سازمان هواشناسی در اخطاریه ای از تداوم بارش های شدید و سیل آسا، طغیان رودخانه ها و احتمال بروز خطر ناشی از سیلاب در استان های مختلف از عصر امروز تا 2 روز آتی (ششم و هفتم فروردین ماه) خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 25 March 2019

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه ای به مسافران نوروزی هشدار داد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.
بر اساس این گزارش، سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور از بعدازظهر امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده می شود.
عمده فعالیت این سامانه از چهارشنبه در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.
برای امروز (دوشنبه) رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم پیش‌بینی می شود.
همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی و برفگیر استان های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز (استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان) رخ می دهد.
امروز بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی استان های گیلان، مازندران و گلستان گزارش شده است.

** سه‌شنبه (ششم فروردین)
سازمان هواشناسی برای فردا (سه‌شنبه) بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان را پیش بینی کرد.
بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران رخ می دهد.
همچنین در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

** چهارشنبه (هفتم فروردین)
در اخطاریه سازمان هواشناسی، برای چهارشنبه (هفتم فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس دیده می شود.
به هموطنان توصیه می شود تا حد ممکن سفرهای خود را به تاخیر بیندازند و در صورت نیاز به سفرهای ضروری، تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.
سازمان هواشناسی همچنین به سازمان های مرتبط توصیه کرده است تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بیندیشند.
به گزارش ایرنا، بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی 98- 97 تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار