تیم شهرداری ورامین با پیروزی برابر سایپا برای دومین بار جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال را به خانه برد.
کد خبر: ۷۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 18 March 2019

قهرمانان ادوار گذشته لیگ برتر والیبال/ دومین طلا برای ورامینی‌ها
به گزارش تابناک آذربایجان غربی سی و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال برای شاگردان رحمان محمدی راد در تیم شهرداری ورامین با قهرمانی همراه بود. مربی جوانی که از پنج سال غیبت این تیم در فینال مسابقات، باز راه ورامین را به ایستگاه پایانی مسابقات باز کرد، در نهایت نیز برای دومین بار جام قهرمانی را به خانه برد.

ورامین از جمله تیم‌هایی بود که زودتر از سایر رقبایش استارت تمرین‌ها را زد و بازیکنان خوب و با تجربه‌ای مانند آرش کشاورزی، مسعود غلامی، پوریا فیاضی، احسن الله شیرکوند را در اختیار داشت، از نیروی جوانی و با انگیزه علی اصغر مجردی هم استفاده می‌کرد. تیم شهرداری ورامین با اقتدار با کسب ۲۰ پیروزی از ۲۴ بازی دور مقدماتی رقابت‌ها را به پایان رساند و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله پلی آف شد.

* شکست شهرداری گنبد در گام اول
تیم شهرداری ورامین در گام نخست پلی آف به استقبال تیم شهرداری گنبد رفت. گنبد از ۲۴ بازی دور مقدماتی موفق به کسب ۱۳ پیروزی شده بود و به عنوان تیم هشتم جواز حضور در پلی آف را کسب کرد. یاران محمدی راد با دو پیروزی متوالی مقابل گنبد راهی دور بعد شدند.

* جنجال در ورامین و حذف پیام
در بازی نیمه نهایی، ورامین باید در خانه پذیرای تیم پیام مشهد می‌بود، دیداری که با جنجال و درگیری همراه شد. تیم پیام مشهد که نخستین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد با در اختیار گرفتن سید محمد موسوی نتایج خوبی در مسابقات کسب کرد و به عنوان تیم پنجم با کسب ۱۵ پیروزی جواز حضور در پلی را به دست آورد. پیام در بازی نخست پلی آف فولاد سیرجان را شکست داده بود و تمام عزم خود را جزم کرده بود تا با شکست ورامین راهی فینال شود اما زورش به این تیم نرسید. در نهایت هر دو بازی رفت و برگشت با جنجال همراه بود و در پایان شهرداری موفق شد با حذف پیام راهی فینال تا رو در روی سایپا قرار گیرد.

* نقره داغ کردن سایپا
شهرداری ورامین شروع خوبی در بازی فینال نداشت و در بازی نخست مقابل سایپا تن به شکست ۳ بر یک داد اما امیدش را از دست نداد تا در بازی دوم شکست اول را جبران و به مسابقات بازگردد. همین اتفاق افتاد و شاگردان محمدی راد در ورامین با پیروزی در بازی دوم کار را به بازی سوم کشاندند و در این بازی نیز برنده شدند تا سایپا نقره داغ و همچنان طلسم قهرمانی برای این تیم شکسته نشود. شهرداری ورامین موفق شد پس از قهرمانی در سال ۹۲ برای دومین بار قهرمان لیگ برتر والیبال شود و جام را به خانه ببرد.

عناوین دو تیم سایپا و شهرداری ورامین در رقابت‌های لیگ برتر والیبال:

تیم والیبال سایپا نایب قهرمانی در سال‌های ۸۴، ۸۶، ۸۷، ۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۷
تیم والیبال شهرداری ورامین قهرمانی در سال ۹۲، ۹۷ و نایب قهرمانی در سال ۹۱

* رده بندی تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال:

تیم‌ها عنوان قهرمانی عنوان نایب قهرمانی
۱. پیکان تهران ۱۲ ۴
۲. صنام تهران ۴ ۲
۳. بانک سرمایه ۳ ۰
۴. کاله مازندارن ۲ ۱
۵. شهرداری ورامین ۲ ۱
۶. استقلال تهران ۲ ۰
۷. بنیاد شهید تهران ۲ ۰
۸. فجر سپاه تهران ۲ ۰
۹. بانک ملی تهران ۱ ۳
۱۰. دخانیات تهران ۱ ۰
۱۱. آبگینه قزوین ۱ ۰
۱۲. سایپا ۰ ۷
۱۳. پرسپولیس ۰ ۳
۱۴. ذوب آهن ۰ ۲
۱۵. شهرداری ارومیه ۰ ۲
۱۶. ایرنا تهران ۰ ۱
۱۷. بانک نجارت تهران ۰ ۱
۱۸. فولاد خوزستان ۰ ۱
۱۹. موتوژن تبریز ۰ ۱
۲۰. گل گهر سیرجان ۰ ۱
۲۱. خاتم اردکان ۰ ۱
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار