کاسته می‌شود و فردا شرایط دریایی استان کاملا عادی خواهد بود.
۱۱:۰۰  رهاسازی بخشی از آب سد استقلال میناب
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: بخشی از آب سد استقلال میناب امروز برای تخلیه گل و لای رسوب کرده در سد، رهاسازی می‌شود.
رضا مدرس افزود: ساعت یازده و نیم امروز دریچه تحتانی این سد به مدت سه ساعت باز می‌شود.
مدرس از مردم خواست در طول مسیر رودخانه میناب از حریم رودخانه فاصله بگیرند.
وی گفت: این رهاسازی آب فقط برای تخلیه رسوبات جمع شده در سد و استفاده بهتر از ظرفیت سد برای ذخیره سازی آب بیشتر است.
معاون استاندار هرمزگان افزود: تمام این فرایند رها سازی آب کنترل شده است و موجب بروز مشکلی نخواهد شد.

۱۱:۰۳  آخرین آمار جانباختگان و مصدومان سیل شیراز
رئیس سازمان اورژانس کشور تعداد فوتی‌های حادثه سیلاب در دروازه قرآن شیراز به ۱۹ نفر رسید.
پیرحسین کولیوند گفت: سیل در برخی استان‌ها مثل شیراز موجب مصدومیت و زخمی شدن شماری از هموطنان و مسافرین نوروزی شده است.
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار فوتی‌های حادثه سیل در شیراز افزود: تعداد فوتی‌های این حادثه تلخ ۱۹ نفر و تعداد مصدومان حادثه ۹۸ نفر است.
وی گفت: با توجه به وجود پایگاه‌های نوروزی در محل حادثه بلافاصله کار امدادرسانی آغاز و به سرعت نیرو‌های کمکی به آن‌ها پیوستند تا کار امداد رسانی به سرعت انجام شود.
رئیس اورژانس کشور افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم بر سطح کشور به مردم کشور توصیه می‌کنیم از حواشی رودخانه‌ها تا حد امکان فاصله بگیرند.

۱۱:۰۱  گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سیل شیراز

قرار است علل وقوع سیل در شهر شیراز، چهارشنبه در جلسه هیئت دولت بررسی کامل و تصمیمات نهایی برای سیل زدگان گرفته شود. 

 
 
کد ویدیو

۱۰:۵۴  هشدار دوباره هواشناسی درباره سیل وطغیان رودخانه‌ها در کرمان
بارش‌های رگباری سیل آسا و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طغیان رودخانه‌های فصلی با توجه به جاری شدن آب از بالادست و رگباری بودن بارش‌ها دور از انتظار نیست و شهروندان و مسافران نوروزی بایداز اسکان در کنار و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
مریم سلاجقه با اشاره به آغاز بارش‌های پراکنده از دیشب در استان کرمان افزود: شهرستان‌های زرند، کوهبنان، سیرجان و شهربابک شاهد بارش باران بودند.
بگفته وی افزایش ابر، رگبار و باد نسبتا شدید فردا چهارشنبه برای مناطق شرق، شمال و شمال غرب استان وهمچنین برای فردا احتمال رگبار در مناطق غرب و جنوب غرب به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی استان کرمان با اشاره به تداوم بارندگی‌ها تا فردا چهارشنبه در استان کرمان یادآور شد: به علت ورزش باد نسبتاً شدید در شرق و جنوب شرق استان به ویژه مناطق ریگان و فهرج احتمال وقوع توفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

۱۰:۵۱  آمادگی کامل ناجا برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده
فرمانده ناجا بر لزوم افزایش اطلاع رسانی به مردم در مناطق سیل زده برای کاهش آسیب‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: ناجا با تمام امکانات برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده آماده است.

 
 
کد ویدیو

سردار حسین اشتری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرماندهان انتظامی ۱۴ استان گردش پذیر کشور که با حضور سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا، سردار «محسن فتحی زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و سردار «حسین ساجدی نیا» معاون عملیات ناجا برگزار شد، ضمن تشکر از حضور پررنگ و زحمات همکاران خود گفت: با توجه به افزایش تردد در جاده‌ها و شرایط جوی، باید با هوشیاری و مراقبت بیشتر، از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کرد.
فرمانده ناجا با اشاره به این که اکنون موج اول سفر‌های نوروزی به پایان رسیده و مسافران در حال بازگشت به شهر‌های خود هستند، گفت: موج دوم سفر‌های نوروزی شروع شده و با توجه به شرایط جوی، بارندگی و لغزندگی جاده‌ها باید شهروندان ضمن رعایت قوانین، احتیاط بیشتری داشته باشند و از همکاران نیز انتظار می‌رود که با تمام توان و ظرفیت حضور داشته و دلسوزانه به مردم خدمت رسانی کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به این که اولویت نخست ما کاهش تصادفات است باید همکاران و مردم به این موضوع بیش از گذشته دقت کنند تا ان شاءالله دچار خسارت‌های جانی و مالی نشوند.
وی از ادامه امدادرسانی نیرو‌های مسلح در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: نیروی انتظامی از دقایق نخست وقوع حادثه با حضور مستمر در صحنه، در تامین و حفظ نظم و امنیت کوشا بوده و با تمام توان و روحیه جهادی در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم سیل زده است.
فرمانده ناجا بر افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع در مناطق سیل زده یا در معرض سیل در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی تاکید کرد و افزود: فرماندهان انتظامی استان‌ها با استفاده از بستر مناسب رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما باید به صورت مستمر در این خصوص اقدام کنند.
سردار اشتری اضافه کرد: مردم به ویژه در مناطق سیل زده با مشاهده پلیس قطعا آرامش و احساس امنیت خواهند داشت که لازم است همکاران ما با لباس و علائم پلیسی در صحنه حضور داشته باشند تا مردم به راحتی آنان را شناسایی و در صورت بروز مشکل به آن‌ها مراجعه کنند.
وی به فرماندهان انتظامی استان‌های مازندران و گلستان توصیه کرد: با بهره گیری از تمام امکانات ناجا حتی توزیع مواد غذایی و دارویی میان مردم آسیب دیده، همه همت خود را برای بازگشت منطقه به وضعیت عادی به کار گیرند.
سردار اشتری با اشاره به این که در ایام نوروز بسیاری از هموطنان در مسافرت به سر می‌برند، گفت: پلیس باید در این ایام با تقویت و افزایش گشت‌های انتظامی و استفاده از ظرفیت نگهبانان محله بیش از گذشته مراقب منازل مسکونی خالی از سکنه باشد تا وقوع سرقت کاهش یابد.
در این جلسه، فرماندهان انتظامی استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گیلان، هرمزگان، خراسان شمالی و کردستان گزارشی از عملکرد خود و همکاران طی روز‌های اخیر ارائه دادند و فرمانده ناجا نیز رهنمود‌ها و دستور‌های لازم را برای بهبود عملکرد و انجام ماموریت‌های محوله در جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی صادر و از حضور حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در مناطق سیل زده گلستان که باعث افزایش روحیه در بین کارکنان می‌شود، تقدیر و تشکر کرد.

۱۰:۵۰  عبور از جاده ملایر اراک و ملایر بروجرد فقط با زنجیر چرخ
برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، رانندگان با سرعت کم از جاده‌های استان همدان عبور کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در همه جاده‌های استان شاهد بارش برف و باران هستیم.
سرهنگ عزیزی افزود: در حال حاضر در مسیر ملایر به اراک و ملایر به بروجرد به علت وجود برف تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: در گردنه‌های اسدآباد، آوج، همه کسی، سوباشی، زاغه نیز شاهد بارش برف هستیم که رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان ادامه داد: در ۳۶ ساعت گذشته ۹۰ فقره تصادف ثبت شده که در این حوادث ۳۱ نفر مجروح شده اند.
جاده‌های استان همدان استان‌های مرکز را به غرب و جنوب غرب کشور متصل می‌کنند.

۱۰:۴۸  امداد رسانی به ۶۱۰ نفر گرفتار در کولاک جاده‌های زنجان
هلال احمر زنجان به ۶۱۰ نفر در برف و کولاک جاده‌های استان زنجان امدادرسانی کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این جمعیت در ۲۴ گذشته در قالب ۲۲ تیم عملیاتی به ۶۱۰ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک در جاده‌های این استان امداد رسانی کرد.
شهرام میرزایی افزود: بیشترین امداد رسانی انجام گرفته در محور‌های زجان – طارم، محور زنجان – ایجرود وحلب، آزاد راه زنجان - قزوین بوده است.
وی گفت: بر این اساس در مدت یاد شده ۴۴۰ نفر مسافرین در راه مانده در پایگاه امداد ونجات جاده‌ای سرخه دیزج طارم و مابقی نیز در مساجد حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و مسجد طالقانی اسکان یافتند.

۱۰:۴۷  تامین و توزیع سوخت ساکنان مناطق سیل زده
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: سوخت مورد نیاز ساکنان مناطق سیل زده استان تامین و توزیع شد.
جعفر سالاری نسب افزود: کارکنان انبار نفت شهرکرد و ناوگان نفت بری با فعالیتی بی وقفه فرآورده‌های نفتی را در سطح استان توزیع می‌کنند.
وی گفت: انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان قبل از بارش‌های سنگین در انبار نفت شهرکرد ذخیره شده و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه بحران اندیشیده شده است.

۱۰:۴۵  ادامه بارش‌ها در خراسان رضوی تا فردا
بارش‌ها در خراسان رضوی تا فردا ادامه می‌یابد.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی که از عصر دیروز درخراسان رضوی فعال و موجب بارندگی‌هایی از نواحی غربی استان شده تا پایان وقت چهارشنبه هفتم فروردین فعال است و همچنان بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.
در مدت فعالیت این سامانه بارش‌های رگباری توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ و کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی شده است و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان وجود دارد.
بیشترین حجم بارش برای شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، سرولایت، کوهسرخ و مشهد پیش بینی شده است.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی تاکید کرده است: مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیلابی و همچنین صعود و سفر به مناطق کوهستانی به طور جد خودداری کنند.

۱۰:۴۵  عبور از جاده ملایر اراک و ملایر بروجرد فقط با زنجیر چرخ
برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، رانندگان با سرعت کم از جاده‌های استان همدان عبور کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در همه جاده‌های استان شاهد بارش برف و باران هستیم.
سرهنگ عزیزی افزود: در حال حاضر در مسیر ملایر به اراک و ملایر به بروجرد به علت وجود برف تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی گفت: در گردنه‌های اسدآباد، آوج، همه کسی، سوباشی، زاغه نیز شاهد بارش برف هستیم که رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان افزود: در ۳۶ ساعت گذشته ۹۰ فقره تصادف ثبت شده که در این حوادث ۳۱ نفر مجروح شده اند.
جاده‌های استانهمدان استان‌های مرکز را به غرب و جنوب غرب کشور متصل می‌کنند.

۱۰:۴۳  بارش برف و باران تا اواخر امشب
کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی تا اواخر امشب در استان همدان فعال است.
آقای باقری افزود: فعالیت این سامانه در مناطق کوهستانی منجر به بارش برف و در بقیه نقاط موجب بارش باران می‌شود.
وی با بیان اینکه با عبور این سامانه بارش باران به صورت خفیف و مقطعی و گاهی رگبار بویژه در بعدازظهر‌ها خواهد بود افزود: از یکشنبه هفته آینده سامانه قوی بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.
آقای باقری بیشترین میزان بارش در ۴۸ ساعت گذشته را متعلق به نهاوند و ملایر با ۷۰ میلیمتر و کمترین را مربوط به کبودراهنگ با ۳۱ میلیمتر بیان کرد.
کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت دمایی هم گفت:: از فردا شاهد کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.
در ۲۴ ساعت گذشته سردترین نقطه نهاوند با منفی ۱ درجه و اسدآباد گرمترنی نقطه با ۱۱ درجه بالای صفر بود.
دمای هوای همدان هم هم اکنون ۳ درجه بالای صفر است و در کمینه و بیشینه ۲۴ ساعت گذشته مثبت ۱ و مثبت ۸ درجه سانتیگراد بود.

۱۰:۴۲  آمادگی یکان‌های پروازی برای امدادرسانی در شیراز
امداد رسانی به سیل زدگان شیراز و مسافران گرفتار در سیل در پایگاه شهید دوران انجام شد.
در پی بارش شدیدی باران و جاری شدن سیل در شهر شیراز، امدادرسانی به سیل زدگان از شب گذشته در پایگاه هوایی شهید دوران ارتش شیراز آغاز شده و ۱۵۰ خانوار در این یکان اسکان داده شدند.
علاوه بر این، چندین تخته پتو در میان مسافران نوروزی و مردم گرفتار در سیل توزیع و همچنین از صبح امروز باصبحانه گرم از مردم مستقر در مساجد و حسینیه‌های این پایگاه هوایی پذیرایی صورت گرفت و به سرعت تمهیدات لازم برای ادامه استقرار مردم اندیشیده شده است.
مهمانسراها، مساجد و سالن‌های ورزشی این پایگاه برای اسکان اضطراری مردم تجهیز و آماده شده است.
همچنین بیمارستان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز نیز از روز گذشته با کلیه امکانات پزشکی در حال آماده باش و خدمت رسانی است.
پایگاه هوایی شهید دوران با کلیه کارکنان پایور و وظیفه جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان توجیه شده و در آمادگی کامل بسر می‌برند. همچنین تمامی امکانات سخت‌افزاری و یکان‌های پروازی این نیرو نیز در صورت لزوم، آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان خواهد بود.
نیروی هوایی ارتش با توجه به دستور اخیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت بیشتر نیرو‌های مسلح در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، آمادگی خود را برای همکاری با سایر سازمان‌ها و نهاد‌های امدادی دخیل در امر کمک به حادثه‌دیدگان اعلام می‌دارد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

۱۰:۴۲  مسدود شدن دو محور فرعی در خراسان رضوی بر اثر سیلاب
سیلاب دو محور فرعی را در خراسان رضوی مسدود کرد.
مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی اعلام کرد: به علت جاری شدن سیلاب دومسیر فرعی جاده‌ای این استان از صبح امروز ششم فروردین مسدود شده است.
بر این اساس دو محور انداده -جغتای، و رباط سنگ -کدکن بر اثر سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است.
هم اکنون همه محور‌های خراسان رضوی را بارش شدید باران فرا گرفته و سطح جاده‌ها لغزنده است از این رو رانندگان بیش از پیش قوانین رانندگی را رعایت کنند و با رعایت سرعت مطمئنه برانند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران تا فردا هفتم فروردین این استان را فرا می‌گیرد.
با توجه به رگباری بودن بارش‌ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد.
بیشترین بارش برای شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است.

۱۰:۴۱  باران در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی
باران بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی را فرا گرفته است.
مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی اعلام کرد: از حوزه شهرستان‌ها و مناطق قوچان، بجستان، کاشمر، نیشابور، بردسکن، سبزوار، تربت حیدریه، رشتخوار، احمد آباد، جغتای، مشهد، چناران، طرقبه، شاندیز، سرخس، زاوه، درگز باران گزارش شده است.
مه نیز گردنه الم لی در شهرستان قوچان را فرا گرفته است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش باران از دیروز از نواحی غربی استان آغاز شده است و تا پایان وقت چهارشنبه هفتم فروردین ادامه می‌یابد.

۱۰:۴۰  تاکید مجدد پلیس بر لغو سفر‌های غیرضروری
رئیس پلیس راهور ناجا به مردم توصیه اکید کرد که در دو روز آینده از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در بیشتر استان‌ها به ویژه در استان‌های غربی کشور شاهد بارش برف هستیم، گفت: بارش برف و مه گرفتگی باعث کاهش میدان دید رانندگان می‌شود.
وی افزود: اطلاع‌رسانی‌های مستمر از طریق پلیس راهور در حال انجام است و تاکید بر این است که سفر صورت نگیرد. تاکید ما بر این است که طی دو روز آینده شرایط سفر مهیا نیست و اگر شهروندان به قصد تفریح قصد سفر دارند، دست نگه دارند تا وضعیت جوی تا حدی به پایداری برسد. اگر اضطراری وجود ندارد هموطنان تحمل کنند تا در روز‌های آینده لغزندگی جاده‌ها به حداقل ممکن برسد تا آسیبی متوجه آن‌ها نباشد.
رئیس پلیس ناجا گفت: بیشترین حوادث جاده‌ای طی ۴۸ ساعت گذشته، برای استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و قزوین بوده است، تاکید شده که در این استان‌ها برخورد‌ها و مراقبت‌ها تشدید شود.

۱۰:۳۹ ورود توده گرد و خاک به خوزستان
توده گرد و خاک که از کشور کویت و شمال کشور عربستان شکل گرفته، وارد مناطق غربی استان خوزستان شده است.
بر اساس اطلاعیه شماره ۱۸ مورخ ۹۸/۰۱/۰۶ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان، خوزستانی‌ها منتظر گرد و خاک باشند.
بر اساس این اطلاعیه گرد و غبار منجر به کاهش دید افقی برای ساعاتی از امروز در مناطق جنوب غربی، مرکزی، غربی و شمال غربی استان می‌شود.
بر اساس گزارش‌های دریافتی در حال حاضر گرد و غبار شهرستان‌های هویزه و شوش را درنوردیده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی، وزش باد شدید و گرد و غبار پدیده‌های غالب استان است که در این رابطه اخطاریه‌ای صادر شده است.
محمد سبزه زاری افزود: تقویت سامانه بارشی، طی امروز تا عصر فردا باعث افزایش ابر، بارندگی قابل ملاحظه، رعد و برق، وزش باد شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه طی امروز و احتمال تگرگ در استان می‌شود.
این وضعیت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

۱۰:۳۷  ارسال محموله کمک‌های مردمی برای سیل زدگان
محموله کمک‌های مردمی از استان البرز برای سیل زدگان ارسال شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: این محموله از سوی مرکز نیکوکاری سپاه شامل یک هزار و ۲۰۰ تخته پتو و سه دستگاه وانت نیسان حاوی کنسرو و مواد غذایی بود که به استان گلستان ارسال شد.
محمد محمدی فرد افزود: محموله‌های بعدی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز درحال آماده سازی و ارسال هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری استان البرز نیز آماده دریافت کمک‌ها شامل پتو، کنسرو، لباس گرم و آب آشامیدنی شده اند.

۱۰:۳۶  هشدار هواشناسی فارس درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر
هواشناسی استان فارس درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
مدیر کل هواشناسی فارس گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه در استان، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.
دهملایی افزود: فعالیت این سامانه امروز موجب وقوع سیل و بارش تگرگ در سطح استان است.
وی اظهارداشت: از غروب امروز شرایط ناپایدار جوی تضعیف و از حجم بارش‌ها کاسته می‌شود.
مدیر کل هواشناسی فارس گفت: برای فردا چهارشنبه در شمال و مرکز استان وضعیت جوی مه آلود و در جنوب و جنوب شرق نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

۱۰:۳۱  توافق با رئیس کل بیمه مرکزی برای تسهیل در پرداخت بیمه
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک صنعتی شهر آق قلا با بیان اینکه هم اکنون نمی‌توان میزان خسارت‌های وارده را برآورد کرد، گفت: برای تسهیل در پرداخت بیمه با رئیس کل بیمه مرکزی توافقاتی انجام داده ایم.
فرشاد مقیمی افزود: در استان گلستان تنها شهرستانی که از نظر صنعتی آسیب دیده شهرک صنعتی آق قلا است، این شهرک بهترین شهرک صنعتی استان گلستان است که ۲۱۵ واحد دارد.
وی با تاکید بر اینکه تا آب به طور کامل از شهر خارج نشود، نمی‌تواند خسارت وارده را به طور دقیق برآورد کرد، گفت: ورودی آب شهرک زیاد و خروجی کم است و اقدامات لازم جهت باز کردن زه کش‌ها در خروجی شهرک را انجام شده است و به ناچار جاده اصلی گرگان به آق قلا را شکاف دادیم تا خروجی آب بالا برود، اما همچنان اقدامات دیگری در خصوص خروج آب در حال انجام است و حدود ۴۰ سانتی متر از سطح آب کاهش پیدا کرده است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این واحد‌ها دچار دو نوع خسارت هستند و بسیاری از واحد‌ها بر اثر طوفان پیش از سیل هم آسیب دیده اند و وقوع سیل از پیش اطلاع رسانی شده بود، افزود: چون روز اول نوروز بود بسیاری از واحد‌ها تعطیل بودند، به همین دلیل میزان خسارات افزایش پیدا کرد و افرادی که در منطقه بودند اقدامات پیشگیرانه اولیه را انجام داده بودند، برخی از واحد‌ها مواد اولیه را از شهرک خارج یا به ارتفاع منتقل کرده بودند.
وی گفت: واحد‌ها از نظر مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات مستقر، محصولات نهایی، تصفیه خانه، پمپ و ... آسیب دیده اند و همچنین برخی از صنوف سطح شهر هم خسارت‌های بسیاری دیده اند.
مقیمی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در تسهیل امور شهرک افزود: در گام اول نگهبانان و سکنه‌ای که امکان خروج از شهرک را نداشتند، خارج کردیم و راه‌های خروجی آب را باز کردیم.
وی گفت: برای تسهیل در پرداخت بیمه با رئیس کل بیمه مرکزی توافقاتی انجام دادیم. برای برآورد میزان خسارت‌ها تیمی را مستقر کردیم تا در اولین فرصت برآورد‌ها انجام شود، از استان‌های مختلف با مرکزیت اتاق بازرگانی درخواست کمک کردیم؛ براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اصناف سراسر کشور دعوت کردیم در تامین مایحتاج اولیه مردم کمک کنند و هم اکنون کامیون‌ها و ماشین آلات مختلف راهی استان گلستان هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بحث استمهال هم با امور اقتصاد و دارایی هماهنگی‌هایی انجام دادیم که براساس آن مجموعه پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت تا روز سه شنبه به وزیر محترم کشور تقدیم می‌شود که در جلسه هیات دولت مطرح شود و این توافقات در خصوص کمک‌های بلاعوض، تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده است.

۱۰:۲۷  شناسایی و صدور جواز دفن جانباختگان سیل در پزشکی قانونی فارس
اسامی جان باختگان حادثه سیلاب شیراز که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده اند، اعلام شد.
روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد: پس از وقوع سیل ویرانگر صبح روز دوشنبه پنجم فروردین در شیراز متاسفانه ۱۸ تن از هموطنان جان خود را از دست دادند که اجساد آن‌ها برای طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی استان فارس منتقل شد.
اجساد جان باختگان به تالار تشریح پزشکی قانونی استان فارس منتقل و پس از گذراندن مراحل قانونی از قبیل معاینه، احراز هویت، علت فوت و صدور جواز دفن به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.
اسامی جان باختگان حادثه که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده اند به شرح ذیل است:
۱-مهدی برامکی فرزند حمزه ساکن شیراز
۲-لیلا رنجبر فرزند مظفر ساکن شیراز
۳-رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی ساکن شیراز
۴-نیلوفر گودرزی فرزند هیبت الله ساکن مرودشت
۵-ارسلان اکبرزاده فرزند مجید ساکن مرودشت
۶-محمود حقیقت فرزند ساکن کرج
۷-یاسین حقیقت فرزند محمود ساکن کرج
۸-ساناز کیانی فرزند عطالله ساکن آمل
۹-محسن استوار فرزند حبیب الله ساکن شیراز
۱۰-محمودرضا ناصری ساکن شیراز
۱۱-سپهر زاهدی فرزند آرش ساکن شیراز
۱۲- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد ساکن شیراز
۱۳-راحله تیموری فرزند عبدالستار ساکن اصفهان
۱۴-لعیا نریمانی فرزند محمد
۱۵-محمدامین بردبار فرزند میزاعلی اکبر ساکن شیراز
۱۰:۲۵  مسدود شدن چاده کازرون -فراشبند
طغیان رودخانه، جاده کازرون - فراشبند را مسدود کرد.
سرهنگ پهلوان فرمانده پلیس راه کازرون به شیراز گفت: جاده کازرون - فراشبند به دلیل طغیان رودخانه اعظم جره و بالاده تا اطلاع بعدی مسدود است.
سرهنگ پهلوان افزود: تا اطلاع ثانوی، عبور و مرور از کازرون به سمت فراشبند و فیروزآباد امکان پذیر نیست.
بارش‌های مستمر طی روز‌های گذشته سبب جاری شدن آب در رودخانه‌های فصلی و طغیان آن‌ها شده است.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

۱۰:۲۳  بخشدار معمولان خواستار شد؛ کمک رسانی برای انتقال ۳ مریض بدحال به مراک درمانی
موسوی با بحرانی توصیف کردند وضعیت بخش معمولان گفت: آب آشامیدنی شهر ۸ هزار نفر معمولان از دیروز قطع است و ذخیره آب شرب هم در حال اتمام است.
بخشدار معمولان اضافه کرد: ساکنان ۵۲ روستای این بخش که از دیروز راه ارتباطیشان با مرکز بخش قطع شده نیازمند بسته‌های غذایی و آب آشامیدنی هستند.
به گفته این مقام مسئول با تخریب مجتمع آبرسانی کوثر بر اثر بارش باران آب آشامیدنی ۳۵ روستا برای روز دوم قطع است.
موسوی همچنین افزود: با توجه به اتمام سوخت جایگاه شهر معمولان برای تامین سوخت مورد نیاز مردم امروز با مشکل مواجه هستیم

۱۰:۲۲  جان باختن یک نفر در رودخانه فصلی بوستان باشت
نوجوان باشتی در رودخانه فصلی شوش بخش بوستان شهرستان باشت غرق شد.
محمد زرین کلاه نوجوان ۱۵ ساله باشتی حین عبور از حاشیه رودخانه فصلی شوش در بخش بوستان شهرستان باشت در آب‌های خروشان این رودخانه گرفتار شده و جان خود را از دست داد.
بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب که از دیروز در مناطق مختلف استان آغاز شده همچنان ادامه دارد.
در اطلاعیه‌های دستگاه‌های مختلف از مردم و گردشگران خواسته شده از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیلاب خیز خود داری کنند.

۱۰:۲۱  تلاش برای مهار رودخانه‌ها و رفع آثار مد تا صبح
مشکلات ناشی از بارندگی و مد رودخانه با تلاش مسئولان رفع شد.
با تلاش شبانه مسئولان در آبادان و خرمشهر بسیاری از خسارات مربوط به مد رودخانه برطرف شد.
در بازدید و بررسی میدانی واحد خبر صدا و سیمای آبادان نیمه‌های شباز جزر رود کارون و پس رفت آب، بعد از سرریز شدن در قسمتی بر روی ساحل خرمشهر تلاش همه دست اندر کاران مربوطه برای اصلاح خسارات مشهود بود.
عملیات ترمیم سیل بند‌ها شب گذشته تا صبح ادامه داشت. بطوریکه بامدادامروز، عملیات اجرایی ترمیم بخشی از پیاده رو تخریب شده بلوار ساحلی، توسط سازمان عمران شهری شهرداری خرمشهر به اتمام رسید و سیل بند‌ها ترمیم شد.
گزارش‌های میدانی همچنین از شکست سدبنداروندصغیر وسرازیرشدن به مناطق جرف وطویشه حکایت میکند.
در این راستا ضمن هشدار به اهالی مناطق نسبت به نزدیک نشدن به آب، با حضور نماینده معاون استاندار و فرماندارویژه واعضای ستادبحران (شهرداری آبفا، نیروی انتظامی، پلیس راهور، ناحیه مقاومت بسیج، هلال احمرو...) این سیل بند ترمیم شد.
در حضور نیمه‌شب مسئولان در محل آب گرفتگی، شهردار هم از غافله عقب نبود و در بازدید میدانی از به منطقه شطیط و اروند صغیر روند تلاش نیروهایش برای جلوگیری از خسارات احتمالی، را از نزدیک بررسی کرد.

۱۰:۲۰  طغیان رودخانه شور دهاقان
گردشگران و مجاوران رودخانه زاینده رود از اطراق و تردد در حاشیه این رودخانه خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی شدت بارندگی‌های دیشب رودخانه شور سرچشمه آن در شهرستان دهاقان است طغیان کرده و عوامل منابع طبیعی درحال انتقال آب از این رودخانه به زاینده رود هستند.
منصور شیشه فروش افزود: حجم قابل قبولی آب از رودخانه شور دهاقان با طی کردن مسیر مبارکه و فلاورجان به رودخانه زاینده رود در اصفهان جاری می‌شود.
وی گفت: همچنین دیشب ۱۵ خانواده از مجاوران این رودخانه از این محدوده خارج شدند.

۱۰:۱۵  تشکیل ستاد مدیریت بحران استان فارس با حضور نمایندگان رئیس جمهور
ستاد مدیریت بحران استان فارس در محل استانداری فارس با حضور وزاری بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان برنامه تشکیل شد.
ستاد مدیریت بحران استان فارس از در محل استانداری فارس باحضور وزاری بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داد.
دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص حادثه امروز گفت: سیلاب شیراز جای تحلیل و تحقیق دارد و باید دلیل اصلی این اتفاق مشخص شود.
نوبخت در ادامه افزود: تکرار نشدن این اتفاق‌ها برای دولت بسیار مهم است و در صورت احتمال وقوع سیل باید از خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری شود.
نوبخت گفت: عده‌ای از هموطنان جان خود را از دست دادند و دولت هم دردی خود را با این عزیزان اعلام می‌کند و کسانی هم که در بیمارستان‌ها بستری هستند باید با تمام امکانات مداوا شوند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در این جلسه حضور دارد گفت: این حادثه همه ما را اندوهگین کرد و ما را برای دلجویی از بازماندگان حادثه و رسیدگی به وضعیت مصدومان به شیراز آمدیم.
دکتر نمکی افزود: همه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده باش کامل هستند.
وی آخرین آمار جان باختگان حادثه امروز شیراز را ۱۹ نفر اعلام کرد.

۱۰:۱۱  طغیان رودخانه فصلی جبل کوهپایه
رودخانه فصلی «جبل» شهر کوهپایه واقع در شرق اصفهان طغیان کرد.
آب رودخانه فصلی روستای جبل شهر کوهپایه سرریز کرده است.
در حالی که از ظهر دیروز بر شدت بارش‌ها افزوده شده است، حجم قابل توجهی از سد این منطقه پُر شده و سد خاکی این روستا سرریز کرده است.
شهر کوهپایه در ۶۵ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

۱۰:۱۰  ادامه بارش‌های بهاری در استان اصفهان
بارش‌های بهاری برف و باران همچنان در استان اصفهان ادامه دارد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از دیشب تاکنون در شهرستان‌های فریدونشهر ۱۸ و بوئین میاندشت ۱۷ سانتی متر برف بر زمین نشسته است.
زهرا سیدان افزود: همچنین در شهر‌های سمیرم ۹۶ وهفت دهم، بویین میاندشت ۸۱ میلی متر، دهاقان ۷۷ وشش دهم، داران ۶۰ و هشت دهم، فریدونشهر ۶۰ و شش دهم.
میمه ۴۴ و نطنز ۴۶ وسه دهم، شهرضا ۴۱، چادگان ۵۳ و هشت دهم، گلپایگان ۵۸، اصفهان ۳۸، مبارکه ونجف آباد هم ۳۱، کاشان ۲۲ و اردستان ۱۸ میلی متر بارش باران گزارش شده است.
وی گفت: سامانه بارشی همچنان امروز در مناطق غربی مرکزی و جنوبی این استان و پایان شب در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی فعال است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: شرایط روان آب وآبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف این استان وجود دارد و سامانه بارشی تا اوایل صبح فردا از شرق این استان خارج می‌شود.
زهرا سیدان گفت: هوا هم امشب چهار تا شش درجه سردتر می‌شود.

۱۰:۰۹  بارش باران و برف و مه آلودگی لغزندگی و مه آلودگی محور‌های مواصلاتی اصفهان
برخی از محور‌های مواصلاتی استان اصفهان به علت بارش باران و برف لغزنده و مه آلود است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: هم اکنون محور‌های اصفهان- شهرضا، مبارکه –بروجن، بادرود- کاشان و زرین شهر - شهرکرد به علت بارش باران لغزنده است.
مرضیه فراست افزود: همچنین محور داران – بویین میاندشت – الیگودرز، دامنه – خوانسار، همه محور‌های گلپایگان، فریدن، فریدونشهر، سمیرم- یاسوج، سمیرم –شهرضا به دلیل بارش برف لغزنده اعلام شده است.
وی گفت: محور‌های دامنه – خوانسار، لنجان –شهرکرد، سمیرم – یاسوج به دلیل مه گرفتگی غلیظ همراه با کاهش دید افقی همراه است.
وی به شهروندان توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و سفر‌ها را به روز‌های آینده موکول و در رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کنند و قبل از سفر با ارتباط با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

۱۰:۰۷  بیانیه اتاق اصناف ایران در جهت کمک به سیلزدگان
اتاق اصناف ایران خطاب به اتاق‌ها و اتحادیه‌های سراسر کشور بیانیه شماره دو خود را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: از آنجایی که جامعه بزرگ اصناف ایران، همواره در بحران‌ها پیشتاز خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران بوده، لذا بنا به ضرورت حمایت ویژه از هموطنان آسیب‌دیده، اتاق اصناف ایران به نیابت از جامعه اصناف کشور، با تشکیل ستاد مرکزی کمک به آسیب‌دیدگان سیل، از روز‌های ابتدایی با هماهنگی منطقه‌ای، ملی و همچنین صدور بیانیه همدردی، در کاهش آلام عزیزان تلاش کرده است.
در همین راستا اتاق اصناف ایران امروز از همه روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌های سراسر کشور خواسته است تا با قید فوریت ضمن تشکیل ستاد کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در استان‌های متبوع و اطلاع‌رسانی به همه اتاق‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش، در راستای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی متناسب با درخواست‌های رسمی استان‌های متأثر از حادثه، هماهنگی‌ها به گونه‌ای انجام شود که کلیه کمک‌های آحاد جامعه اصناف هرچه سریع‌تر به مراکز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در استان‌ها و شهرستان‌ها تحویل داده شود.

۱۰:۰۶  بارش کم سابقه باران در قلعه رئیسی کهگیلویه
میزان بارش باران در قلعه رئیسی کهگیلویه به رقم کم سابقه ۳۱۰ میلیمتر رسید.
بنا بر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۷:۳۰ سه شنبه ۶ فروردین درجاورده ۱۹۴ میلیمتر، یاسوج ۱۳۴، سی سخت ۱۳۰.۷، گنجه‌ای ۱۲۷، لنده ۱۱۹، قلعه دختر ۱۰۴، مارگون ۹۵، امامزاده جعفر ۹۰.۹، باشت ۸۹، لیکک ۸۰.۵، تنگ رواق ۷۸.۳، دوگنبدان ۶۱.۴، دهدشت ۵۹.۵، چرام ۵۱ و در پاتاوه دنا هم ۵۱ میلیمتر باران بارید.
بارندگی همچنان در مناطق مختلف استان ادامه دارد

۱۰:۰۳  جاده کندوان بسته است
رئیس پلیس راه مازندران از بازگشایی محور هراز و ادامه بسته بودن جاده چالوس تا فراهم شدن ایمنی خبر داد.
رئیس پلیس راه مازندران گفت: جاده کندوان به علت بارش شدید برف و لغزنده بودن تا اطلاع ثانوی بسته است.
سرهنگ قدمی با بیان اینکه جاده‌های هراز، سوادکوه و کیاسر نیز اکنون باز است افزود: رفت و آمد در همه جاده‌های مازندران عادی و روان گزارش شده است.
وی گفت: بیشتر نقاط جاده‌ای مازندران بارانی است و محدودیت ترافیکی امروز در جاده‌های منهتی به مازندران اعمال نمی‌شود.
رئیس پلیس راه مازندران افزود: منطقه خطیرکوه شهرستان سوادکوه نیز به دلیل ریزش کوه بسته شد و نیرو‌ها برای بازگشایی به این منطقه اعزام شدند.
سرهنگ قدمی به رانندگان توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی مازندران خودداری کنند.
وی رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی، به همراه داشتن تجهیزات هنگام سرما، رعایت سرعت مطمئنه و روشن کردن چراغ خودرو هنگام بارش برف و باران را ضروری دانست.

۱۰:۰۲  شرایط گمیشان کاملا عادی است
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، با صدور اطلاعیه ای، اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها، مبنی بر ورود سیلاب به گمیشان را خلاف واقع برشمرد.
در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، آمده است: بر اساس گزارش سرپرست استانداری گلستان که در شهر گمیشان مستقر است، شرایط گمیشان عادی و تحت کنترل است و با مجموعه اقدامات بعمل آمده از سوی دستگاه‌های مختلف و بسیج مردمی، سیلاب مطلقا وارد شهر نشده و روال عادی زندگی مردم در جریان است.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، خاطر نشان کرده است: از رسانه‌ها انتظار می‌رود، در انتشار اخبار مرتبط با شرایط جاری آب و هوایی کشور، از صحت و اتقان مطالب اطمینان حاصل کرده و با انتشار مطالب خلاف واقع، موجبات ایجاد اضطراب و نگرانی بی دلیل مردم را فراهم نکنند.

۰۹:۵۳  سیل برخی از راه‌های ارتباطی خراسان شمالی را مسدود کرد
بارش باران که از ساعات اولیه بامداد امروز در خراسان شمالی آغاز شده هم اکنون در سراسر استان فراگیر و موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها شده است.
بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان جاجرم راه‌های ارتباطی روستا‌های کلاته شور، قراجه رباط، کلاته ترک‌ها و کرف در بخش سنخواست به علت سیلابی بودن مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.
همچنین در شهرستان اسفراین به علت افزایش حجم آب، محور ارتباطی دهستان بام به اسفراین مسدود شد.
از راز و جرگلان هم خبر رسیده بالا آمدن آب رودخانه‌ها برخی از محور‌های ارتباطی روستایی را بسته است.
دیشب ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها تشکیل جلسه داد و تمام دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش کامل هستند.
بجنورد هم اکنون بارانی است.

۰۹:۵۳  استقرار هیئت فنی معاونت عمرانی وزارت کشور در مناطق سیل زده
مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: هیئت فنی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در مناطق سیل زده شمال کشور حاضر شده اند.
امیر مغانلو ادامه داد: از ساعات ابتدایی وقوع حادثه، کارگروه‌های تخصصی برای ارزیابی وضعیت مناطق سیل زده و نحوه خدمت رسانی به این مناطق در وزارت کشور تشکیل شده است.
وی افزود: هیئت فنی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به منظور تهیه گزارش‌های تخصصی به همراه کارشناسان استانداری استان‌های ذیربط در حال ارزیابی میزان خسارات وارده به زیرساخت‌ها و شهر‌ها و روستا‌های مناطق سیل زده و احصاء نیاز‌های این مناطق هستند.

۰۹:۵۱  کارشناس هواشناسی: احتمال سیلاب در نیمه غربی و شمالی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در نیمه غربی و شمالی کشور خبر داد.
امیر سرکرده گفت: به سبب بارش‌های اخیر خطر سیلاب، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی در استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور وجود دارد.

 
 
کد ویدیو

وی افزود: استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، غرب اصفهان، برخی از مناطق بوشهر، مرکزی همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین، زنجان، احتمال سیلاب وجود دارد.
سرکرده اضافه کرد: در شمال شرق کشور بارش‌های خوبی خواهیم داشت، اما احتمال آبگرفتگی در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی وجود دارد.
وی با بیان این که بیشتر نقاط کشور امروز شاهد بارش خواهد بود و تنها مناطق جنوب شرقی کشور از این امر مستثنی هستند، گفت: بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
کارشناس هواشناسی از هموطنان خواست تا در صورت امکان سفر خود را از امروز به تأخیر بیاندازند و یا به سفر نروند.

۰۹:۵۱  ورود فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گلستان
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بررسی وضع سیل زدگان وارد گلستان شد.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری برای بررسی وضع امدادرسانی و امکانات مورد نیاز برای ترمیم زیرساخت‌ها و کمک به معیشت مردم در مناطق سیل زده دقایقی قبل وارد گلستان شد.

 
 
کد ویدیو

۰۹:۵۰  خارج شدن وضع گمیشان از حالت اضطرار
وضع گمیشان از حالت اضطرار خارج شد.
سرپرست استانداری گلستان گفت: با کاهش دبی آب رودخانه گرگانرود و قطع بارندگی و ساخت کانال در کنار شهر گمیش تپه آب زیادی وارد شهر نشد.
میر محمد غراوی افزود: آبگرفتگی فقط در قسمتی از جنوب شهر گمیش تپه به ارتفاع ده تا پانزده سانتیمتر ایجاد شده است که خطری برای مردم ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: شب گذشته پس از اعلام احتمال آبگرفتگی ساکنان شهر‌های گمیش تپه و سیمین شهر، به مکان‌های امن و یا طبقه دوم ساختمان‌های خود منتقل شدند.
سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: تمام امکانات بسیج، سپاه و ارتش و دولت برای بازگشایی مسیر‌های بسته شده بسیج شده است تا امروز با کاسته شدن از میزان آب امدادرسانی تسریع شود.
غراوی افزود: میزان دبی آب رودخانه گرگانرود نیز کاهش یافته است.
وی گفت: نیرو‌ها با پمپ‌های قوی برای تخلیه آب مناطقی که دچار آبگرفتگی شده است در تلاشند تا با تخلیه آب زندگی افراد به حالت عادی بازگردد.

۰۹:۵۰  آخرین وضعیت سد‌های کرخه و دز
بعد از موج اولیه سیلاب ۲۴ ساعت گذشته، سد‌های کرخه و دز در مقابل سیلاب‌های کم سابقه به سلامت عبور کردند.
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر ۳۸۰ میلیون متر مکعب فضای خالی در سد کرخه وجود دارد که تا سرریز شدن دو و نیم متر فاصله دارد.
داریوش بهارلویی افزود: در حال حاضر ورودی به دریاچه سد کرخه سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از این سد ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه است.
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان همچنین در خصوص آخرین وضعیت سد دز ادامه داد: سد دز وضعیت مناسب تری قرار دارد که ۵۶۰ میلیون متر مکعب فضای خالی دارد و ۱۰ متر تا پرشدن فاصله دارد.
بهارلویی افزود: پیک ورودی آب به سد دز به چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید و در حال حاضر خروجی سد ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه است.
وی با بیان اینکه همه حوزه‌های آبریز و سد‌های استان به سلامت از موج اولیه سیلاب عبور کرده اند، تصریح کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است.
بهارلویی از شهروندان و مسافران نوروزی در خوزستان خواست اکیدا از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
وی با بیان اینکه موج بعدی سیلاب هفته آینده سد‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از برنامه ریزی برای خروج کنترل شده آب سد‌ها خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا سیلاب بعدی فضای خالی در سد‌های استان ایجاد شود.

۰۹:۴۸  آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان
دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان‌های حادثه دیده، آمادگی مراکز زیرمجموعه خود را جهت اسکان موقت در مساجد، خوابگاه‌ها، مهمان‌سرا‌ها و سوله‌های ورزشی اعلام کرده است.
ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: وقوع حادثه سیل مخرب در برخی از استان‌های کشور، که موجب سرگردانی جمعی از هم‌میهنان گرامی در آغازین روز‌های بهار طبیعت شد و خسارت‌های سنگینی را نیز متوجه خانه‌ها و مزارع و زیرساخت‌های شهری و روستایی ساخت، موجب تأسف و تألم خاطر شد.
وی با اعلام اینکه تعداد ۵ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان گلستان فعالیت دارند از آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در این استان خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مراکز فنی و حرفه‌ای آمادگی اسکان موقت در مساجد، خوابگاه‌ها، مهمان‌سرا‌ها و سوله‌های ورزشی به سیل‌زدگان را دارند.
صالحی عمران با اعلام اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان آمادگی لازم جهت تحویل ماشین‌آلات سبک و سنگین موجود در مراکز را به نهاد‌های امداد رسان را دارد، گفت: کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در استان‌های گلستان، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، لرستان و فارس آماده همکاری در زمینه‌های خدماتی، بازسازی مناطق تخریب شده و فنی در مناطق حادثه دیده را دارند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه تاکید کرد: در همین راستا، شماره حسابی باعنوان صندوق مهرورزان دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان گلستان شماره کارت (نزد بانک تجارت) ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۶۰۵۵۱۱ و شماره حساب ۳۱۰۶۶۷۰۷۲۱ جهت دریافت کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام می‌شود.
در پی سامانه جوی ناپایدار و وقوع رگبار باران و رعد و برق، آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در اکثر استان‌های کشور، با عنایت به هماهنگی مسوولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت امداد رسانی به سیل زدگان با همکاری شهرداری شیراز و ستاد مدیریت بحران استان فارس، ۵۰ خانواده از مسافران نوروزی درگیر در سیلاب این شهر در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز اسکان داده شدند.

۰۹:۴۷  اقدامات ارتش در حادثه ناگهانی سیل شیراز
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه ناگهانی سیل شیراز را تشریح کرد.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به همه فرماندهان ارشد نیروی زمینی در کل کشور اعلام کردیم که آمادگی مقابله با سیل و نیازمندی‌های شورای تامین استان و ستاد کل بحران کشور را داشته باشند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: فرمانده ارشد فارس بر همین اساس، صبح امروز همه کارکنان را احضار کرده و به همه آن‌ها اعلام آماده باش برای حوادث طبیعی را داده بود.
امیر سرتیپ نعمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیکترین یگان به دروازه قرآن شیراز پادگان‌های نیروی زمینی ارتش است، بلافاصله یگان‌های علوم و فنون مرکز پیاده و زرهی، تیپ ۳۷ زرهی، بیمارستان ۵۷۶ و پشتیبانی منطقه فارس بعد از وقوع سیل در دروازه قرآن حاضر شده است.
وی اضافه کرد: یگان های‌نیروی زمینی شیراز با کلیه امکانات از قبیل «جرثقیل»، «آمبولانس»، «یل مکانیکی» و «کفی» همه خودرو‌های سانحه دیده را جا به جا و مصدومین را تخلیه و خودرو‌ها را به پارکینگ استانداری منتقل کردند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه کلیه پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در استان فارس آمادگی اسکان اضطراری میهمانان و مردم شیراز را دارد، گفت: شخصا از یگان‌ها بازدید کردم و این آمادگی را بررسی کردم.

۰۹:۴۶  تردد در محور‌های استان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ به کندی
تردد در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد به کندی در جریان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۱۷۸ نیروی راهداری به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری مشغول بازگشایی و ریزش برداری در محور‌های مواصلاتی استان هستند.
آقای نصیری افزود: بارش باران شدید که از دیروز در مناطق مختلف استان آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب ریزش کوه در برخی مناطق کوهستانی و سیلاب خیز در محور‌های ارتباطی از جمله یاسوج- اقلید، اصفهان و یاسوج به بابا میدان شده است.
وی گفت: با وجود این شرایط با تلاش نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تردد در مسیر‌های استان در جریان است.

۰۹:۴۳  ورود به کویر مرنجاب، ممنوع
مرکز اصفهان؛ مدیر اجرایی کویر مرنجاب: با توجه به بارش باران در دو روز گذشته، مسیر مرنجاب برای گردشگران بسته شد. حسین حاجی حسینی گفت: با هماهنگی با مدیریت بحران شهرستان و با توجه به نامساعد شدن جاده مرنجاب، تا اطلاع ثانوی ورود گردشگران به منطقه گردشگری مرنجاب ممنوع است.
کویر مرنجاب آران و بیدگل در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است و گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال بویژه پاییز و زمستان با توجه به هوای مطلوب به این کویر بکر و زیبا سفر می‌کنند.

۰۹:۴۲  استاندار چهارمحال و بختیاری: تلفات جانی نداشتیم
استاندار چهارمحال و بختیاری در گفتگوی زنده با خبر بامدادی شبکه اول سیما گفت: میزان خسارت به مناطق سیل زده ۱۵۰ میلیارد تومان است و تا این لحظه هیچگونه تلفات جانی نداشته ایم.

 
 
کد ویدیو

اقبال عباسی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی در ۷۲ ساعت گذشته (امروز و دیروز) ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در استان پیش بینی شده است که تا این لحظه که در کوهرنگ مستقر هستیم بیش از ۲۵۰ میلیمتر ظرف ۴۸ ساعت بارندگی داشته ایم.
وی گفت: منطقه کوهرنگ که به بام برف ایران معروف است نیز شاهد بارندگی بر روی برف هستیم به طوریکه ریزش باران موجب سرریز شدن برف‌ها در این منطقه شده است.
عباسی با اشاره به اینکه رودخانه کارون و زاینده رود شدیدا طغیانی است، افزود: متاسفانه ۱۵۰ روستا ارتباطات آن‌ها با مشکل مواجه شده و با ۳۰ روستا نیز ارتباطات بطور کامل قطع شده است.
وی گفت: جاده‌ها را سیل برده و تعدادی پل‌ها و نهر‌ها نیز با آبگرفتگی مواجه شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه از همان ابتدا بر اساس پیش بینی‌ها از ورود عشایر به منطقه جلوگیری شده افزود: تلفات جانی نداشته ایم و ۳۰ روستا در مناطق بالادست که در معرض خطر بوده را تخلیه کرده ایم و در اماکن ورزشی، شهر‌ها، مدارس و مساجد اسکان داده شده و هلال احمر نیز به آن‌ها خدمات رسانی می‌کند.
اقبال عباسی در پایان با تاکید بر اینکه معاون اول و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع سیلاب در این استان هستند، گفت: خسارت بالای ۱۵۰ میلیارد تومان تا به امروز برآورد شده است که این مبلغ قابل جبران و تامین و شورای بحران در کوهرنگ مستقر است همچنین دیگر مسئولان در مناطق سیل زده استان نیز مستقر و به امورات نظارت دارند.
۰۹:۴۲  پیام تسلیت استاندار خوزستان در پی درگذشت جمعی از هموطنان در سیلاب دیروز
در پی درگذشت جمعی از هموطنان در سیلاب دیروز، استاندارخوزستان پیام تسلیتی صادر کرد. 
غلامرضا شریعتی در پیام خود با اشاره به آمادگی خود به نمایندگی از سوی مردم غیرتمند خوزستان برای هر نوع کمک به مردم عزیز شیراز آورده است: جاری شدن سیلاب و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در شهر شیراز موجب تاثر و تالم اینجانب شد.
این واقعه غم‌انگیز و مصیبت فقدان هموطنان عزیز را به ملت شریف ایران، بویژه مردم بزرگوار شیراز و خانواده‌های مصیبت‌دیده، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان مغفرت و برای مصدومان و بازماندگان صبر و شفای عاجل مسالت می‌کنم.

۰۹:۴۱  رئیس پلیس راه لرستان: استمرار مسدود بودن محور خرم آباد به پلدختر
سرهنگ مرتضی چغلوند گفت: محور کوهدشت به خرم آباد در منطقه بازوند مسدود است.
رئیس پلیس راه استان گفت: محور‌های بیرانشهر به الشتر، سپید دشت به نوژیان و جاده منطقه گردشگری شیرز در شهرستان کوهدشت مسدود هستند.
به گفته سرهنگ چغلوند در محور نورآباد به خرم آباد بارش شدید برف گزارش شده است و برای عبور از گردنه‌های گاماسیاب، ایواندره، گشور و زالیان رانندگان حداکثر احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

۰۹:۳۷  هشدار آتش‌نشانی اهواز نسبت به خطر قایق‌سواری در رودخانه کارون
سرپرست اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نسبت به خطر تفریح با قایق در رودخانه کارون و همچنین فعالیت قایقرانان در شرایط جوی موجود هشدار داد.
علی میری اظهار کرد: باتوجه به شرایط جوی اخیر و بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون، شهروندان و میهمان نوروزی باید جهت حفظ سلامتی و جان خود به صورت جدی از تفریح با قایق‌ها در رودخانه پرهیز کنند.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز شهرداری اهواز نسبت به جمع‌آوری ایستگاه‌های قایق‌سواری اقدام کرده‌اند و باید عموم شهروندان و مسافرین نیز از قایق‌سواری در رودخانه کارون خودداری کنند.

۰۹:۳۴  محور‌های مواصلاتی هجده استان برفی است
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در گفتگو با خبر بامدادی گفت: ­​محور‌های مواصلاتی هجده استان برفی است، از مردم تقاضا می‌کنیم امروز سفر نکنند.

 
 
کد ویدیو

سرهنگ نادر رحمانی افزود: به دلیل لغزنده گی جاده‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته عده‌ای از هموطنان بر اثر تصادف فوت کردند.
وی با اشاره به خطر طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب‌ها گفت: علاوه بر این مه گرفتگی برخی از محورها، موجب تصادف می‌شود به همین علت از مردم تقاضا می‌کنیم سفر نکنند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: بحث تبحر راننده نیست، راننده مقابل شما ممکن است تبحر لازم را در رانندگی نداشته باشد.
رحمانی گفت: امروز در محور‌های مواصلاتی از تردد خودرو‌های باربری به غیر از مواد سوختی و فاسد شدنی جلوگیری می‌شود.
وی افزود: شماره تلفن ۱۲۰ جهت اطلاع و هماهنگی‌های لازم با مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا برای تصادفات و امور راهور اعلام می‌شود.

۰۹:۲۷  گزارش قصور‌ها در حادثه سیلاب به هیئت رئیسه مجلس
عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی عملکرد قصور‌ها در حادثه سیلاب از جانب روسای دو کمیسیون‌ مجلس خبر داد.
امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه بر اثر شدت بارش‌ها سد کبار قم نیز سر ریز شده است، افزود: بر اثر سیلاب و بارش‌های اخیر در استان تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل هستند و نظارت کامل را بر اوضاع داریم.
وی افزود: ستاد بحران هشدار‌های لازم را به ساکنان مناطق در معرض سیلاب داده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه و بررسی گزارش عملکرد قصور‌ها و تقصیر‌ها در حادثه سیلاب در کشور ازجانب روسای کمیسیون‌های امور داخلی و عمران مجلس خبرداد.
نماینده مردم قم درباره نحوه خدمت‌رسانی دولت و مسئولان مربوطه در سیل اخیر کشور، تصریح کرد: مسئولان دولتی احتمال وقوع سیل و خطر‌های پس از آن در کشور را جدی نگرفته بودند و مجلس عملکرد دولت و مسئولان اجرایی در مواجهه با بحران‌ها را بررسی می‌کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در تماس‌هایی که با نمایندگان مجلس در سراسر کشور داشتند اکثر نمایندگان در حوزه‌های انتخابی حضور داشته و برعملکرد مدیران دستگاه‌هایی اجرایی نظارت می‌کنند.

۰۹:۳۲  هشدار طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب
مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای درخصوص حضورمردم در اطراف رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد.
مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای از احتمال طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب خبر داد و از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از حضور در اطاراف رودخانه الوند خود داری کنند.
در این اطلاعیه آمده است:
ساکنان، مجاوران حریم و بستر رودخانه الوند در تمام مسیر (به ویژه در حوزه شهر سرپل ذهاب و قصرشیرین) با توجه به بالا آمدن سطح آب ناشی از بارش و طغیان چشمه‌ها و رودخانه ضرورت دارد از هر گونه تردد، سکونت موقت در حریم و نزدیکی رودخانه، به دلیل احتمال جاری شدن سیل و خطر غرق شدگی جدا خودداری کنند.

۰۹:۲۶  تخلیه کانکس خانواده‌ها در کرمانشاه
استاندار کرمانشاه گفت: از ۲۴ ساعت قبل مردمی که هنوز در کانکس‌ها در برخی شهرستان‌ها زندگی می‌کنند با توجه به سیل موجود تخلیه شدند.

 
 
کد ویدیو

هوشنگ بازوند در خصوص وضعیت این استان پس از سیل دیروز افزود: موج اول بارش‌ها را پشت سر گذاشتیم که اوج آن در سرپل ذهاب بود که سیل زیادی را در آنجا داشتیم. خوشبختانه با همکاری مردم تعدادی از کانکس‌هایی که برخی شهروندان در آن اسکان داشتند و داخل شهر مشغول ساخت خانه‌های خود بودند، از ۲۴ ساعت قبل تخلیه کردیم و هیچ گونه مشکلی نبود.
وی گفت:​ این سیل تقریباً از دیشب به قصرشیرین رسید که کمی نگرانی داشتیم، اما خوشبختانه در آنجا هم فروکش کرد و مشکلی بوجود نیاورد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی و وضعیت سرپل ذهاب پس از سیل دیروز افزود: تنها در روستایی که در ۲۰ کیلومتری سرپل ذهاب قرار دارد یکی از دامداران که تصمیم داشت دام‌های خود را از رودخانه عبور دهد فوت شد سایر شهرستان‌های استان هم آبگرفتگی و سیل داشتیم که خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.
بازوند ادامه داد: موج دوم بارش‌ها از امروز صبح آغاز شده است و تا آخر شب یا تا فردا ادامه دارد، در کرمانشاه و بعضی از شهرستان‌های استان بارندگی داریم و به همین علت ستاد‌های بحران در شهرستان‌ها تشکیل شده است و تدابیر لازم را انجام داده ایم.
وی گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم این موج را هم پشت سر بگذاریم و از مردم و عشایر ساکن در مسیر رودخانه‌ها تقاضا دارم با توجه به مصوبات ستاد بحران شرایط را رعایت کنند.

۰۹:۲۳  ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های شریانی خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: به علت بارش‌های اخیر و انسداد برخی جاده‌ها، ورود و تردد تمامی خودرو‌های سنگین در محور‌های شریانی استان ممنوع است.
سرهنگ رضا دولتشاهی با توجه به وضعیت جوی استان و سیلابی بودن برخی جاده‌ها افزود: تردد اتوبوس کاروان‌های راهیان نور نیز به مدت ۴۸ ساعت از دیشب ممنوع اعلام شد.
وی با اشاره به مسدود بودن راه‌های استان ادامه داد: مسیر‌های بستان - چذابه و اندیکا - شهرکرد به علت بارش شدید برف و باران تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشند.
رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: مسافران و رانندگانی که قصد سفر از این محور‌ها را دارند تا حد امکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.
بارندگی در مناطق استان خوزستان از یکشنبه شب آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا فردا ادامه یابد.
هواشناسی بارندگی شدید در همه حوضه‌های آبی خوزستان را پیش بینی کرده است، بر همین اساس حالت آماده باش سیل در همه رودخانه‌های استان اعلام شده است.

۰۹:۱۹  هشدار نسبت به تردد در مناطق کوهستانی و ساحلی گتوند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد خدمات سفر گتوند به گردشگران نوروزی در خصوص تردد در مناطق کوهستانی و ساحلی این شهرستان هشدار داد.
یعقوب نگهداری با توجه به اعلام تداوم بارندگی شدید ازسوی هواشناسی و هشدار ستاد مدیریت بحران افزود: گردشگران نوروزی از حضور و تردد در دره ها، حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی بویژه پایین دست سد تنظیمی گتوند، ساحل رودخانه کارون، شیخ سلیمان، دره کول چپی، دره انار، دره و آبشار‌های پل پرزین در بخش مرکزی و آب شور در بخش عقیلی در روز‌های بارندگی خودداری و از مناطق گردشگری ایمن شهرستان استفاده کنند.
وی ادامه داد: این مناطق گردشگری در روز‌های بارندگی بسیار حادثه خیز هستند، ضمن اینکه حجم زیادی از آب‌های بالادست نیز از این مناطق عبور می‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد خدمات سفر گتوند با بیان اینکه فضای کافی برای اسکان مسافران وجود داد، ادامه داد: مدارس، سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی با امکانات مورد نیاز برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شده اند.

۰۹:۱۶  اسکان سه هزار مسافر گرفتار برف و باران در استان اصفهان
در پی بارندگی‌های روز گذشته به بیش از سه هزار و ۴۰۰ مسافر گرفتار در برف وباران اسکان اضطراری داده شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باتوجه به شرایط نامساعد آب وهوایی و برای پیشگیری از وقوع سیل مرخصی تمام اعضای مدیریت بحران وشهرداران لغو و تمام اعضا به حالت آماده باش درآمدند.
منصور شیشه فروش عوامل مدیریت بحران را در مناطق مختلف استان برای امدادرسانی به گردشگران در ۲۴ ساعته گذشته فعال دانست و افزود: همچنین دراین مدت بارش برف درمناطق غربی این استان در فریدن و فریدونشهر موجب مسدود شدن راه ارتباطی هفت روستا در پشتکوه و شبکه برق پنج روستا در فریدونشهر هم قطع شد و عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.
وی گفت: همچنین حرکت سیلاب و روان آب‌ها موجب رانش زمین و مسدود شدن ارتباط دو روستای دشتبال و سرباز سمیرم شد و راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین بارش شدید برف و باران موجب سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مختلف این استان و به ۳۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.
منصور شیشه فروش گفت:صبح امروز شدت سامانه بارشی بیشتر درمناطق غرب و بعداز ظهر به مناطق شرقی این استان در خوروبیابانک کشیده می‌شود ودراین مدت گروه‌های امدادی این مدیریت آماده باش هستند.
وی افزود: دیشب همچنین با هدایت روان آب‌ها به بند‌های آبخیزداری از آن‌ها به شهر‌ها جلوگیری شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیشترین حجم آبگرفتگی در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، شهرضا، دهاقان، شاهین شهر و میمه و بخش کوهپایه گزارش شده و با حضور به موقع گروه‌های امدادی رفع شد.
منصور شیشه فروش به گردشگران توصیه کرد از تردد واسکان در کنار بند‌های آبخیزداری ومسیل‌ها خودداری کنند.

۰۹:۱۴  هشدار پلیس راه در خصوص لغزندگی محور‌های دیهوک و طبس
پلیس راه خراسان جنوبی در خصوص لغزندگی محور‌های دیهوک و طبس هشدار داد.
سرهنگ رضایی گفت: این محور‌ها به دلیل بارندگی که از شب گذشته آغاز شده، لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط کامل، سرعت مجاز و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی حرکت کنند.

۰۸:۵۷  تخلیه ۲۰ روستای محاصره در سیلاب
در پی ادامه فعالیت سامانه بارشزایی ۲۰ روستای این استان در محاصره سیل قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: اکنون بیش از ۲۰ روستا در در شهرستان کوهرنگ، لردگان، اردل، نقنه در شهرستان بروجن و مشایخ در شهرستان کیار، به دلیل قرار گرفتن در محاصره سیلاب از سکنه خالی شده است.
آقای فرهادی افزود: روستاییان از طریق عملیات امداد و نجات به مناطق امن از جمله مدارس هدایت و اسکان شده اند.
وی گفت: بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان است که امروز نیز ادامه دارد.
فرهادی از آغاز امدادرسانی گسترده در چهارمحال و بختیاری به دنبال وقوع پدیده سیلاب خبر داد و با بیان اینکه سیلاب ۲ روز اخیر در استان خوشبختانه خسارت جانی نداشته است، افزود: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران استان حفظ جان مردم در سیلاب و کاهش خسارت است.
وی به خطر ریزش بهمن و سنگ در سطح جاده‌ها اشاره کرد و گفت:: گردنه چری در محور کوهرنگ به خوزستان اکنون مسدود است.
هفت پل از جاده‌های اصلی هم در چهارمحال و بختیاری به زیر آب رفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان نیز به زیر آب رفته است، ولی تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی نداشته‌ایم.
عباسی افزود: بسیاری از مزارع ماهی استان چهارمحال و بختیاری دچار سیلاب شده‌اند و خسارت‌های این بخش در حال بررسی و ارزیابی است.
وی گفت: بارش شدید باران همچنان در این شهرستان کوهرنگ ادامه دارد و آب رودخانه‌های این منطقه لحظه به لحظه در حال افزایش است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وقوع سیل در منطقه بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ اعضاء ستاد مدیریت بحران استان در منطقه مستقر و در حال خدمات‌رسانی هستند.
با احتمال رانش زمین ۲۰ منزل مسکونی هم در روستای افسرآباد شهرستان اردل تخلیه شد.
فرماندار شهرستان اردل گفت: ساکنان این روستا آن در مدارس شهر دشتک اسکان اضطراری یافتند.
محمود کیانی افزود: بدنبال بارش‌های اخیر رودخانه‌های شهرستان اردل لبریز از آب و سیلاب شده است.
وی گفت: هم اینک به علت حجم بالای آب ناشی از بارندگی، پل‌های رودخانه‌های رستم آباد و مراد آباد شهرستان اردل در خطر تخریب قرار دارد.
فرماندار شهرستان اردل همچنین گفت: بدنبال شدت بارش‌ها دستور تخلیه منازل ساکنان حاشیه رودخانه کاج از توابع این شهرستان صادر شد
وی از تخریب ۳۰ درصد یک واحد مسکونی در روستای سرچاه شهرستان اردل خبرداد.
سه باب منزل مسکونی هم در شهرستان سامان تخریب شد
فرماندار شهرستان سامان گفت: بدنبال بارش‌های شدید در این شهرستان یک باب منزل مسکونی در روستای سوادجان و دو منزل مسکونی دیگر در بافت تاریخی روستای یاسه چای از توابع بخش زاینده رود تخریب شد.
اکبریان افزود: خوشبختانه به علت خالی بودن این منازل هیچ گونه خسارت جانی به کسی وارد نشد، اما به علت شدت بارندگی‌ها امکان ریزش کوه در محور ارتباطی قراقوش به گرمدره وجود دارد.
فرماندار شهرستان فارسان هم گفت: اطراف این شهرستان در محاصره سیل قرار گرفته است.
آقای طاهری افزود: بدنبال بارش‌های شب گذشته تاکنون افزون بر ۶۰ درصد زمین‌های کشاورزی و باغات شهرستان فارسان به زیر آب رفته و خسارت‌های فراوانی به آن‌ها وارد شده است.
وی گفت: با استفاده از ماشین آلاتی مانند بیل مکانیکی و بکهو نسبت به قطع جاده کشاورزی در منطقه حیوان رستی اقدام و از محاصره سیلاب روستای چقاهست جلوگیری شد.
طاهری افزود: ۲۰ خانوار از اهالی روستا‌های ده چشمه و چقاهست نیز با هدف جلوگیری از بروز خطر و آسیب ناشی از بارندگی به مدرسه‌ها منتقل و اسکان داده شدند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فارسان نیز گفت: برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستا‌های ده چشمه، گوشه و فیل آباد از توابع این شهرستان سیل بند ایجاد شد.
طاهری افزود: همچنین آب‌های جاری مناطق چشمه قلعه، دره حنا و دره پهن فارسان به خارج از شهر هدایت شد تا مشکلی ایجاد نشود.
وی از قطع برق روستای راستاب از توابع بخش جونقان شهرستان فارسان خبر داد و گفت: کارکنان شرکت توزیع نیروی برق هم اینک در حال پیگیری برای رفع مشکل و وصل برق هستند.
طاهری گفت: آب چشمه ماری ده چشمه فارسان هم به علت کدورت از مدار خارج شد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.

۰۸:۴۷  آخرین اخبار درباره بارندگی و سیلاب در خوزستان
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اندیکا گفت: بامداد امروز سه شنبه جاده اندیکا-شهرکرد در امتداد تالاب شیمبار زیر آب رفت و ارتباط کلیه روستا‌های بخش چلو با مرکزشهرستان اندیکا قطع شد.
کوروش دهنو افزود: بالا آمادن آب تالاب شیمبار باعث شده است تا ارتفاع آب در سطح جاده اندیکا-شهرکرد به بیش از یک متر ونیم برسد.
وی گفت: تردد هرگونه وسیله نقلیه از بخش چلو به مرکز شهرستان غیرممکن است و تا پایین آمدن آب تالاب شیمبار راهی برای بازگشایی جاده امکانپذیر نیست.
رئیس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اندیکا به روستاییان بخش چلو توصیه کرد تا اطلاع ثانوی از تردد در این محدوده خودداری کنند.
بخش چلو با جمعیت ۱۵ هزار نفرو ۱۵۷ روستا از بخش‌های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می‌شود که ۵۳ روستای آن صاحب شورای اسلامی و ۳۲ روستا نیز صاحب دهیاری هستند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه، دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

هشدار آتش‌نشانی اهواز نسبت به خطر قایق‌سواری در کارون
سرپرست اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نسبت به خطر تفریح با قایق در رودخانه کارون و همچنین فعالیت قایقرانان در شرایط جوی موجود هشدار داد.
علی میری اظهار کرد: باتوجه به شرایط جوی اخیر و بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون، شهروندان و میهمان نوروزی باید جهت حفظ سلامتی و جان خود به صورت جدی از تفریح با قایق‌ها در رودخانه پرهیز کنند.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز شهرداری اهواز نسبت به جمع‌آوری ایستگاه‌های قایق‌سواری اقدام کرده‌اند و باید عموم شهروندان و مسافرین نیز از قایق‌سواری در رودخانه خودداری کنند.

ورزشگاه غدیر اهواز آماده اسکان مردم در صورت وقوع سیل
بهره بردار ورزشگاه غدیر اهواز از آمادگی این ورزشگاه برای اسکان مردم خوزستان در صورت وقوع سیل خبر داد.
سیاوش صادقی چیگانی با بیان اینکه در صورت وقوع سیل تمهیداتی برای خدمت رسانی و اسکان مردم اندیشیده شده است، گفت: در صورت وقوع سیل این آمادگی را داریم که مردم خوزستان و حتی دیگر استان‌ها را در ورزشگاه غدیر اهواز اسکان دهیم.
وی افزود: بر اساس ظرفیت ورزشگاه غدیر این آمادگی برای اسکان مردم وجود دارد، به هر حال وقتی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد تمامی مردم و مسوولان استان باید برای کمک به یکدیگر بسیج شوند و ما هم بر این اساس آمادگی خود را برای کمک به مردم خوزستان و دیگر استان‌ها اعلام می‌کنیم.
بهره بردار ورزشگاه غدیر اهواز گفت: از روز گذشته نیز شرایط لازم در ورزشگاه غدیر ایجاد شده است و تمامی امکانات از جمله چادر، آب آشامیدنی، غذا و دیگر امکانات رفاهی فراهم است.

تخلیه منازل چند محله در ایذه
فرماندار ایذه با اعلام دستور تخلیه منازل چند محله در این شهرستان به وضعیت روستای در خطر رانش کوه میراحمد غریبی‌ها اشاره کرد و گفت: با این بارندگی‌ها بعید نیست که مشکلی در این روستا پیش بیاید.
مصطفی سمالی با اشاره به پیش‌بینی ادامه بارندگی افزود: با شدت گرفتن بارندگی، آب به چند منزل مسکونی در برخی مناطق ایذه وارد شده است.
وی گفت: مقرر شده جهت پیشگیری از خطر، مردم محله‌های اکبرآباد، کشتارگاه، استادیوم، آخر حافظ شمالی و جاده اصفهان وسایل خود را در ارتفاع قرار دهند تا در صورت نفوذ آب به درون منازل، آسیبی به به آن‌ها وارد نشود.
فرماندار ایذه افزود: اعلام کرده‌ایم که ساکنان این مناطق منازل خود را ترک و در مناطق دیگر اسکان یابند.
وی با اشاره به وضعیت روستای میراحمد غریبی‌ها که در مسیر رانش کوه قرار دارد، گفت: این روستا پیش از این باید جابه‌جا می‌شد، هر چند تاکنون مشکل خاصی در این روستا گزارش نشده است، اما با این بارندگی‌ها بعید نیست که مشکلی پیش بیاید.
وی افزود: اعلام کرده‌ایم که ساکنان روستای میراحمد شب در منازل خود نمانند که بیشتر آن‌ها جا‌به‌جا شده‌اند.

ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های شریانی خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: به دلیل بارش‌های اخیر و انسداد برخی جاده‌ها، ورود و تردد تمامی خودرو‌های سنگین در محور‌های شریانی استان ممنوع است.
سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با توجه به وضعیت جوی استان و سیلابی بودن برخی جاده‌ها، تردد اتوبوس کاروان‌های راهیان نور نیز به مدت ۴۸ ساعت از دیشب ممنوع اعلام شد.
وی با اشاره به مسدود بودن راه‌های استان گفت: مسیر‌های بستان - چذابه و اندیکا - شهرکرد به دلیل بارش شدید برف و باران تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشند.
وی افزود: مسافران و رانندگانی که قصد سفر از این محور‌ها را دارند تا حد امکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.
بارندگی در مناطق استان از یکشنبه شب آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا فردا ادامه یابد.
هواشناسی بارندگی شدید در همه حوضه‌های آبی خوزستان را پیش بینی کرده است، بر همین اساس حالت آماده باش سیل در همه رودخانه‌های استان اعلام شده است.

آماده‌باش گروه‌های نجات‌غریق جنوب غرب کشور
رئیس نجات غریق و غواصی جنوب غرب کشور از آماده‌باش تیم‌های ویژه در استان‌های جنوب غرب کشور برای مواجهه با سیل احتمالی خب رداد.
حر حاجیان گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با فدراسیون داشتیم و با دستور رئیس فدراسیون یک تیم ستاد بحران در هر یک از استان‌های جنوب غرب کشور جهت کمک به سیل زدگان در صورت وقوع سیل در هر یک از این استان‌ها تشکیل داده‌ایم.
وی افزود: در حال حاضر فدراسیون در حالت آماده باش است و به صورت ویژه نیز هر کدام از هیات‌های جنوب غرب کشور در حالت آماده باش هستند و همه چیز تحت نظر است تا در صورت وقوع سیل، تیم‌های تشکیل دهنده بتوانند به ستاد بحران و هلال احمر استان‌های مربوطه کمک کنند.

۰۸:۳۱  تعطیلی ادارات شهرستان ایذه امروز سه شنبه
تمامی ادارات شهرستان ایذه امروز سه شنبه تعطیل است.
فرماندار ایذه افزود: تمام ادارت ایذه به دلیل بارش باران و پیش‌بینی باران‌های سیل آسا امروز سه شنبه تعطیل است.
مصطفی سمالی افزود: این تعطیلی شامل ادارات عضو ستاد مدیریت بحران و ادارات امدادی نیست، در ضمن مسئولان اداراتی که عضو شورای اداری هستند نیز باید امروز در ستاد مدیریت بحران فرمانداری ایذه حاضر شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام راه‌های منتهی به این شهرستان به ویژه جاده ایذه به پیان هم اکنون بازگشایی شده است، ادامه داد: روز گذشته در ایذه ۱۳۰ میلیمتر بارندگی گزارش شد، اما دیروز در عرض یک ساعت ۱۰۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که همین امر موجب جاری شدن روانآب ناگهانی در شهر شد که هم اکنون این آب به طور کلی از شهر تخلیه شده است.
فرماندار ایذه تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت در این شهرستان به حالت عادی بازگشته است و مشکل خاصی نداریم و تا این لحظه خسارات وارده بسیار جزیی بوده و گزارشی از تخریب منازل مسکونی نیز ثبت نشده است.

۰۸:۲۶  اسکان کارون‌های راهیان نور و مسافران نوروزی خوزستان در مکانی امن
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: کارون‌های راهیان نور و مسافران تا چهارشنبه در مکانی امن اسکان می‌یابند.
کیامرث حاجی زاده دیشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی توانستیم سیلاب‌های چند ماهه اخیر را با کمترین خسارات پشت سربگذاریم.
وی افزود: در بازدید از شهر‌ها و روستا‌های حاشیه کرخه، دز، کارون، زاویه دزفول، شعیبیه شوشتر، بامدژ و سیدنبی در بخش مرکزی اهواز ضمن اعزام ماشین آلات مورد نیاز، شرکت‌های معین نیز پیش از سیلاب تعیین شدند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به استحکام بخشی سیل بند‌های استان ادامه داد: همچنین بنا شد استحکام بخشی سیل بند‌های اطراف ۲ روستای حاشیه کرخه صورت گیرد.
حاجی زاده ادامه داد: در پی اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور طی چند روز گذشته کارگروه مقابله با سیلاب به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد و به همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران استان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران اطلاعیه، هشدار و اخطاریه اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه و متولی در زمینه تامین ماشین آلات و ارایه خدمات پیش قدم باشند تاکید کرد: بر حسب دستور استاندار خوزستان همه مرخصی مدیران لغو و همه مدیران کل اعضای شورای مدیریت بحران و همه اعضای شورای تامین در استان حضور و تمام ماشین الات باید تا پایان اعلام آماده باش در محل حضور داشته باشند و امیدواریم با همین تعامل و همراهی و هدایت‌های استاندار از این سیلاب با کمترین خسارت عبور کنیم.

۰۸:۲۳  ورود موج اولیه سیلاب به سد‌های خوزستان
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از ورود موج اولیه سیلاب به سد‌های خوزستان خبر داد.
داریوش بهارلویی گفت: موج اولیه دیروز وارد سد‌های کرخه، دز و کارون شد و این امر سبب سیلابی شدن مخازن این سد‌ها شد.
وی افزود: در حال حاضر خروجی از سد‌های خوزستان منطبق با تاب آوری و دبی ایمن عبوری رودخانه‌ها تنظیم شده است و بر اساس پیش بینی هواشناسی طی بارش‌های اخیر حجم ورودی به سد‌های استان در همه حوضه‌های آبریز افزایش چشمگیری یافته و به شرایط سیلابی می‌رسد، بر همین اساس اعلام آماده باش و اطلاع رسانی صورت گرفته و تمهیداتی اندیشیده شده است.
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان اظهارداشت: بیشترین سیلاب ورودی در حوضه دز و کرخه بوده که پیک آن در حوضه دز در حدود ۳ هزار مترمکعب برثانیه و در حوضه کرخه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برثانیه بوده است.
بهارلویی تاکید کرد: سیلاب سنگینی که اکنون در خوزستان و استان‌های بالادست جریان دارد، باعث می‌شود که ظرفیت سد‌های استان پر شود که این مساله می‌تواند در زمان وقوع سیلاب بعدی نگران کننده باشد، البته با توجه به احتمال محقق نشدن بارندگی هفته آینده، قضاوت درباره وضعیت سیلاب آینده زود است.
وی با بیان اینکه نیاز است که شهروندان و مسافران نوروزی به طور جدی از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مسیل‌ها و مکان‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد، خودداری کنند، گفت:: احتمال افزایش دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز تا بیش از ۲ هزار مترمکعب برثانیه وجود دارد که پیش بینی می‌شود پارک‌ها و جاده‌های ساحلی دچار آبگرفتگی شود.

۰۸:۱۵  آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت‌های احتمالی آن در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی برای مقابله با سیل و خسارت‌های احتمالی در آمادگی کامل هستند.
غلامرضا شریعتی دیشب در نشست شورای مدیریت بحران استان با اعلام این خبر افزود: مردم و شهروندان عزیز بسیار مراقب باشند و با توجه به شرایط پیش امده از مسافرت خودداری و ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیر رودخانه‌ها دوری کنند.
وی با اشاره به اینکه خروجی آب سد‌ها باید مدیریت شود تا میزان دبی اب کارون در اهواز زیر دو هزار متر مکعب برسد تا کمترین اسیب را در بر داشته باشد، گفت: شهرداران، دهیازان، بخشداران و فرماندارن هشدار‌های لازم را داده و کمیته‌ای برای رصد میزان ورودی آب به استان و رصد شرایط و اطلاع رسانی به موقع با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شود.
استاندار خوزستان افزود: در مورد پارک ساحلی هم اقدامات لازم جهت هشدار انجام شود و حتی در صورت لزوم پارک ساحلی برای پیشگیری از حوادث احتمالی بسته شود.
شریعتی با اشاره به اینکه در حوزه کرخه آنچه براورد پنج روزه است قابل مدیریت است، گفت: اما اگر چهارده روز آینده محاسبه کنیم مدیریت آن مشکل است؛ و از اتخاذ تصمیمات عجولانه خودداری کنیم؛ و بر این اساس خروجی‌های رودخانه کرخه خروجی‌های ان اماده و پایین دست کرخه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در اولویت کار قرار گیرد.
وی افزود: در اروند کنار میزان خروجی آب بالاست و به خانه‌ها رفته باعث نگرانی مردم شده و چند بیل مکانیکی به اروندکنار فرستاده شود تا مسیر‌های خروج اب و ترمیم سیل بند‌ها سریعا انجام شود.
استاندار خوزستان تاکید کرد: تمام امکانات استان در خدمت مدیریت بحران می‌باشد و فعلا مدیریت وضعیت سیل‌های احتمالی در اولویت است.

۰۸:۱۱  ارسال نخستین محموله شیر خشک ویژه نوزادن شیرخوار سیل اخیر گلستان
نخستین محموله اهدایی شیر خشک نوزاد به تعداد هفت هزار قوطی جهت کمک به مناطق سیل زده شمال کشور ارسال شد.
مدیر عامل بزرگترین شرکت تولیدی شیر خشک غرب آسیا گفت: شورای تامین استان گلستان اعلام نیاز به ۱۰ تن شیر خشک داشت که با تصمیم شرکت صنایع شیر ایران قرار شد این نیاز از شهرکرد تامین شود.
شاهقلیان افزود: در محموله نخست هفت هزار و ۲۰۰ قوطی شیر خشک نوزاد ارسال شد که به زودی ۱۳ هزار قوطی دیگر برای کودکان زیر شش ماه، شش ماه تا یک سال و زیر یکسال ارسال خواهد شد.
وی گفت: ارزش کل این محموله چهار میلیارد ریال است که نیاز یک ماه کودکان درگیر سیل گلستان را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
مطابق با آیین نامه اجرایی ماده (51) قانون‌توزیع عادلانه آب درماده 5 آیین نامه (مصوب 1379/08/11 ) مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، انهار، مسیلها، مردابها، برکه های طبیعی و شبکه های آبرسانی، آبیاری و زهکشی ، شرکت آب منطقه‌ای مکلف به علامت گذاری نهایی حد بستر و حریم تعیین‌شده به نحو مقتضی وارسال نسخه‌ای از نقشه مربوط به بستر و حریم ، برای اطلاع به اداره ثبت اسناد و املاک، بخشداری و شهرداری‌حوزه عمل و نیز اعلام مراتب به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از تجاوز اشخاص به بستر و حریم با همکاری‌مأموران انتظامی گردیده است. ماده (51) قانون توزیع عادلانه آب و مصوبه آیین نامه اجرایی ماده (51) قانون توزیع عادلانه آب توسط هیئت محترم وزیران، برای مدیریت عملکرد صحیح جریان سیلاب ها درمسیرطبیعی خود وپیشگیری از ورود سیل به حریم شهرو ایجادخطرات جانی وایراد خسارات مالی وضع گردیده است.پیشگیری بهتر از درمان است .کافی است قانون را پاس بداریم تا شاهد شدت بحران نباشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار